G4Media.ro

Primăria Braşov a finalizat achiziţia pentru instalaţia nocturnă la pârtiile Drumul Albastru…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Dar despre faptul că a fost distrusă infrastructura de drumeție (prin crearea unor șanțuri și mutarea succesivă a traseelor marcate cu Cruce Roșie și Bandă Albastră, prin sluțirea peisajului și accentuarea eroziunii) și cea de schi (prin azvârlirea bolovanilor rezultați din săpături direct pe pârtie, prin îngustarea pârtiilor și prin crearea de adevărate gropi ce nu vor putea fi acoperite iarna cu zăpadă, iar vara canalizarea apei pluviale va produce o accelerare a eroziunii), de ce nu vorbește nimeni? Despre faptul că tot felul de teribiliști cu biciclete își dau drumul la vale din Poiană pe traseele de drumeție (unde, conform legii, este interzisă deplasarea bicicletelor), iar drumeții (de multe ori familii cu copii) trebuie să ciulească urechile și să fie atenți să se ferească la timp de bicicletele care țâșnesc la curbe, printre tufe direct pe traseele de drumeție de ce nu discută nimeni? De ce este nevoie să se întâmple mai întâi o tragedie ca să se ia măsuri? Putem fi de acord că este nevoie și de piste de biciclete, pentru a beneficia și bicicliștii de traseele lor în natură, dar de ce trebuie să fie distruse lucrurile create (cu multă migală au fost chiar săpate în stâncă și amenajate terasamentele traseelor de drumeție pe vremea sașilor) timp de mai bine de 100 de ani prin crearea acestor piste (într-un mod prost, care va determina o relocare a lor și noi intervenții inestetice – și financiare – în pădurile „apărate” de Regia Kronstadt) și de ce nu se pot crea rute noi, care să interfereze mai puțin cu traseele de drumeție deja existente și cu pârtiile de schi deja amenajate? Și de ce această secretomanie cu proiectele finanțate din bani publici de Primăria Municipiului Brașov? De ce nu sunt publicate înainte de a fi puse în practică aceste proiecte, cu track-uri GPS, detalii despre locurile exacte pe unde vor trece aceste trasee? Și de ce nu sunt publicate track-urile GPS ale traseelor finanțate de primărie, iar acestea pot fi accesate doar contra cost de pe platforma https://www.trailforks.com ? Și de ce minte constructorul că nu au fost tăiați copaci pentru amenajarea pistelor de bicicletă, când cei ce se pot plimba pe traseul marcat cu Cruce Roșie din Poiana Brașov spre Cabana Postăvaru pot vedea nu unul, ci zeci de copaci proaspăt tăiați și îngropați pentru a stabiliza (temporar, că nu va ține prea mult această amenajare care a costat sute de mii de euro și oare are vreun aviz de la Regia Kronstadt?) pistele de bicicletă în zonele cu pantă accentuată, unde au fost create viraje spectaculoase? Au rost aceste mutilări efective ale pădurii și ale muntelui doar pentru distracții efemere? Unde este dezvoltarea durabilă în toată treaba asta? Unde sunt ecologiștii de la USR, PNL, PSD, UDMR, diverse asociații de drumeție și tot felul de jurnaliști investigatori, iubitori de natură în frunte cu Bogdan Micu (marele ecologist, protector de natură și om de afaceri care toacă bani publici de la penelei, scripcari, useriști, colibani – cine poate da, că doar nu suntem proști să cădem în basmul cu donațiile de sute de mii de euro de la firmele lui storcătoare de energie solară)? Probabil că toți preferă să se dea cu bicicleta pe trasee (cât încă pot fi folosite – că natura va veni de hac cât de curând „vajnicelor” amenajări de mântuială – apropo, știți de ce a durat proiectul 3 ani în loc de unul? Și de ce a trebuit să vină altă echipă să corecteze proiectul greșit implementat? A! La astfel de întrebări nea’ Coliban, USR, nea’ Sava și Mistăr Micu nu răspund. Dar se vor găsi unii să pună întrebări și să arate cu degetul în viitoarea campanie electorală sau prin ceva anchete judiciare peste câțiva ani, când vremelnicii dirijori ai acestor zile vor căuta drumul spre Grecia, Costa Rica, Madagascar, Bulgaria sau Serbia…