G4Media.ro

Permis de conducere de la 17 ani, interzis șofatul singur până la…

Sursa Foto: Inquam Photos/ Autor: Octav Ganea

Permis de conducere de la 17 ani, interzis șofatul singur până la 18 ani. Cum explică Adina Vălean, comisarul european pentru Transport, noile reguli propuse de Comisia Europeană

Adina Vălean, comisarul european pentru Transport, a explicat într-un interviu pentru publicația bulgară 24Chasa noile reguli propuse de Comisia Europeană pentru obținerea permisului de conducere, transmite Rador.

Iată cele mai importante informații:

Accidentele rutiere au loc mai des în rândul tinerilor participanţi la trafic, decât în rândul celor mai în vârstă. Deși ei reprezintă doar 8% din numărul total al șoferilor, în două din cinci coliziuni mortale este implicat un șofer sau un motociclist cu vârsta de sub 30 de ani. Acesta este un motiv real de îngrijorare. Acest tipar este influențat de factori comportamentali, dar și de lipsa lor de experiență.

Prin urmare, am analizat diferite măsuri politice pentru a îmbunătăți gradul de conștientizare a riscurilor și pentru a reduce numărul de decese rutiere și răniri grave în rândul tinerilor.

Noua directivă va introduce o perioadă de probă de cel puțin 2 ani de la luarea examenului și, în același timp, va fi o regulă pentru toleranță zero pentru şofat în stare de ebrietate.

Tinerii vor putea susține examenul pentru obţinerea permisului la vârsta de 17 ani, dar nu vor avea voie să conducă singuri până când vor împlini 18 ani. În acest fel, ei vor dobândi o experiență valoroasă de conducere sub supravegherea unui adult în primul lor an de şofat. De asemenea, vom adapta instruirea și examenele pentru a pregăti mai bine șoferii pentru numărul tot mai mare de utilizatori vulnerabili în trafic.

Popularitatea tot mai mare a dispozitivelor de micro-mobilitate, cum ar fi scuterele electrice, a condus la apariţia unor noi categorii de utilizatori de trafic pe străzile noastre, iar acest lucru trebuie reflectat mai bine în formarea șoferilor – aceștia trebuie să înțeleagă cu cine împart traficul și ce presupune o partajare sigură. Formarea va fi, de asemenea, adaptată, astfel încât șoferii să învețe cum să-și reducă emisiile (emisii cu efect de seră, poluarea aerului și poluarea fonică), de exemplu prin schimbarea vitezei sau schimbarea vitezelor mai devreme și să fie pregătiți să conducă vehicule cu emisii zero.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Asa sta bine politicianului sa dea foc si pe urma sa faca o lege care-oricum- nu mai poate stinge incendiul.Au redus varsta pentru cat C,CE ,D, DE (nu erau destui sclavi-cei care au dormit „decat” un an in cabina pot confirma ) si asteptam in anii urmatori adevarate carnagii pe sosele .Accidentele produc morti si daune materiale proportional cu masa si patratul vitezei (mai simplist putin energia cinetica se transforma in energie de deformare )Au scos AM si „sans permis”-mase mici ,viteze mici -si iau obligat pe toti sa aiba macar o categorie .Normal ca daca tot cheltuiesti si pierzi timp cu scoala , examen , etc o sa optezi pentru maximul cat. respective .Se pot conduce AM,A1,B1 si acum de la 16 ani (masa mica , viteza mai mica )deci nu varsta este problema .Ce pedeapsa poti da unuia de 17 ani (este inca minor )care „uita ” sa ia si adultul ? El are dreptul de a conduce (insotit) deci nu poti aplica aceeasi pedeapsa ca unuia care nu are permis si a caror sentinte sunt de regula cu suspendare (daca nu au produs accidente ) Si atunci: cui foloseste prostia asta ? Capata ceva experienta , ca mai apoi la 18 ani sa inceapa sa conduca un camion de 32 t ?Sa-i puna de la 18 ani si pe ADR cisterne si pe agabaritice ! Scapa cine poate !