G4Media.ro

Presiunea mocnită din case: de la “ne-ați îngropat în teme cu educația…

Foto: Pexels.com

Presiunea mocnită din case: de la “ne-ați îngropat în teme cu educația online”, la “pe noi nu ne întreabă nimeni nimic?” / Ce spun părinții și elevii, despre școala online

Închiderea școlilor și încercarea de a transfera orele din preuniversitar în online a scindat familiile, care învață odată cu profesorii ce înseamnă învățarea la distanță, așa cum este făcută în România. “Ne-ați îngropat în teme” – se plâng parte dintre părinți și elevi, care-i acuză pe profesori că își ascund competențele digitale scăzute dându-le mult mai mult de lucru decât o făceau la clasă. La polul opus se află situațiile în care nimeni din școală nu contactează părinții sau copiii, în contextul în care mesajele publice ale Ministerului Educației au creat un orizont de așteptare puternic.

Reprezentantul părinților, Iulian Cristache, a declarat pentru Edupedu.ro că, “în general, sunt două tabere: sunt părinți care consideră că propriii copii sunt în vacanță si nu ar trebui deranjați absolut deloc, și părinți care mă sună și îmi spun că propriii copii nu au fost contactați deloc de la școală“.

“La nivel național, sunt puțini părinții care consideră că sunt ‘abuzați’ copiii cu teme, și aici depinde de fiecare școală. Eu, în prima etapă, am perceput acest asalt al profesorilor la fiecare disciplină de a da teme și de a face lecții online ca un fel de revoltă la adresa modului în care inspectoratele cereau o evidență a cursurilor pe care ei le țineau“, a precizat Cristache.

Liderul elevilor, Antonia Pup, a afirmat pentru Edupedu.ro că, “în continuare, sunt foarte multe licee care au profesori care nu organizează deloc cursuri online. Dar sunt și profesori care se situează de partea cealaltă a baricadei, profesori care pe timpul orelor doar dictau și puneau elevii să lucreze de capul lor, care acum s-au transformat în profesorii care nu fac deloc predare, ci doar transmit documente care nu substituie actul instructiv-educativ deloc“.

Nu credeam că o să vreau vreodată atât de mult să mă întorc la școală. Pentru mine, tot timpul studiul individual a fost mai valoros, sunt un caz particular. Dar chiar și așa, simt nevoia de a merge la școală. Elevii ar trebuie să-și găsească strategii de învățare particulare în această perioadă; școala, din păcate, nu ne învață cum să învățăm. Eu fiind în clasa a XII-a se duce așa o bătălie alimentată de incertitudine în mine și știu că asta se resimte și pentru colegii mei”, a povestit Antonia Pup pentru Edupedu.ro.

Photo by ThisIsEngineering from Pexels

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Ce școală, la ce bun???
    Propun ca fiecare copil să se nască cu o diplomă de doctorat .

  2. Adevărul e că majoritatea profesorilor nu se prea omorau să explice lecțiile nici înainte cînd mai ușor era să se limiteze la dictare.
    Acum aceștia se mulțumesc să le indice ce să citească din manuale alea depășite și prost concepute și să le dea copiilor teme, multe teme!
    Memoram , nu învățăm, nimeni nu este interesat daca copiii înțeleg ceva!

  3. Si la extrema cealalta, fiica-mea a primit tema sa faca in 2 zile 10 teste pentru bacalaureat la 3 ore bucata. 30 de ore + 16 somn… 46 de ore. Mai raman 2 pentru mers la baie.