G4Media.ro

Premieră în România: Au fost vândute mai multe mașini electrice și hybrid…

Sursa Foto: Automarket.ro

Premieră în România: Au fost vândute mai multe mașini electrice și hybrid decât autoturisme diesel / Vânzarea autoturismelor echipate cu motoare diesel a scăzut cu o treime

Vânzarea autoturismelor electrice și hybrid a depășit anul acesta, pentru prima dată, vânzarea autoturismelor cu motoare diesel, anunță Ministerul Mediului într-un comunicat de presă.

Oficialii pun creșterea pe seama stimulentelor acordate prin Programul Rabla PLUS.

”Analiza înmatriculărilor autoturismelor, în funcție de tipul de motorizare, în primele șapte luni din acest an, arată că autoturismele electrificate (full electric, hybrid plug-in și full hybrid) au o creștere de 106,4%, realizând o cotă de piață de 20,7%. În paralel, înmatriculările autoturismelor echipate cu motoare diesel înregistrează o scădere de 29,3% față de primele șapte luni din 2021 și dețin o cotă de 14,1% din total”, se arată în comunicat.

Motorizările pe benzină înregistrează o creștere de 10,1% față de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 65,3%. Totodată, mașinile electrice (Full Electric) au ajuns sa reprezinte 7.9% din piața românească în primele 7 luni ale anului 2022, în timp ce în aceeași perioadă a anului 2021, reprezentau doar 1.9% din piață.

„Cifrele ne arată că ne apropiem cu pași repezi de sfârșitul erei diesel. Este primul an pentru România în care se cumpără mai multe mașini verzi decât autoturisme diesel. Este o tendință atât la nivel european, cât și la nivel național unde, în ambele cazuri, constatăm o scădere a vânzărilor mașinilor diesel cu aproape 30%, în prima parte acestui an. Dacă ne uităm la autoturismele full electrice, vedem o evoluție și mai spectaculoasă, o creștere a cotei de piață cu 300% în primele șapte luni, față de aceeași perioadă a anului trecut. Este un semnal că, pe de o parte, românii încep să înțeleagă din ce în ce mai bine importanța transportului nepoluant, pe de altă parte, este rezultatul clar al programului Rabla Plus. Pentru prima dată avem în România o planificare multianuală, cu accent pe creșterea stimulării pieței de auto verzi în următorii ani”, a declarat ministrul Barna Tánczos.

Totodată, ministrul mediului, apelor și pădurilor a anunțat că se lucrează la un nou program de stimulare a achiziției automobilelor electrice, destinat automobilelor din sectorul comercial.

„Este evident că nu doar autoturismele personale poluează, ci și autovehiculele destinate transportului de persoane și marfă. De aceea, venim în sprijinul agenților economici din România, cu un program destinat automobilelor electrice și hybrid plug-in din sectorul comercial. Lucrăm la studiile de impact și la analiza pieței împreună cu reprezentanții producătorilor și ai importatorilor auto și vom lansa Rabla Plus pentru flote comerciale în 2023”, a subliniat ministrul Barna Tánczos.

Potrivit demnitarului, programul Rabla Plus pentru flote comerciale urmează să fie lansat în 2023.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

15 comentarii

  1. Acum sar iubitorii de 1.9 tdi dpf off alea cipate care scot mai mult fum decat cai putere.
    Bateriile nu poluează, sunt materiale reciclabile în proporție de 96%, mai ieftin de procesat si de o puritate mai buna.

    • reciclabile pe naiba. opriti razboiul ca ala polueaza plus cele mai mari 5 nave din lume care polueaza cam cat toate masinile la un loc. nu mai vb de avioane care ard 3000 de litri pe ora. asa ca bgativa cazanele electrice undeva.

    • Sigur ca nu. Ai vazut cum arata o exploatare miniera de metale rare si cum se face o electroliza?

    • Hai ma @anticus, baga boticul pe țeava de espament, stergete de funingine, calculează cât poluezi tu în 100.000km și apoi să comentezi.
      Din mașinile electrice vechi se vor recicla bateriile și nu va mai fi nevoie de minereu nou.
      Este mai rentabil să reciclezi o baterie decat să extragi minereu pentru alta nouă.
      Și acum spune-mi cât CO2 poluezi când arzi 1 litru de benzină.

  2. Pentru ca mulți producători nu mai oferă motoare diesel. Și daca vrei nu poți lua sandero diesel

    • Bine punctat!

    • e un pic pe dos. producatorii nu le mai ofera ca nu mai merita. standardele de noxe sunt asa stricte ca orice diesel e dat afaral. la euro 7 cam asa se intampla. si sa dezvolti un diesel asa performant sa le indeplineasca nu mai merita. in plus, orice benzinar hibrid consuma cam cat un diesel. ba prin oras le si spulbera la consum.

  3. in sfarsit ne trezim si noi la realitate.
    reinnoirea parcului auto cu masini electrice trebuie sa mearga in paralel si cu extinderea surselor de energie regenrabila.
    macar atat sa facem si noi pentru generatiile urmatoare, ca de distrus am distrus planeta asta cat am putut.

    • Cine administreaza programul rabla? ungurii…
      E dreptul nostru sa avem sanse egale (Tombola) pentru achizitia cu reducere a unei masini electrice la schimb cu una veche!

  4. Falsa socoteala. Comparati-le cu toate celelalte cu ardere …

    • Chiar ieri discutam că în centrul Londrei vezi doar Tesla, este 15 lire pe zi să intri cu masina poluantă în oras, cu full electrică este gratis. Te costă alte 15 lire pe oră parcarea dar asta e altă discuția.
      O mașină electrică este de 20 ori mai ieftin de întreținut. Toti producătorii de mașini te ard la revizii, piese scumpe. + combustibil fără număr.

  5. Oameni buni articolul se refera doar la piata masinilor noi. Cea SH este in floare si va fi inca 10 ani de acum inainte. Nu mai luati de bun orice zboara

  6. Asemenea statistici au sens doar daca politicul nu intervine in piata. Cata vreme unele masini diesel sunt anuntate a fi interzise in anumite zone, cele electrice sunt subventionate in draci, benzina si motorina sunt accizate pana la cer in timp ce curentul nu, nu are sens sa comparam mere cu pere.
    Lasati piata libera si, mai devreme sau mai tarziu, se va aseza pe optiunea perena.
    Razboaiele, vapoarele si avioanele polueaza cu spume si nimeni nu vorbeste despre ele, ci doar despre autoturismele peronale care sunt destinate a deveni mici informatori ai guvernului si mici inchisori pe roti sau cel putin gardieni pentru proprietari.

  7. iubitorii dă cazane dă scos fum se fac ca …nu vad fumu 😆😆😆care produce cancere la plamani in orase…anual mor peste 1,7 milioane din cauza poluarii aerului si masinile baga 20-30% din poluarea totala cu particule …dioxidu dă carbon e alta mancare dă peste …😑😑😑😑😑..vreau sa respir aer curat in oras nu otrava din cazanele voastre dă c c t ‼️‼️‼️‼️‼️

  8. Ce amuzanta mi se pare comasarea mașinilor electrice cu cele hibride, ca sa dea mai bine in poza! Masinile hibride sunt de fapt doar niste masini pe benzina cu un motoras electric care sa le „inverzeasca”. Oricum ai privi, sunt de fapt un fel de Euro n+1 la emisii si nu masini Green 🙂