G4Media.ro

Parlamentul și Guvernul, ambele controlate de PSD, se întrec în reglementarea Uber,…

sursa foto: Pexels

Parlamentul și Guvernul, ambele controlate de PSD, se întrec în reglementarea Uber, Bolt și Clever: În ziua în care Legislativul a dezbătut și a avizat actul normativ privind rideshareing-ul, Executivul a anunțat adoptarea unei ordonanțe de urgență

Deputații din comisiile de transporturi, industrii, IT, juridică şi buget au adoptat marți un raport de admitere proiectului de lege privind activităţile de transport alternativ cu un vehicul cu conducător auto “VTS”, prin care se reglementeză activitatea Uber, Clever și Bolt.

Inițiativa legislativă preia cu mici modificări proiectul de ordonanță de urgență pus în dezbatere de către Ministerul Transporturilor, pe care premierul Viorica Dăncilă a anunțat că îl da adopta tot astăzi.

Practic, într-o singură zi s-a ajuns ca aceleași reglementări să fie aprobate de două instituții diferite: Parlament și Guvern, ambele controlate de PSD. Cum s-a ajuns aici? Săptămâna trecută președintele Camerei Deputaților, Marcel Ciolacu, amenința Guvernul că, dacă nu se grăbește cu reglementarea aplicațiilor de transport alternativ, va prelua problema la Parlament, lucru pe care l-a și făcut.

Raportul de adoptare a proiectului de lege a fost aprobat cu unanimitate de voturi în comisiile de specialitate ale Camerei Deputaților. La finalul ședinței, preşedintele Comisiei de transporturi, Lucian Bode (PNL), solicitat Guvernului să nu adopte ordonanța de urgență cu aceleași prevederi.

Citiți aici mai multe despre prevederile ordonanței de urgență care a stat la baza proiectului de lege

“Guvernul a avut în transparență o ordonanță de urgență. Noi am preluat propunerile de la Guvern. Am văzut că intenția Guvernului este în continuare de a adopta această ordonanță de urgență. Somez Guvernul să nu adopte această OUG. Pe jurisprudența Curții Constituționale ar fi neconstituționale aceste reglementări prin OUG din partea Guvernului. Aștept Biroului Permanent să accepte propunerea noastră să introducă pe ordinea de zi a plenului de mâine acest raport, să-l dezbatem și să-i dăm votul final mâine. Guvernul să-și vadă de activitățile executive și să nu interfereze cu activitatea legislativă ”, a declarat președintele Comisiei pentru Transporturi, liberalul Lucian Bode.

“Guvernul Dăncilă a creat această problemă prin ordonanță de urgență. A aruncat în ilegalitate platformele folosite de milioane de români. A promis că rezolvă problema și nu a făcut-o. Am făcut-o noi în Parlament și este o victorie frumoasă a opoziției. Noi ne-am fi dorit chiar o formă mai puțin birocratică a acestei legi. Cer și eu Guvernului să înceteze această practică a ordonanțelor de urgență peste legi care se fac în Parlament. Parlmentul este legiuitorul potrivit Constituției”, a declarat și Cătălin Drulă (USR), președintele Comisiei pentru tehnologiei informației și comunicațiilor din Camera Deputaților.

Față de proiectul OUG pus în dezbatere publică, în comisii, proiectul de lege a suferit o singură modificare, și anume renunțarea la reglementarea aplicațiilor de ridesharing și e-hailing pe o perioadă de doar trei ani.

S-a păstrat, însă, prevederea potrivit căreia mașinile folosite pentru transportul alternativ nu trebuie să aibă o vechime mai mare de 15 ani, în ciuda protestelor taximetriștilor, care spun că lor li se cere ca vechimea mașinilor să nu depășească 10 ani.

Guvernul nu renunță: Premierul Viorica Dăncilă a anunțat că Executivul va adopta azi ordonanța de urgență pe care Ministerul Transporturilor a pus-o în dezbatere publică pe 23 mai

“Adoptăm proiectul de  act normativ privind reglementarea serviciilor alternative de transport de persoane prin intermediul aplicațiilor digitale, un proiect pe care l-am discutat săptămâna trecută în primă lectură”, a declarat premierul Viorica Dăncilă la începutul ședinței de guvern.

De este nevoie de acest act normativ? Guvernul a modificat printr-o ordonanță de urgență legea taximetriei, făcându-i mai ușor de sancționat pe șoferii parteneri ai Uber, Bolt și Clever. Pe 16 mai aceste modificări au intrat în vigoare având ca rezultat reducerea la jumătate a numărului șoferilor care preiau comenzi, scumpirea curselor și creșterea timpului de așteptare pentru clienții Uber, Bolt și Clever.

Potrivit asociaţiei ”Coaliţia pentru Economie Digitală”, care reprezintă principalele companii de ridesharing şi e-hailing din Romania (Uber, Clever şi Bolt), circa 2,5 milioane de români au ales să folosească serviciile acestor platforme digitale de transport alternativ în detrimentul taxiurilor tradiționale.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. PSD, rupt in paispe, asteapta sa moara. Fraieri sint romanii daca nu-i dau la alegerile parlamentare ce asteapta!