G4Media.ro

Opt linii de cale ferată în București pentru trenul metropolitan. Proiectul prin…

Opt linii de cale ferată în București pentru trenul metropolitan. Proiectul prin care primarul general vrea să rezolve problema traficului

Primăria București propune înființarea unei rețele de trenuri urbane cu opt linii care să plece din actualele gări din oraș și să lege Capitala de localitățile limitrofe, dar și cartierele între ele.

Pentru realizarea trenului metropolitan pe infrastructura existentă a CFR, primăria a propus finanțarea prin PNRR a 9 proiecte complementare, 8 dintre ele dedicate modernizării celor 8 linii de cale ferată și unul dedicat achiziției de trenuri, a anunțat Nicușor Dan într-o postare pe Facebook.

Lucrările de modernizare a căilor ferate includ reparații capitale ale șinelor, reabilitarea stațiilor existente și construirea de noi stații, modernizarea trecerilor la nivel, pasaje rutiere, electrificarea liniilor, iar în privința mijloacelor de transport avem în vedere achiziția a 50 de trenuri electrice.

Citește integral pe economedia.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

38 comentarii

  1. Nicusor are planuri mari, spre deosebire de Firea, Robu, etc.

    • Mai bine ar planta niste copaci.
      Românul are hârbu’ lui dizăl cu care merge la muncă – nu-i poti lua prin ITP acest drept.

    • Copaci au plantat.

    • Putine, ești singurul fraier care nu și-a dat seama nici până în ziua de azi că ND este un bufon rupt de realitate? Ți-ai pus intrebarea in câți zeci de ani se vor construi acele linii de cale ferată? 10, 20? Pun pariu că în primii 5 ani abia dacă vor fi gata studiile de fezabilitate, alți 5 ani vor fi necesari pentru exproprieri și procesele intentate de proprietarii nemulțumiți. Deci, hai să revenim cu picioarele pe pământ. Eu sunt satul de aceste proiecte fanteziste și nerealizabile. Voi nu?

    • Eugene, ti-ai pus vreodata problema ca mare parte din acele linii de cale ferata sunt deja construite?
      Dar nah, daca tu stai cu fundul in dizalul de 300.000 km „reali”, sau doar iti dai cu parerea fara sa ai habar, te inteleg. Atata poti, atata faci. Fum, adica.

      Proiectul a fost facut pe liniile deja existente.
      Dar tu, ca mandru votac al firii, imprastii rahat.

  2. tren care sa te duca 3 kilometri facand un ocol de 20 km mai rar

    pitagora, tata! 19 grade ca in capitalele europene

    sa vina auditul profesionist sa ne prezica cati mii de calatori vor sa faca trei ore intre statiile „existente” Cotroceni si Gara Obor, de preferinta inainte ca acestei porcarii sa ii fie alocat un ban

    • Pleci de la premisa că toți călătorii vor să facă un tur complet, de la un capăt de linie la altul, ceea ce nu e adevărat. Mulți au de mers în cartiere adiacente și n-au chef să stea în traficul de pe arterele principale. Scrie în text că vor să facă stații noi, nu știu de ce dai exemple doar de existente dacă vrei să fii obiectiv.

    • Nu-i așa că preferăm să stăm cu fundulețul in Audi-ul proprietate personală, boss ?

    • Trenurile alea nu au scopul de a te duce din gara de plecare in gara de sosire. Cred ca au fost gandite sa te duca dintr-o localitate limitrofa intr-una din acele gari si inapoi. Nu poti sa ai separat cate un tren care merge pana intr-o localitate limitrofa si se intoarce ca un autobus, trebuie sa faca un traseu mai lung.

    • Trenul ăla nu funcționează în vid. Ideea e să poți schimba diverse mijloace de transport ca să-ți faci treaba, indiferent dacă te deplasezi dinspre periferie spre centru, sau lateral între cartiere. Metroul acoperă destul de bine accesul radial. Mai trebuie noduri intermodale și parcări în afara orașului ca să faciliteze naveta celor din suburbii. Altfel, oamenii n-au altă variantă decât să intre cu mașina până în centru. Cât despre cei care-și imaginează acum că nu vor să meargă cu transportul public și vor sta cu fundul în mașină indiferent ce se întâmplă, ei își vor schimba părerea când vor constata că mijloacele de transport în comun pe șine sau cu bandă rezervată se mișcă, totuși, în timp ce mașinile stau blocate ore în șir pe drumuri care sunt gâtuite acum, dar vor fi și mai gâtuite dacă mai iei din ele cu o pistă unică de transport public și una de bicicletă. Și atunci vor trebui să constate că transportul public e mai eficient și pentru ei, chiar dacă nu le place. E un oraș mare și aglomerat și nu poate avea fiecare ce-i place, decât dacă e dispus să plătească foarte mult. În schimb, dacă rețeaua de transport se dezvoltă, migrarea către suburbii devine o variantă decentă. Dar e nevoie de 15-20 de ani de muncă până acolo.

    • @tren radial am mai văzut,
      De fapt tu n-ai văzut nici un tren radial, comentezi și tu să te afli in treabă. Cel mai probabil ești angajat la una din cele jde companii ale lui Firea și se apropie momentul când chiar trebuie să muncești pentru bani, nu ca acum.

    • Arata-mi o linie care iese pe centura si reintra in http://maps-london.com/img/0/london-transport-map.jpg sau http://paristouristinformation.weebly.com/uploads/2/6/7/9/26797773/5211966_orig.png

      Dar daca si Firea se opune aceste idei novatoare, eu zic sa inscrieti trenul delirant in planul acela national de sters la ur. Unde a mers autostrada pe baterie, merge si trenul Cotroceni-Obor.

  3. Vor fi utile pentru cei din afara bucurestiului daca se fac suficiente statii cu parcari mari in care acestia sa isi lase masinile, modelul german, daca le-a gandit doar pt locuitorii Bucurestiului atunci e un mare fail. Daca vrea sa nu mai fie atatea masini in trafic sa faca trenul asta functional cat mai repede si sa dezvolte STB mai ales tramvaiele iar parcarea sa fie interzisa cat mai mult si amenzi. Daca nu ai unde sa parchezi nu te mai duci cu masina ( bineinteles astea sunt valabile daca trece pandemia, acum m-as duce la birou doar cu masina, e bine ca nu trebuie sa ma mai duc totusi, un loc liber in trafic 🙂

  4. Nu-i așa că preferăm să stăm cu fundulețul in Audi-ul proprietate personală, boss ?

    • 1.9 TDI, 300.000 km…reali…?

    • Pai cam da. Tu stii ce haos este in oras daca o iei la pas? JALE. Nu mai sunt articolele alea in care ne indemnau guvernantii sa renuntam la masini. Vai de capul meu. Pai nici pana la coltul strazii nu m-as mai duce fara masina. JALE. O duhoare, o mizerie, pe unde mai sunt gradini ingrijite, mucuri de tigara aruncate de la geam. Locuri abandonate cu munti de gunoaie, cladiri care stau sa se darame, in centru, nu in Ferentari. Cladiri care s-au construit, nici nu stiu cum au mai incaput. Claxoane, putoare de la masini. Eu nu stiu, orasul asta are vreun primar? Jeg peste jeg. Zgomot infernal. Haos total. Deci curatenie, restul sunt OZN-uri momentan.

    • Da. Sa faca intai curatenie in oras, mai ales in locurile abandonate. Altfel, nici pana la coltul strazii nu mai merg fara masina.

    • Nu descongestionează mare lucru trenurile de Grădinari şi Islaz, iar la Scroviştea se merge cu BMW-ul. Soluţia corectă este privilegierea, ca la Londra, a transportului în comun, să fie atât de civilizat şi fără întârzieri încât să-l prefere şi păturile sociale mai înstărite.

  5. Oameni buni, salvați Bucureștiul de primarul ăsta! Rețeaua asta e o aberație. Gări in mijlocul lui nicăieri , legate de nimic, pentru trenuri care duc niciunde plimbându-se pe centura nefăcută a orașului.

  6. „Profesorul american de origine română Michael Horodniceanu a condus tot ce a ținut de transport în New York, inclusiv Poliția Rutieră, și a coordonat proiecte majore în valoare de zeci de miliarde de euro pentru metroul celui mai mare oraș american. Acum este profesor la New York University Tandon School of Engineering, conducând Departamentul pentru Inginerie Civilă și Urbană. El va lucra împreună cu noul primar al Capitalei, Nicușor Dan, pentru a îmbunătăți traficul bucureștean, fără a cere vreun ban pentru acest lucru.”
    Intrebare pentru primarul Nicusor Dan : Dl Horodniceanu are un aport la aceasta viziune de rezolvare a traficului ?

  7. Cel mai 1mbecil proiect al celui mai 1mbecil primar. Halal!

  8. O risipă uriașă de bani.530 milioane euro aruncați peste infrastructura veche de cale ferată.
    Realizarea unei părți din centura capitalei ar fi mult mai utilă.
    Acum realizez ce ușor se pot risipi 30 mld. euro.
    Susțin.
    Încă 14 asemenea proiecte și gata banii.

  9. Ce insemna sa fie primar general un individ inteligent !
    Bucurestiul se va asemana cu Berlinul in privinta transportului public.

    Problema va fi insa populatia mai instarita, cea care nu se va putea deplasa fara limuzine, automobilul fiind un aspect al confortului personal si al statutului social – situatie existenta in toate tarile din lumea a 3-a ( tari in curs de dezvoltare)

  10. Da este ok, trebuie sa avem și noi un București și o țară că afară, poți educa și meltenii din Audi cu astfel de proiecte.

  11. Întreg proiectul ar avea sens di finalitate dacă ar gi gândit ca RER ul parizian , curgătoare comune tren-metrou și cu legături in localitățile limitrofe unde mulți bucureșteni au case. Nu cred ca ar fi fezabil in interiorul orașului fiindcă linii de cale ferată care nu au fost scoase sau acoperite întretaie noile străzi și bulevarde și asta ar msi lipsi pe “trafic greu” o bariera!

  12. …vrabia… m…ihai vi…teazu ‘!

  13. facem o galagie de cale ferata ca sa ajunga sarakiile ilfovene si c.i.o.rile im.pu.ti.te mai usor in Bucuresti? imi pare smecherie de a face bani din exproprieri si pentru a creste preturile imobiliarelor din zona

  14. E o soluție de moment fără efecte majore . Trenurile vor fi mai mult goale. Soluțiile de viitor sunt , vezi cum au rezolvat inteligent orașe mari din Europa . Un primar inteligent , dar cu el nu e cazul , ar trebui să adopte soluția radicală de a muta transportul pe calea ferata in subteran.

  15. Mai era un tip de facea sutostrada suspendata.
    Am impresia ca cetatenii externati din spitalu 9, se interneaza la posturi de conducere…

  16. Întreg proiectul ar avea sens și finalitate dacă ar fi gândit ca RER ul parizian , cu gări comune tren-metrou și cu legături in localitățile limitrofe unde mulți bucureșteni au case. Nu cred ca ar fi fezabil in interiorul orașului fiindcă linii de cale ferată care nu au fost scoase sunt acoperite si întretaie noile străzi și bulevarde și asta ar msi lipsi pe “trafic greu” o bariera!

  17. E un mister ei nu au putut face o cale ferata pana la aeroport si vor sa faca cate?cand? adica sa mai plateasca cum au scris mai sus niste baieti destepti care cumpara fix unde e pus pixu la primar? parca il vad pe primar ca iese ca Nasui ca unii au stiut informatii secrete si au trisat.
    Avem autobuze? avem deja drumurile?
    Taxe pe masini si sa vezi cum raman drumurile goale sa circule mijloacele in comun pe hidrogen 0 poluare sau galagie.
    Te grabesti? iei taxiu electric dar si ala sa fie scump ca dracu sa nusi permita orice amarastean cu nasu pe sus.
    Si sa vezi oras verde atunci, daca stopezi si arderile de gunoi si controlezi la sange constructiile poluante din oras poate ai un oras european.

  18. Probabil este unul din proiectele incluse în setul de proiecte cu supra-alocarea de 140% din PNRR.

    Bine că l-au inclus în propunerile spre finanțare din fonduri europene (să atragă 100% din bugetul alocat României). Oricum este mai bună decât varianta fără el (cu risc să atragă doar ~60% din fonduri).

  19. Dar faceți ceva cu acest primar general incapabil, infatuat și infantil! Exportați-l!
    In loc sa se ocupe întâi de nevoile cele arzatoare ale bucureștenilor (caldura și apa calda în apartamente), el visează cai verzi pe pereți și ne împovărează cu noi taxe (pe salubritate), mareste impozitele etc

  20. Singurele certitudini, sunt creșterile de taxe și impozite. Harneala asta cu trenurile, este doar nutreț pentru IGNORANȚI sau CREDULI.

  21. Eu ma întreb cine o sa meargă cu el? Bucureștenii nu folosesc metroul, iar când ploua nu mai zic…..scot masina pe post de umbrela. Mai bine ar face ceva în privința traficului……sa unească a1 cu a2 si sa facă autostrazi prin București……cum exista si în alte capitale. Romanul o sa lase masina acasa doar când se va duce la cimitir……restul sunt povesti……asa ca mai terminați cu prostiile. PS…..podul doamna Ghica….prelungirea ghencea…..gropile sau mai bine spus craterele din București…….mm de primar

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.