G4Media.ro

Opel și Peugeot – Citroen vor construi o fabrică de baterii care…

Opel și Peugeot – Citroen vor construi o fabrică de baterii care să concureze cu Tesla și marii producători chinezi. Investiție de cinci miliarde de euro

Companiile Opel (Germania), Saft și PSA Peugeot Citroën (Franţa) au dezvăluit vineri planurile pentru o fabrică uriaşă care va produce baterii destinate automobilelor electrice, parte din planul Europei de a rivaliza cu grupul american Tesla Inc. şi cu firmele chineze în furnizarea unor componente vitale pentru vehiculele electrice, transmite Agerpres.

Uzina va fi construită în apropiere de oraşul german Kaiserslautern de consorțiul Automotive Cell Co, format din cele trei entități, şi va costa aproximativ două miliarde de euro. Această fabrică va completa o altă uzină care va fi amplasată în regiunea franceză Haut de France. Împreună, cele două uzine vor costa aproximativ cinci miliarde euro.

Guvernele din Germania şi Franţa vor oferi ajutoare de stat consorțiului după ce au primit aprobarea Comisiei Europene în decembrie 2019.

Anunţul făcut de ministrul german al Economiei scoate în evidenţă dorinţa statelor din UE de a recupera decalajul care le separă de competitorii asiatici, care în prezent domină piaţa producţiei de baterii. Celule pentru baterii precum şi dispozitivele electronice şi programele software complementare sunt echivalente cu jumătate din valoare unui autovehicul electric.

Deşi constructori auto germani precum Volkswagen AG şi BMW AG domină producţia de automobile în Europa, ele au permis companiilor asiatice şi producătorului american Tesla să dobândească o poziţie de lider pe piaţa producţiei de baterii pentru automobilele electrice. Firmele chineze Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) şi BYD Co. Ltd. se numără printre liderii pe piaţa producţiei de celule pentru baterii litiu-ion în timp ce Tesla a investit în mai multe ‘gigafactories’ care să îi furnizeze bateriile pentru automobilele sale electrice, transmite Agerpres.

Uzina de la Kaiserslautern va demara activităţile în 2024 şi va avea 2.000 de angajaţi. Împreună uzinele din Germania şi Franţa ar urma să acopere între 10 şi 15% din cererea de baterii din Europa, a spus Altmaier.

Cu toate acestea, competiţia asiatică va fi una acerbă. Firma chineză CATL a dobândit deja un cap de pod în Germania cu o uzină în landul Turingia care va avea o capacitate de 16 Gigavaţi oră şi va fi aproape de uzinele producătorilor auto BMW AG, Volkswagen AG şi Daimler AG. De asemenea, grupul sud-coreean LG Chem Ltd a început şi el să construiască o uzină pentru producţia de baterii în Polonia, în apropiere de graniţa cu Germania iar grupul american Tesla a anunţat că va construi o uzină de asamblare a autovehiculelor electrice şi o uzină de baterii în apropiere de Berlin.

Foto: Actual de Cluj

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. ‘ete ai dracu’, au simtit miros de bani din ajutoarele de la Green Deal.
    Mama, mama, ce urit o sa iasa heirupismul asta cu clima! Stai sa vezi cind s-or prinde climatistii ca aerul e o resursa, asa cum a fost pamintul, in trecut, sau aurul, sau petrolul pina mai recent! Sa vezi razboaie intre climatisti si tarile poluatoare: „pai ce faceti, ma, ne otraviti aerul??”.
    O sa fie niste vremuri foarte interesante! UE va reduce poluarea drastic si va elimina industriile poluante, dar in acelasi timp va avea nevoie de marfuri ieftine produse fix in tarile poluante, ca sa nu mai vorbim de curent electric ca sa incarce bateriile vietii, curent pe care nu are cum sa-l produca numai din panouri solare si sfarlezele alea aruncate pe cimpuri.