G4Media.ro

O instanță din Olanda a decis că șoferii Uber sunt angajați, nu…

Sursa foto: Unspalsh/ Victor Avdeev

O instanță din Olanda a decis că șoferii Uber sunt angajați, nu contractori și au dreptul la aceleași beneficii ca ceilalți lucrători din domeniu / Reacția Uber

Șoferii Uber sunt angajați mai degrabă decât contractori independenți și au dreptul la tratament egal cu al celorlalți lucrători, a decis luni o instanță din Olanda, potrivit Reuters.

Este cea mai recentă victorie în instanță a sindicatelor care luptă pentru drepturile lucrătorilor din industria de ride-sharing după o decizie similară în Marea Britanie.

Curtea Districtuală din Amsterdam s-a alăturat Federației Sindicatelor Olandeze (FNV), care susținuse că șoferii Uber sunt de fapt angajați ai unei companii de taximetrie și ar trebui să li se acorde aceleași remunerații și beneficii ca și celorlalți lucrători din sector.

Uber a declarat că va face apel împotriva deciziei și „nu intenționează să angajeze șoferi în Olanda”.

„Suntem dezamăgiți de această decizie, deoarece știm că majoritatea covârșitoare a șoferilor doresc să rămână independenți”, a declarat Maurits Schönfeld, directorul general Uber pentru Europa de Nord. „Șoferii nu vor să renunțe la libertatea de a alege dacă, când și unde să lucreze”, a adăugat el.

Instanța a constatat că șoferii care transportă pasageri prin intermediul aplicației Uber sunt acoperiți de contractul colectiv de muncă pentru transportul cu taxiul.

„Relația juridică dintre Uber și acești șoferi îndeplinește toate caracteristicile unui contract de muncă”, se arată în decizie.

FNV a salutat decizia ca fiind „o victorie uriașă pentru șoferi”, spunând că va câștiga mai multe plăți și beneficii.

„Datorită hotărârii judecătorului, șoferii Uber sunt acum angajați automat de Uber. Ca urmare, vor primi mai multe salarii și mai multe drepturi în caz de concediere sau boală, de exemplu”, a afirmat Zakaria Boufangacha, vicepreședinte FNV.

Judecătorii au mai obligat Uber să plătească o amendă de 50.000 de euro (58.940 de dolari) pentru că nu au implementat condițiile contractului de muncă pentru șoferii de taxi.

În martie, Uber a declarat că va îmbunătăți drepturile lucrătorilor, inclusiv salariul minim, pentru toți cei peste 70.000 de șoferi britanici, după ce a pierdut un caz la Curtea Supremă în februarie.

Sursa foto: Unspalsh/ Victor Avdeev

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

6 comentarii

  1. Ohoo,

    Soferi rezidenti fiscal in Romania angajati cu carte de munca in Olanda.

    Anaf-ul abia e in stare sa colecteze ceva dupa declaratia unica, d-apai sa descurce situatia asta.

  2. Ar fi bine si la noi sa plateasca aceleasi taxe ca si un angajat si sa benegicieze de aceleasi drepturi ca un angajat altfel e concurenta neloiala si marele castigator este Uber.

    • Cresc preturile la curse sau scad banii luati pe cursa.
      De asemenea oamenii care vor sa faca part time, nu mai fac.
      Este o masura prin care saracii sunt exclusi de la munca, adica ceea ce fac sindicatele de cand sunt ele.
      De asemenea de notat este ca nu asta vor soferii Uber.Sindicatele NU sunt in slujba celor care vor sa munceasca ci in slubja propriilor angajati sau in cazul acesta a companiilor de taxi.Nu este o masura prin care cineva este protejat ci o masura protectionista prin care oameni care vor sa munceasca sunt exclusi ca cei care raman sa aiba mai mult de facut.E mai putin de luat dar mai putini care iau, deci ei au de castigat.
      Guvern „inclusiv”.

  3. s-a pornit frumos cu faci in timpul liber cateva ore cu masina personala si castigi niste bani extra si s-a ajuns la sute de flote de masini si lucrat pe masina cate 12 ore pe zi 7 zile din 7 cu firme partenere si angajat 2 ore/zi in acte si 10% comision la subcontractor. la bolt degeaba iti faci firma sau pfa, nu mai deschid conturi pentru firme, te obliga sa lucrezi cu „partenerii” care au cotizat la conducere. practic, nu mai e niciun ridesharing, e taximetrie in toata regula, doar cu dispeceratul mutat intr-un app :)))

  4. Luați aminte ce spune Jean Valjean, adevăr grăiește dar se pare că în țara asta nimeni nu vrea să audă, să vadă și să creadă că asta e purul adevăr! Aceaasi situație e și la firmele de livrare mâncare, in industria delivery, in afara de cei de la Takeaway nimeni nu are proprii angajați că na, trebuie sa ai departament de HR, să plătești taxe la stat etc.!

  5. Deci șoferii Uber ar trebui să lucreze conform programului dictat de „angajator”. Mișto! Vor fi nemotivate, apoi concedieri, toată lumea mulțumită.