G4Media.ro

Preşedintele Iohannis a transmis CCR o sesizare de neconstituţionalitate asupra Legii privind…

sursa foto: Presidency.ro

Preşedintele Iohannis a transmis CCR o sesizare de neconstituţionalitate asupra Legii privind administrarea porturilor / Legea a fost trimisă spre reexaminare către Parlament și s-a reîntors la președinte / Miza sunt proiectele de infrastructură de peste 500 de milioane de euro

Preşedintele Klaus Iohannis a trimis Curţii Constituţionale (CCR), vineri, o sesizare de neconstituţionalitate asupra Legii de aprobare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparţinând domeniului public, precum şi desfăşurarea activităţilor de transport naval în porturi şi pe căile navigabile interioare, precum şi pentru completarea unui articol din Legea concurenţei, a anunţat Administraţia Prezidenţială, citată de Agerpres.

Schimbările vor permite umplerea consiliilor de administrație din Portul Constanța cu oameni fără experiență, vor ajuta PSD să-și mențină controlul în companii-cheie de stat dacă social-democrații vor opera rapid, până la rotativa din 2023, când PNL va prelua Ministerul Transporturilor, au explicat surse politice pentru G4Media.

Citește și:

Cum suflă PSD Portul Constanța de la PNL, înaintea rotativei din 2023. Miza sunt proiectele de infrastructură de peste 500 de milioane de euro. Ce spune ministrul Grindeanu

Legea a fost reexaminată de Parlament la solicitarea şefului statului. „Parlamentul a modificat condiţiile privind selecţia membrilor organelor de conducere, adoptând o lege cu un conţinut diferit faţă de forma iniţială şi, pe cale de consecinţă, o nouă soluţie legislativă neavută în vedere de cererea de reexaminare”, a explicat Iohannis, în sesizarea transmisă CCR.

Preşedintele a solicitat reexaminare actului normativ pe motiv că în cuprinsul unor dispoziţii se foloseşte o terminologie neclară în privinţa domeniilor de studii şi, având în vedere importanţa, rolul şi atribuţiile membrilor organelor de conducere ale administraţiilor portuare, este necesară menţionarea expresă a acestora în cadrul condiţiilor de selecţie.

Totodată, prin cererea de reexaminare, preşedintele indica impactul noilor condiţii şi al diminuării unor cerinţe – inclusiv eliminarea condiţiei ca experienţa profesională de 5 ani să fie în cadrul autorităţilor administraţiei publice centrale sau locale ori a instituţiilor publice, precum şi a condiţiei ca respectivele competenţe profesionale să fie dovedite prin minimum 5 ani de experienţă, îndeplinind atribuţii de conducere, reglementare sau control în domeniul naval.

În procedura de reexaminare, Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a admis un amendament prin care s-a înlocuit condiţia ca membrii să aibă competenţe profesionale dovedite prin minimum 5 ani de experienţă în administrarea sau managementul unor entităţi, persoane juridice care desfăşoară activităţi specifice sectorului transport, logistic, administrarea infrastructurii de transport cu o condiţie de experienţă de minimum un an în respectivele domenii.

Ulterior, Camera Deputaţilor, în calitate de Cameră decizională, a adoptat legea în forma adoptată de Senat. „Cu alte cuvinte, Parlamentul a diminuat şi mai mult condiţiile şi cerinţele pentru selecţia membrilor organelor de conducere ale administraţiilor portuare”, se evidenţiază în sesizarea la CCR.

„În concluzie, în ceea ce priveşte cererea de reexaminare formulată de Preşedintele României în data de 28 noiembrie 2022, nu se poate susţine nici că aceasta a fost admisă sau admisă în parte, nici că a fost respinsă”, se explică în document.

„Între forma legii trimise iniţial la promulgare şi cea adoptată în urma soluţionării cererii de reexaminare formulate de Preşedintele României există o diferenţă specifică. Aceasta constă în înlocuirea sintagmei ‘5 ani’ cu sintagma ‘un an’. Însă această diferenţă specifică, dincolo de evidenţa faptului că nu reprezintă nici o formă de ‘admitere’ a cererii de reexaminare, ea nu poate fi considerată nici ‘respingere’ a acesteia, întrucât conţinutul normativ (…) a fost modificat”, a completat preşedintele.

Parlamentul a transmis, pe 23 decembrie, preşedintelui Iohannis, în vederea promulgării, Legea privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 160/ 2020 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 22/ 1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparţinând domeniului public, precum şi desfăşurarea activităţilor de transport naval în porturi şi pe căile navigabile interioare, precum şi pentru completarea art. 25 alin. (1) din Legea concurenţei nr. 21/ 1996.

OUG nr. 160/ 2020 are ca obiect de reglementare crearea cadrului legal necesar aplicării Regulamentului (UE) 2017/ 352 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 februarie 2017 de stabilire a unui cadru privind furnizarea de servicii portuare şi a normelor comune privind transparenţa financiară a porturilor.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Asa dom’ profesor da-le o smetie analfabetilor!

  2. Daca o companie nu e listata la bursa ce nevoie mai are conducerea de studii de forma dovedite cu 0 diplome pe care o platesti sa o primesti prin posta?

    • Suparare mare la PSD, aveau planuri mari cu cei 500 milioane de euro, nu vroiau ei degeaba acces la banii aia, este clara intentia.

      De exemplu PMB si Primaria Sect 1, primariile in care Primarii sunt hartuiti prin media pe care o controleaza aceasta grupare mafiota numita PSD, care a fost deconectata de la furtul banului public si vor sa se reintoarca 👍

  3. S-a trezit ga#n#ga#vu#l din somn!

  4. Catana ala mic este mare director in MT si in CA al Portului Constanta cu experienta ZERO !!!!!! Angajat la ANR in perioada in care Director General al institutiei era………..chiar taticul lui.

    • Mai este si Marele Sef la ANR din Portul Herastrau, post tinut asa, de rezerva in care se poate intoarce oricand doreste.

    • Da si sef pe viata la Capitania Herastrau pus de Seful de trib de la Giurgiu.