G4Media.ro

Primăria București va moderniza liniile de tramvai 40 și 55 cu aproape…

Sursa foto: G4Media.ro

Primăria București va moderniza liniile de tramvai 40 și 55 cu aproape un miliard de lei

Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat joi reabilitarea infrastructurii de tramvai pe două linii importante din Capitală, 40 şi 55, la propunerea primarului Nicușor Dan, potrivit unui comunicat.

Linia de tramvai 40 va fi reabilitată cu 918 milioane de lei, iar străzile vizate de lucrări sunt: B-dul Theodor Pallady, B-dul 1 Decembrie 1918, B-dul Basarabia, Calea Călăraşi, B-dul Corneliu Coposu, inclusiv bucla Complex Titan, B-dul Camil Ressu, Calea Dudeşti, B-dul Octavian Goga, Strada Nerva Traian, B-dul Gheorghe Şincai, Calea Şerban Vodă.

Al doilea proiect prevede modernizarea infrastructurii de tramvai pe B-dul Pache Protopopescu şi Strada Traian, inclusiv intersecţia complexă B-dul Pache Protopopescu – Strada Traian, fiind vizată în principal linia de tramvai 55. Linia de tramvai 55 urmează a fi dotată cu 10 tramvaie achiziţionate prin fonduri europene nerambursabile. Proiectul e estimat la 93 milioane lei,

Comunicatul integral:

La propunerea Primarului General, Nicuşor Dan, Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat astăzi, 28 aprilie, două proiecte de hotărâre care vizează reabilitarea şi modernizarea infrastructurii de tramvai pe două linii importante din Capitală, 40 şi 55.

Potrivit primului proiect, linia de tramvai 40 va fi reabilitată şi adusă la standarde moderne de exploatare, intervenindu-se pe tronsoanele care nu au fost modernizate până în prezent. Linia 40 este una dintre cele mai eficiente linii, având un număr mediu de peste 16 mii călători/zi.

Străzile vizate de lucrări sunt: B-dul Theodor Pallady, B-dul 1 Decembrie 1918, B-dul Basarabia, Calea Călăraşi, B-dul Corneliu Coposu, inclusiv bucla Complex Titan, B-dul Camil Ressu, Calea Dudeşti, B-dul Octavian Goga, Strada Nerva Traian, B-dul Gheorghe Şincai, Calea Şerban Vodă.

 

Necesitatea şi oportunitatea lucrării este impusă de starea tehnică precară a aparatelor de cale şi a liniei curente de tramvai care nu permite funcţionarea transportului public în bune condiţii şi nici implementarea proiectului privind achiziţia de noi tramvaie. Linia 40 urmează să fie dotată cu un număr de 10 trmvaie noi, achiziţionate prin fonduri europene.

Obiectivele preconizate a fi atinse prin realizarea investiţiei pe linia de tramvai 40 sunt:

– Reducerea anuală a emisiilor GES cu până la 141 tone Co2/an,

– Creşterea fluxului de călători la orele de vârf pentru linia 40 cu circa 18,97%, respectiv cu 270 călători pe oră,

– Scăderea intervalului de cuccedare a tramvaielor faţă de valorile actuale cu până la 63%

– Creşterea numărului de curse efectuatede tramvaiele aflate pe traseu cu aproximativ 150 %,

– Asigurarea unei infrastructuri modernizate pentru noile vagoane de tramvai.

Valoare totală a indicatorilor tehnico-economici este: 918.119.437,29 lei, fără TVA,

Durata de realizare a investiţiei: 18 luni (din care 12 luni durata de execuţie).

 

Cel de-al doilea proiect vizează modernizarea infrastructurii de tramvai (cale de rulare, reţea de contact tramvai, inclusiv stâlpi) pe B-dul Pache Protopopescu şi Strada Traian, inclusiv intersecţia complexă B-dul Pache Protopopescu – Strada Traian, fiind vizată în principal linia de tramvai 55.

Linia de tramvai 55 urmează a fi dotată cu 10 tramvaie achiziţionate prin fonduri europene nerambursabile.

 

Obiectivele proiectului sunt următoarele:

– Reducerea anuală a emisiilor GES cu până la 143 tone CO2/an;

– Creşterea fluxului de călători la orele de vârf cu circa 55.42%, respectiv cu 196 călători pe oră,

– Scăderea intervalului de succedare a tramvaielor faţă de valorile actuale cu până la 77 %,

– Creşterea numărului de curse efectuate de tramvaiele aflate pe traseu cu aproximativ 166%,

– Asigurarea unei infrastructuri modernizate pentru noile vagoane de tramvai.

 

Valoare totală: 93.892.705,88 lei exclusiv TVA,

Durata de realizare a investiţiei: 18 luni (din care 12 luni durata de execuţie).

 

Reamintim că Primăria Capitalei are în derulare şi proiectul „Modernizare linie de tramvai pe B-dul G-ral Vasile Milea”, finanțat în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, proiect ce vizează modernizarea unui tronson de 1,1 km cale dublă linie de tramvai pe Bulevardul General VasileMilea, inclusiv modernizarea liniei de tramvai din intersecția Bulevardului Iuliu Maniu cu Bulevardul General Vasile Milea.

Potrivit contractului de finanțare, termenul de finalizare al proiectului este data de 31.12.2022, iar termenul de finalizare al lucrărilor este data de 25.05.2022.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

  1. pana cand acesti 25 km de linii nu sunt reabilitati nici un tramvai nou nu va putea circula prin bucuresti.

    la intersectia din fata AFI cotroceni va fi haos cand se va face si acolo ceva cu sinele alea groaznice

  2. Vorbe, Nimikusor nu e in stare sa faca nimic.

    • Firea de ce n-a reabilitat nimic?

    • Fata de Nimikusor, tot a mai facut cate ceva:

      – parcare Pantelimon: finalizata, Nimikusor o tine inchisa
      – pasaj Doamna Gica: lucrsri blocate de Nimikusor
      – pasajul Ciurel: finalizat, Nimikusor a blocat continuarea.

      Chiar si kilometrul de linie de tramvai de pe Vasile Milea care se afla in lucru a fost inceput inainte de Nimikusor.

  3. Mai trebuieste reabilitata linia lui 5 si 36 care sunt rupte si cu parti lipsa. Sectorul 2 in zona Tei-Pipera are linia de rulare mizerabila si nici un tramvai nou. Iar linia lui 36 modernizata ar reduce traficul de autoturisme care fac cozi pe zeci de metri. Piata Obor cea mai mare din tara dervita de un tramvai 36 adevarate rable. Primarul sect.2 de cand nu a mai mers cu tramvaiul in aceasta zona?!! Toti au masini care parcheaza pe trotuare in zona Tei.