G4Media.ro

Piața edtech din Norvegia, prin ochii unei antreprenoare românce: Cum se poate…

Piața edtech din Norvegia, prin ochii unei antreprenoare românce: Cum se poate întări tehnologia pentru școală sub presiunea pandemiei și a schimbărilor de curriculum

Cu tehnologiile digitale pentru educație “ideea de bază rămâne aceeași – la ce mă ajută această resursă digitală, față de celelalte resurse pe care le am? Sunt doar niște instrumente, profesorul e în continuare baza educației (…) Ceea ce e foarte diferit este procesul – nu mai este profesorul în control, elevii au mai multă libertate”. Așa sumarizează Mihaela Tăbăcaru, o româncă implicată în piața de edtech din Norvegia, principiile călăuzitoare ale acestei piețe aflate încă la început, dar căreia pandemia i-a dat un impuls puternic pentru dezvoltare în acest an.

Piața nordică de tehnologii pentru educație a ieșit în evidență în primăvară, când un număr mare de dezvoltatori de aplicații, pornind de la exemplul eston, au făcut o platformă prin care au pus gratuit programele proprii de învățare la dispoziția copiilor din lume. În acea platformă, TeachMillions.com, din Norvegia a participat asocierea Oslo EdTech Cluster, reprezentată, între alții, de Mihaela Tăbăcaru.

Pe măsură ce școlile s-au redeschis și au început să lucreze cât mai aproape de normal, mulți dintre participanții în TeachMillions s-au retras. Clusterul din Oslo se apropie și el, ca program asociativ, de sfârșit. Dar situația din pandemie și schimbările din școli au stârnit un proces de dezvoltare susținută, chit că lentă, în Norvegia, după cum reiese din ce spune, pentru EduPedu.ro, Mihaela Tăbăcaru, la rândul său implicată într-un astfel de proiect pentru educație.

Citește articolul complet pe EduPedu.ro

Foto: Mihaela Tabacaru / Arhiva personala

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

2 comentarii

    • „Daca as conduce sistemul educational as introduce computerele abia in clasa a 11-a sau a 12-a.”

      „Nu este vorba de predare ci este vorba despre ceea ce ajuta fiecare fiinta umana sa se dezvolte intr-un mod autonom, curios, automotivant, individualizat iar aproape tot ce tine de mediile digitale submineaza aceste calitati.”

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.