G4Media.ro

Presa grecească, despre accidentul din Pasajul Unirii: Autoritățile investighează dacă șoferul stabilise…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Presa grecească, despre accidentul din Pasajul Unirii: Autoritățile investighează dacă șoferul stabilise setările GPS-ului pentru autoturism și nu pentru autocar / Avocat: Șoferul nu era obosit, responsabilitățile sunt în altă parte

În spitalele din București au mai rămas doi dintre cei mai grav răniți în accidentul produs în România de autocarul care transporta turiști greci, joi (22/12) și în care Nikos Chlopsios, în vârstă de 53 de ani, și-a pierdut viața, scrie publicația grecească Proto Thema, citată de Rador.

Potrivit relatărilor postului de televiziune OPEN, este vorba despre o femeie de 62 de ani care a fost internată la terapie intensivă, dar a fost extubată și este în contact cu mediul înconjurător și un bărbat de 58 de ani care a fost operat.

Alți cinci răniți au fost externați ieri, duminică (25/12), în timp ce altul ar putea fi externat astăzi, zi în care urmează să aibă loc autopsia sărmanului bărbat de 53 de ani din Larisa.

Autoritățile române investighează dacă șoferul autocarului a introdus în GPS datele pentru un autoturism și nu pentru un autocar, acesta putând fi motivul pentru care, așa cum se vede într-o înregistrare video, autocarul s-a deplasat de pe banda dreaptă spre stânga chiar înainte de a ajunge la pasaj.

Șoferul autocarului a susținut că nu mergea cu viteză și era atent. „A fost ca și cum un tren ne-a lovit”, a declarat el pentru postul de televiziune Mega și, devastat de moartea bărbatului de 53 de ani, a adăugat: „Îmi pare foarte rău pentru ceea ce s-a întâmplat. Nimeni nu l-ar fi putut evita. A fost ca și cum un tren a căzut brusc peste noi, totul s-a întâmplat într-o secundă.”

„Nimeni nu credea că vom ieși de acolo în viață. Într-o secundă totul a trecut prin fața mea și am spus „de aici nimeni nu va ieși viu”. Totul s-a întâmplat într-o secundă. Am urmat pur și simplu traseul pe care mi l-a indicat GPS-ul. Când antena a nimerit în construcție am frânat brusc, dar nu am putut evita accidentul. Nu aveam vitează”, a adăugat șoferul autocarului.

Avocatul șoferului

Întrebat despre informațiile cu privire la utilizarea greșită a GPS-ului, avocatul șoferului de autocar, Alexandros Matthaiou, a răspuns că „sunt detalii pe care nu le cunosc despre GPS, nu vă pot răspunde”.

„În ultimul moment a trebuit să aleagă pe unde să meargă, într-o fracțiune de secundă a trebuit să decidă. Nu avea viteză”, a adăugat Matthaiou, susținând că șoferul „nu a văzut indicatoarele înainte de a ajunge la pasaj, era doar unul, nu l-a văzut pentru că era un autobuz lângă el”.

Cât privește dacă clientul său a avut parte de odihnă suficientă, avocatul a spus că „șoferul a oprit de mai multe ori pe traseu, nu era obosit, responsabilitățile sunt în altă parte. Acest pasaj a fost renovat pe parcursul întregii veri. Din septembrie am avut șapte accidente. În trecut, camioanele și autobuze treceau fără probleme pe acolo. Limitatorul de înălțime a fost prea greu”.

Sursa: Protothema/ Rador / Traducerea: Carolina Ciulu

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

56 comentarii

  1. Sa fie scos limitatorul si dupa pasajul va fi de vina ca autocarul are 3.68 in loc de 3.5.

    • @Crop – Nu postac pruost si deficient, sa fie pus un limitator normal care sa nu omoare oameni!

    • Ho ca nu dau tatarii…maxim 2luni si revin parlamentarii la „munca”, o pun de-o comisie si problema -I rezolvata.

    • Sa fie pus un alt rand de lanturi in loc de bara.
      Sa fie linie continua la schimbarea de pe banda 2 pe banda 3 de la trotuar, linie intrerupta la schimbarea benzii in sens invers fix de la primul presemnalizator cu lanturi care ar trebui mutat mai aproape de pasaj.
      Sa se testeze toate aplicatiile GPS pentru acest caz, pentru autocar.
      Strada are brizbrizuri cazatoare de sarbatori acum. E greu de vazut bara de la presemnalizator cu lanturi.
      In dreapta singurul semn rutier care avertizeaza ca urmeaza pod e scris in romana, „gabarit” nu stiu mai ce. Omul era grec. Ce sa inteleaga din text? Oricum era pe trotuar si el era pe banda 2.
      Sa fie puse mai multe semne, eventual luminoase si din timp, nu sa-l iei pe om prin surprindere fara sa-i dai nicio sansa.

    • @Crop Ia zis tu un alt tunel in ce tara vrei tu care are 3.5m? Pe unde te-ai plimbat tu asa hai hui Suceava-Bucuresti?

    • @extraterestru

      Case in point. Acum pasajul e de vina. Intotdeauna altii sunt de vina, cu exceptia autorului.

      @kafka

      Limitatorul a cazut singur, stiu. Nu e nevoie sa exprimi deficienta in scris ca deja se stie, a cazut din propria greutate si oboseala. Ei acum nu e nimic acolo si urmeaza pasajul ca doar semnalizare e, sa vedem spectacol.

      P.S ieri seara un alt grec a fost atins de semnalizatorul cu lant si imefiat a trecut pe banda 2.
      Zi daca vrei filmarea.

    • @Crop
      A fost atins ca era pe banda 3, sau 4, de aia si pentru ca nu are semnalizare decat abia aproape de presemnalizator, ce-ar fi sa aiba din timp si nu aproape de presemnalizator jos?
      Soferul nostru era pe banda 2 si acolo nu are presemnalizator.

  2. Pedeapsa capltala parca a fost abolita in dec. 1989 , in Ro. ? !

  3. Tot ce sper este ca soluționarea judiciara a acestui caz va pune la reflector consecințele corupției și clientelismului politic din statul roman pentru ca aici vorbim de mai multe instituții cu răspundere.
    Totul este sa nu nimerească la instante judecătorești proaste sau corupte…
    „Noroc” insa ca e vorba de cetățeni străini și e ceva mai greu de mușamalizat. Păstrând proporțiile, e ca atunci, în 10 august 2018, când bieții israelieni au fost bătuți de jandarmii PSD-ului…

    • Instanțe judecătorești corupte in România !!? Nu cred o iotă…In România legea e sfântă, iar Corupția e de domeniul trecutului indepărtat, cel puțin așa a declarat un domn înalt și bine fäcut pe care l-am votat cu gândul că va eradica Ciuma Roșie sau măcar o va ține la un nivel ușor de acceptat…
      Scuzați, cred că am visat cu ochii deschiși ! Mi se mai intâmplă câteodat’…

  4. „responsabilitățile sunt în altă parte.”…
    Adica, in „curtea” noastra, a Romaniei….
    Cum zice dl prezident Iohannis: „Statul roman a esuat in misiunea fundamentala de a-si proteja cettatenii”…
    Atatea vieti pierdute, zilnic, din cauza Statului roman incapabil sa faca ce trebuie pentru OAMENI.

  5. Soferul nu este vinovat, cum a condus regulamentar pana la bara, asa putea conduce pana la destinatie, inca 5 minute, ca venea tocmai din Grecia. Nu a trecut nicio linie continua, a schimbat banda pe linie intrerupta. Semnalizarile erau pe alte benzi, pe banda lui de mers nu era nimic. Semnalizarea pe celelalte benzi pe care a circulat consta in 2 desene pe jos si lanturi sus, lanturi pe langa care a trecut ca era pe banda alaturata celor care duc in pasaj.
    La fiecare accident, accentul s-a pus pe faptul ca soferul e Dorel, ba unuia i s-au mai cerut si daune pentru bara. Trebuia sa se asigure toti ca treaba lor e perfecta, nu sa ne asigure pe noi ca lucrurile sunt ok si ca nu stie Dorel din alta tara pe unde sa o ia.
    Ca sa ai carnet, nu trebuie sa fii Einstein, te poti astepta sa treaca si Dorel pe acolo, iar tu trebuie sa fii pregatit sa nu-l expui la accidente.

  6. Cei care au redus inaltimea pasajului se fac vinovati.
    Nu ai voie sa faci asa ceva. Dar intr-o tara de oli-gofreni totul tembel e posibil. Data viitoare mai pun 50cm de asfalt si pun bârne cu restrictii la 3m. Le-a fost lene râtanilor să decoperteze și au turnat deasupra.

  7. El nu a fentat poarta cu lanturi, doar nu-si imagineaza cineva ca dorea sa testeze bara cu riscul pierderii propriei vieti.

  8. Micky tu ești pe mana cu autoritățile… șulfă mică… nu-i așa?

    Pai mai autorități și constructor de doi bani, doar o presemnalizare și degeaba dacă nu este pe toată lățimea drumului și apoi „Hop!”… un opritor mult prea greu și nici montat cum ar fi trebuit! Citeva accidente de la „reparația” pasajului și voi continuați cu „totul este perfect dar nu înțelegem ce se întâmplă ???”

    De fapt ori nu va pasa ori sunteți incompetenți de nu înțelegeti care sunt de fapt problemele… ~Reparația pasajului prin modificarea standardelor înălțime inițiale, plus insuficienta și incorectitudinea marcajelor!!!

    Așadar prefectul, primarii, viceprimarii, etc din administrația București, sector 4 și firma care a realizat reparația ar trebuii sa răspundă pentru aceste accidente!!!

    Totodata sa ii aibă pe constinta pe toți care au avut accidente, inclusiv pe decedat, deoarece prostia, corupția, heirupismul sau neprofesionalismul încă o data UCID!!!

    Ei vor sa „spele putina” cum ca șoferul este singurul vinovat… NU DOMNILOR, VOI SUNTETI VINOVATII nu ghinionistul ala!!! De fapt moartea sau accidentul a fost provocat de limitatorul necorespunzator și NU DE SOFER!!! Nici un șofer nu ar fi putut evita tragedia în circumstanțele respective, oricât de odihnit ar fi fost sau orice GPS ar fi folosit!!!

    Acum a mai apărut … GPS-ul folosit incorect ca și posibil argument!!! Vai de capul vostru!!! Nu vreți sa ne spuneți acum ca trebuie sa folosim numai sisteme de navigație „autorizate” de voi, pentru fiecare categorie de autovehicul, limba maternă, gender de utilizator șamd … altfel suntem oricum vinovații de serviciu și nu voi ca infrastructura e praf sau reparata și semnalizată de mântuială!!!

    • Omule, daca esti sofer profesionist, folosesti navigatie pentru vehicule comerciale. Si daca tot nu vrei, atunci initiaza o petitie la Gogu maps, sa bage si optiunea de autocar sau, si mai bine, dupa numarul de inmatriculare sa recunoasca automat gabaritul.
      Ar fi util, sa stii, sunt locuri in US unde dau direct cu camionul si autocarul, regulat. Fiindca soferii sunt tot mai dependenti de tehnica.
      Ca roman, desi am fost de multe ori in Bucuresti, navigatia o asculti, ca de uitat trebuie sa fii cu ochii in 16, la cum circula bastinasii. La harta, arunci cate un ochi, cand esti la semafor si numai pentru culoare traficului. Si asta, cu autoturism.
      Sigur, voi sunteti obisnuiti asa, ca in India cu 1.8 md insi. Atata ca planeta are 9 md de toti

  9. Dacă localizarea corecta a GPS pentru autocar conducea pe un alt traseu,respectiv nu prin pasaj,pe dedesubt,ci pe deasupra -atunci șoferul este culpabil pentru că nu avea ce să caute pe acel traseu.

    • Si nici atunci nu este el vinovat, cateodata nu arata clar pe unde trebuie sa conduci, se mai intampla sa incurci si benzile si sa-ti dai seama prea tarziu.

  10. Cât efort fac unii să ne convingă că semnalizarea e in regulă, limitatorul de înălțime e ok, etc…

    Ce propuneți, să lase autoritățile totul așa cum e și să vedem dacă mai moare cineva acolo?
    Cam câte accidente ar trebui să mai fie ca să vă puneți întrebarea dacă nu cumva ceva e in neregulă acolo ?!

    Sunt curios ce s-a întâmplat între timp cu limitatorul. A fost repus pe poziție așa cum era și așteptăm să vină un autocar mai înalt să vedem ce se întâmplă?

    • Limitatorul nu mai este acolo.

    • Sa puna Baluta direct o ghilotina, sa nu se mai joace !

    • Semnul nu mai e acolo si sper sa nu mai fie pus. Sper sa fie pusa semnalizarea rutiera, doar si sa uram noroc altora dar deja stiu deviza postacilos : pasajul ede vina!

      Ne-am lamurkt. Spor la calcat linia continua

    • Nu a calcat nimeni linia continua. Daca ieri GPS-ul l-a luat pe grec pe banda 3, sau 4, cele care intra in pasaj, inseamna ca aplicatia nu arata ruta buna. Ca el inteleg ca a iesit de pe banda 3 cand s-a lovit deodata si luat prin surprindere de presemnalizator.

    • @Crop
      După părerea mea e necesar să fie un limitator de înălțime înainte de pasaj, dar nu unul care să cadă pe mașini.
      De la lanțuri până la pasaj ar trebui să fie marcaj care să nu permită trecerea de pe banda a doua pe benzile care intră în pasaj, dar să permită trecerea dinspre banda a treia spre cele care merg pe la suprafață.

  11. Ce este ciudat că doar intrarea din pasaj sensul despre Budapesta e mereu loc de accident cea dinspre universitate nu, sa înțelegem că pe acolo nu intra nici un autocar, acolo se respecta legea? Sau cumva la acest sens dinspre Budapesta e pus prost acest limitator și din cauza lungimi și înclinației drumului se ridică de spate mașinile că la un balansoar.

  12. Nu doar autoritățile sunt de vină, tolomacul de șofer este de vină că nu a fost atent. Unii se uită înainte și atât. Limitatorul este vizibil.

  13. Ne poate explica politia pentru ce anume i-au ridicat soferului dreptul de a mai conduce in Romania?

  14. Bara aia nu trebuia să turtească plafonul autocarului. Miroase a pușcărie la S4.

  15. Vreti sa ramaneti in viata? Nu urcati niciodata intr-un vehicul/autocar cu sofer roman. Sunt cei mai prosti/indolenti/neatenti soferi din Europa. De la soferul de taxi care butoneaza mobilul/mobilele, pana la soferul de autobuz/autocar care nu este atent.
    Va vor omora, va vor schilodi.

  16. Se consuma degeaba energie in discutii sterile despre „ca de ce are pasajul doar 3,5m!!!???”.
    Asta este singurul lucru care nu se putea face mai bine, pentru ca nu depinde decat de factori obiectivi (geometrie).
    Putea fi de cel mult 3,5 m sau sa nu fie facut de loc. Despre asta doar atat se poate decide
    Nu trebuie permis accesul vehiculelor inalte, iar pentru asta nu s-a facut destul.
    Portalul ala, daca-l lipeau cu aracet, poate ca rezista mai bine. Din pozele postat de insusi Labuta, ca sa ne arate ca avea fundatie zdravana, se vede clar ca sustinerea lui in fundatie a fost o gluma, dpdv tehnic, Ori constructorul, ori executantul au fost de doi bani si va trebui sa aflam cine i-a invatat sa lucreze/proiecteze asa.
    La cat era de masiv cadrul de otel, daca ar fi fost bine ancorat, doar ar fi zburat instalatia de aer conditionat, iar soferul ar fi fost bun de plata fata de proprietarul autocarului si, eventual fata de primaria lui Labuta. Dar fiindca a fost legat doar asa, de ochii soacre, cu niste sarme agatate de fundatie fara nicio aigurare, atat cat sa stea in picioare, s-a inclinat si a actionat ca o ghilotina.

    @Eroare. Soferul e grec; poate nu are mare relevanta in afara de faptul ca e de-al nostru, din Balcani

    • Tanti, citeste, poate intelegi de ce practic soferul nu are nicio vina. Semnalizarea a fost deficitara. In plus Baluta a redus inaltimea pasajului, asfaltand romaneste peste asfaltul vechi.

      contributors.ro/piata-unirii-pasajul-ucigas

      Daca pune Baluta cuie pe sosea dar si un semn „Atentie Cuie !” nu il absolva de vina !

    • Tanti anti, habar nu ai.
      Nu baluta a redus inaltimea pasajului ci atat s-a putut.
      Ca baluta – sau cine trebuia sa puna – nu a pus suficiente semnale nu am contestat.
      Dar faptul ca nu a respectat semnalele atatea cate erau, nu-l absolva absolut de vina nici pe sofer.
      M-am referit strict la faptul ca inaltimea pasajului oricat ne-ar placea sa i-o reprosam lui baluta e pierdere de timp.
      Daca te declari anti usl ar trebui sa te dezvari de modul usl de gandire

    • Articolul e lung, nu ai citit, ai ramas tot ignoranta, dar te-ai repezit ca muta la … sa raspunzi

    • Ba da, ca nu prea sunt semne, asta-i problema, iar de semne se ocupa politia sectorului 4, da. Ar mai trebui sa se mai ocupe, ca nu s-a ocupat suficient. Mai citeste, te rog, si mesajele mele ca de aia le scriu, nu le scriu ca intr-un jurnal sa le citesc doar eu cand am chef. Merci.

    • Greu sa ai un schimb de pareri cu cineva care ignora ce ai spus si ramane fixat pe tema care-l framanta.
      Nu am spus decat ca inaltimea pasajului nu mai poate fi crescuta. Asta a fost tema de proiectare de pe vremea cizmarului: pasajul sa treaca pe sub albia Dambovitei si pe deasupra metroului. Ceausescu a vrut acest tunel ca sa aiba drum liber cand se deplaseaza spre si dinspre Casa Poporului. Inaltimea 3,5m este o consecinta a celor doua planuri printre care trebuia strecurat acest tunel. Deci aceasta este SINGURA chestie care nu i se poate reprosa lui. Baluta.
      Asa cum am zis, recititi va rog, nu s- a facut suficient pentru a opri accesul vehiculelor inalte prin tunel. (Chiar am evitat sa ma leg de contraventia savarsita de sofer.)
      Portalul care s-a prabusit este o rusine pentru inginerii care l-au proiectat sau construit. Una care in contextul actual devine penala.
      Tema despre inaltimea tunelului nu face decat sa devieze discutia si sa-i aduca lui baluta un punct de sprijin. Si nu ajuta cu nimic la imbunatatirea situatiei pentru ca inaltimea asta nu poate fi crescuta. O minge ridicata la fileu din cauza ca se politizeaza in exces si fara cap

    • „Articolul e lung” l-am citit de mult, este bine intentionat dar numai partial corect, iar autorul nu este expert in domeniu si face multe afirmatii subiective.

      Comentariul meu este foarte scurt, dar nu l-ai citit si imi faci proces de intentie plus ca te arati a fi stapan pe limbajul de mahala.

    • Inca ceva, bara aia ar fi fost mai bine instalata in apropierea podului. Daca ar fi fost sa cada, cadea si se sprijinea de pod, nu pe masina.

      Deci am urmatoarele obiectii pentru autoritati:
      1. Lanturile sunt prea departe de bara;
      2. Linia intrerupta intre banda 2 si banda 3 de la trotuar nu are ce cauta dupa lanturi;
      3. Sunt prea putine semne si deloc vizibile pentru cei care circula pe banda 2 fara sa stea din timp ca au de facut stanga pe banda 3 la sugestia gps-ului;
      4. Gps-ul nu a dat ruta corecta;
      5. Bara e prea departata de pod, ori ea nu trebuia sa existe si in locul ei trebuia pus un alt set de lanturi.
      6. Au mai fost situatii asemanatoare in trecut si nu se poate spune ca nu au testat acest caz, sau ca nu li s-a mai intamplat, autocar mai inalt cu aer conditionat montat pe tavan care merge spre pasaj.
      7. I-au interzis soferului dreptul de a mai conduce in Romania fara ca soferul sa incalce legea.
      8. Nu au pus mai multe semne de atentionare dupa accidentele din trecut; pur si simplu s-au dezvinovatit, ba au mai cerut si despagubiri, deci au tratat cu superficialitate aceste situatii.
      9. Iar aparatorul lor care comenteaza si pe hotnews, ne induce ideea in mod parsiv ca fiecare dintre profesionisti ar fi fost niste Dorei care ar fi intentionat sa strice ceva, prin exprimari de genul forta intrarea in pasaj, sau ignora putinele semne de circulatie care exista chiar langa lanturi, sau chiar langa bara.

      Ma astept ca aceste lucruri sa fie rezolvate in cel mai scurt timp, adica ASAP.

    • 3. fara sa stie

  17. Explica un expert in siguranta rutiera de ce 7 soferi p.r.o.f.e.s.i.o.n.i.s.t.i in doar 3 luni nu au vazut marcajele. Sunt facute eronat.

  18. De ce înainte de reabilitarea pasajului nu se întâmpla asemenea accidente!? Vă zic eu că s-au făcut lucrări de mântuială,au turnat asfalt peste cel vechi in loc sa îl freze și nu mai reducea înălțime pasajului cu 15 -20 cm ,sunt vinovați firma care la reabilitat și comisia din primărie care a făcut recepția pasajului

  19. Prietene, ai masurat matale pasajul, atat inainte de reabilitare, cat si dupa, de iti dai cu parerea ca s-a redus inaltimea? Vezi pe Google Maps, exista imagini din 2011 pana in prezent cu intrarea in pasaj. Si ce sa vezi, 3,50 m avea si atunci, 3,50 m are si acum. Ca sa nu mai vorbim de masuratorile efectuate de ISC, institutie abilitata cu asa ceva. Surpriza, portalul de avertizare are 3,50 m, iar pasajul 3,70 m. Acum un mic secret pentru tine, un obiect de 3,77 m inaltime nu va intra in veci printr-o gaura de 3,50 m sau 3,70 m. Si asta o spune fizica aia elementara, de scoala generala. Iti mai dau un argument, poate n-au fost de ajuns, se invata la scoala de soferi, indicatoarele de interzicere, obliga soferul sa le respecte semnificatia, de aia se numesc, de interzicere, nu sunt optionale. Asadar studiati bine zona, informati-va si nu doar va dati cu parerea. Apropo, indicatorul era asezat deasupra benzii catosabile, deci foarte vizibil. Punct.

  20. Dar de cand GPS-ul e normă juridică?Soferul putea sa folosească orice mijloace ajutatoare licite,iar traseul unde nu era bara cu lanturi nu era interzis pentru autocare,sau l-au pus oamenii(indicatorul) lui Bălută după accident!?😁.Asa se mai întîmpla cand te duceai în spatiul ex sovietic,pentru ca politistii(fosti militieni) sa te jupoaie de bani.
    S-a dezbatut si la televizor problema si orice se spunea,numai despre buloanele smulse din beton si de lipsa lanturileor de presemnalizare,care atrag vinovatia administratiei,nu se vorbea.Ca de obicei.Iar multa lume cască gura la ei ca la episoadele cu Elodia😆.
    Bineînteles ca aproape toti „tabară”cu discutia pe grinda ucigasă,ca era la vedere,acuzand ca a fast grea,motiv pentru care a murit si un pasager.Pai care era rostul acelei grinzi,sa juleasca doar autovehiculul sau sa-l determine sa oprească,pentru a nu avaria gura de intrare in pasaj,care si ea la randul ei trebuie sa reziste la trafic?In multe locuri am vazut ca aceste limitatoare de înaltime(nu sunt de presemnalizare)sunt masive,din beton armat,bine înfipte în pamant,cu fundatie pe masură.Pai imaginati-vă un asemenea pasaj unde pe deasupra,în vecinatatea gurii de intrare se circula pe cale rutiera sau feroviară,ce s-ar întampla dacă un atovehicul cu încarcatură masiva ar lovi plafonul de la intrare in pasaj.
    Aici cauza mortii,ca element de vinovatie,nu trebuie sa fie greutatea grinzii limitatorului,ci faptul ca acesta nu a rezistat socului produs de impact,pentru ca prinderea de sol a fost superficială.Nu avea voie sa cadă.

  21. Mai există în București pasaje cu înălțime maximă 3,5 m, de ex. pe Bd. Poligrafiei, în apropiere de fostul Hotel Parc (azi Ramada Plaza). E pasaj pe sub calea ferată. Acolo așa a fost de când s-a construit, dar n-am auzit de autocare lovite. Ar fi interesant de cercetat de ce acolo nu sunt accidente, dar la Unirii da. Cred că pasajul e știut de șoferii de autocare turistice și evită din start traseul respectiv, dar de ce nu se izbesc nici șoferii străini?

  22. > „Limitatorul de înălțime a fost prea greu”

    Te cred și eu că a fost greu doar l-ai smuls din pamânt. Degeaba era odihnit șoferu dacă e lemn tănase. Auzi la el era greu limitatoru :))) sa să vezi ce greu era dacă îl ancorau și mai bine în pământ.

    Nu greutatea limitatorului a turtit în halu ăla autocaru ci faptul că limitatoru a fost săltat de jos in sus fiind în cele in urmă smuls din pământ.

    Dacă era ancorat și mai bine victimele erau acum poate 10-20 în loc de una. Pune-ti măna pe fizică e clasa a 5-a și mai citiți și voi ceva ‘almanahe’…

    • Sa puna mana politia S4 sa semnalizeze din timp pe toate strazile din intersectie, sa puna lanturile mai aproape de bara, sa inlocuiasca eventual bara, sa schimbe dungile de pe asfalt.

  23. Dincolo de toate comentariile că cine ce vină a avut, dacă e amplasata bine sau nu acea grindă, dacă șoferul a respectat semnele sau nu, rămâne faptul că în anul 2022, autoritățile din România nu sunt în stare să proiecteze și să construiască un pasaj prin care să treacă autocare, autobuze, sau alte camioane care deservesc cu marfă centrul vechi. Vorbim aici de capitala României și nu de vreun orășel mic din provincie care nu ar avea același număr mic de turiști. Atât se poate la noi, un pasaj prin care să meargă doar romanul cu turismul! Atât!

  24. Dpmdv limitatorul putea sa fie executat si dintr o structura mai usoara, intr un caz extrem trebuie sa produca pagube minore, nu trebuia sa opreasca tancul. Pe internet sunt tot felul de filmulete “funny” cum si prin alte tari soferii profesionisti nu vad semnele si isi lasa unitatile AC sau decoperteaza rulotele in acest model de limitatoare, deci sunt f bine incastrate; practic putem considera ca daca cineva intra in el, se prabusea lejer pe altii. Cititi articolul Pasajul Ucigas sunt foarte bine punctate multe aspecte si ca sa va dau si un exemplu din viata reala, pe dna ghica directia spre baicului, dupa biserica, inainte de curba la dreapta, pana de curand era un “sens giratoriu” dar marcat ca ocolire, deci aveai prioritate cand il traversai (semn de prioritate la intrare), nu am mai trecut de 1-2luni prin zona, ieri era marcat ca sens giratoriu, trebuie sa cedezi trecerea inainte sa te indadrezi in el, nu sunt semne fratilor, te indrepti cu 50-60km/h si observi in 20m semn de cedeaza, asta daca il observi pentru ca tu stiai ca acolo ai prioritate, nu este normal deloc, ce ii costa 2 semne montate inainte cu 50m? O mizerie. Povestile cu linia continua lasati le pentru altii, cred ca 2 soferi din 10 le respecta. In Buc ca sa fi sofer trebuie sa stii forma geometrica a semnelor ca sunt atatea intersectii in care teoretic trebuie sa cedezi din dreapta, fara semn pe sensul tau dar sunt semne de cedeaza si stop pe colturile intersectiilor pentru ceilalti, este incredibil cata bataie de joc.

  25. „Pe-aici trecu un rege gal
    buclat rotund in portocal
    lipit cu clei si uns cu aur
    pe-aici trecu un brontozaur”

    poezie de Ștefan Roll, Poemă printre regi 😉

    Nu s-a găsit altă rimă

    Un brontozaur n-o să recunoască nicioată că e brontozaur..Regele șoselelor, spaima limitatoarelor..