G4Media.ro

Peste 90% din autovehiculele verificate de RAR la sfârşitul săptămânii, în Bucureşti,…

Sursa foto: Inquam Photos/ Sabin_Cirstoveanu

Peste 90% din autovehiculele verificate de RAR la sfârşitul săptămânii, în Bucureşti, aveau defecţiuni majore, unele periculoase

Peste 90 la sută din autovehiculele verificate în trafic în Bucureşti, la sfârşitul săptămânii, de reprezentanţii Registrului Auto Român aveau deficienţe majore, unele fiind periculoase. De asemenea, aproape 60 la sută dintre acestea aveau neconformităţi în ceea ce priveşte poluarea, relatează News.ro.

În perioada 21-23 mai, inspectorii RAR, împreună cu poliţiştii rutieri, au desfăşurat, în municipiul Bucureşti, acţiuni de control care au vizat verificarea autovehiculelor cu privire la sistemul de amortizare a zgomotului.

Conform reprezentanţilor RAR, în timpul controalelor care au avut loc pe timpul nopţii au fost verificate în trafic 32 de autovehicule, iar 90,62% dintre acestea aveau deficienţe majore şi/sau periculoase, iar 59,37% prezentau neconformităţi în ceea ce priveşte emisiile poluante.

„Pentru Registrul Auto Român a fost şi rămâne o prioritate starea tehnică bună a maşinilor, motiv pentru care vă recomandăm să nu uitaţi să treceţi pe la service de câte ori este necesar şi să aveţi grijă să păstraţi autovehiculul în parametri de siguranţă. Vă reamintim, de asemenea, că puteţi redobândi talonul reţinut în trafic doar în urma reinspectării tehnice a autovehiculului, activitate prin care se certifică remedierea defecţiunilor constatate cu ocazia controlului. Demersul este posibil doar la reprezenţantele Registrului Auto Român din întreaga ţară”, au arătat reprezentanţii RAR, pe Facebook.

Aceştia au precizat că rezultatele controalelor desfăşurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliţie opresc pentru verificare doar acele vehicule în cazul cărora există suspiciuni că au defecţiuni.

Foto: Inquam Photos/ Sabin Cirstoveanu

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

12 comentarii

  1. Dacă se găsesc mai multe mașini revizuite de același centru și nu corespund tehnic=centru desființat imediat!!!

    • Cu minciunele ca ale tale merge tara asta inainte.
      De la cel mai mic nivel pana la cel mai mare.

      Procedural, in legea primara (sau RNTRR, cea secundara), daca nu ma insel, cred ca li se cere sa isi refaca auditul… pe care desigur il fac tot cei de la RAR.

      Si apropo, @G4Media – de ce ati scos articolul „Groapa din Piața Victoriei ” din ordinea cronologica de pe site?

    • Cei de la RAR au mai multe departamente, ca la stat – nu stie unul ce face altul… unele sunt in subordinea directorului general, altele in subordinea Ministerului Transporturilor.
      E ca la good cop – bad cop… poate – zic poate – unii dau amenzi… poate altii dau doar avertismente… poate obliga statiile sa-si revizuiasca procedurile. Dar de fapt nu le pasa decat sa fie toata lumea multumita.

  2. Desigur, ar merita intrebati cei de la RAR daca verifica vreodata faptul ca statiile lor ITP (in sistem de franciza) au aparate pentru masurat noxele functionale si omologate si cum se asigura de faptul ca inginerii ITP le si folosesc si interpreteaza rezultatele.
    Stiu – vorbesc singur – raspunderea e a soferului si a inginerului ITP care desi nu-si face treaba (uneori) nu-si bate nimeni capul sa-l opreasca din ceea ce face daca e… fericit cu el insusi.

    Niste psihologi ar mai trebui angajati la RAR la cati corupti au printre inginerii lor.

  3. Cum, frate?? Românii care conduce numai cazane la mâna a cincea din Germania făcute din piese de la daună totală?? Ce oameni răi e ăştia de la RAR! Ei nu a auzit de BMW, Mercedes, Volkswagen, Audi? Ști ce zic?

  4. deci inspectiile itp anuale sant inutile
    doar niste ocazii sa pretinzi o mica spaga atat

    • Comenta cineva pe blog autovit ca daca nu ai filtru de particule la dizălul tau exista statii ITP care te trec pentru 50 ron in plus (fara bon)

    • nu inspectiile sunt de vina. ci aia de le fac, care iau spagi sa inchida ochii. nu sistemul e prost, ci aia care il aplica sunt infractori.

  5. Pentru cine nu stie: reprezentanţii RAR, pe Facebook sunt cei care aveau un filtru activ automat pentru comentarii la postarile lor si nu era acceptat absolut nici un comentariu.
    Dupa ce li s-a atras atentia ca nu e democratic ce fac… au scos filtrul si acum sunt nevoiti, ca orice pesedist cu pagina de facebook – gen Firea, Florea, sa stearga senini orice comentariu care nu le convine.
    Pe principiul – realitatea o fac ei

  6. Pai se stie de mult ca testele ITP sunt aranjate mai ales la disel. Daca ar fi sa fie pe bune jumatate din masini nu ar trece testul de poluare.

    • Se stie de catre cine? Poti sa spui numele departamentului din cadrul RAR si numele directorilor care nu-si fac treaba?
      Trebuie sa existe transparenta: sunt obligati sa ne spuna cate verificari de statii ITP fac in fiecare zi si cate neconformitati gasesc.
      Ca daca nu spun nimic e ca si cum fac #nimic. Exact ca la PSD

  7. OARE PANA ACUM CUM AU CIRCULAT SI CUM AU FOST INSCRISE IN CIRCULATIE?DESPRE SPAGA NU SE SPUNE NIMIC,DNA ACTIONEAZA DOAR POLITIC LA COMANDA?