
”Nu, domnule Negoiță, acesta nu este un bulevard modern!” / Asociația Pro Infrastructura contestă noul drum inaugurat în Sectorul 3 al Bucureștiului: „Nu există pistă de biciclete și lipsesc măsuri esențiale de siguranță”
Asociația Pro Infrastructura critică dur noul proiect al primarului Sectorului 3, Robert Negoiță, care se laudă cu transformarea Drumului între Tarlale într-un „bulevard modern cu două benzi pe sens”. ONG-ul susține că lucrările nu respectă standardele unui bulevard sigur și sunt concepute exact pe dos față de marile capitale europene, unde pietonii și cicliștii beneficiază de spațiu prioritar, siguranță și confort, urmați de transportul public, în timp ce șoferii sunt lăsați pe ultimul loc.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
„Nu, domnule Negoiță, acesta NU este un bulevard modern!”, transmit reprezentanții Asociației, acuzând lipsa elementelor fundamentale de siguranță rutieră, precum refugii pentru pietoni sau semafoare în dreptul trecerilor de pietoni care traversează mai mult de două benzi. Organizația sugerează măsuri suplimentare, precum treceri de pietoni supraînălțate, îngustarea benzilor sau marcaje speciale, care să reducă viteza șoferilor și să crească siguranța pietonilor.
Un alt reproș este absența pistelor pentru biciclete. „Pistă velo? Ce e aia? Nu e loc, dom’le!”, ironizează Asociația, explicând că, deși lățimea benzilor este generoasă – comparabilă cu cea de pe autostrăzi –, spațiul ar fi putut fi utilizat pentru amenajarea unei piste de biciclete bidirecționale, separate de carosabil.
De asemenea, ONG-ul acuză lipsa benzii dedicate pentru transportul public și susține că „geometria drumului este gândită fix pe dos”: benzi largi care încurajează viteze mari, pe un drum drept, fără obstacole, ceea ce contravine principiilor de siguranță rutieră aplicate în marile capitale europene.
„Capitalele europene își modernizează bulevardele regândind felul în care oamenii se mișcă prin oraș: pietonii și cicliștii primesc spațiu cu întâietate, prioritate în intersecții, protecție peste tot și confort, urmați de cei care folosesc transportul în comun, iar șoferii sunt lăsați pe ultimul loc”, spune Asociația.
Mai mult, organizația se arată dezamăgită de reacțiile cetățenilor, arătând că majoritatea locuitorilor din Sectorul 3 au lăudat proiectul primarului pe rețelele sociale și nu percep lipsa măsurilor de siguranță sau a infrastructurii pentru biciclete ca fiind o problemă.
„Cu așa primari și așa concetățeni, ne gândim serios că poate noi suntem cei defecți…”, încheie ironic mesajul Asociația Pro Infrastructura.
Primarul Sectorului 3, Robert Negoiță, a anunțat pe pagina de facebook modernizarea Drumului între Tarlale, despre care spune că a fost transformat „de la o stradă îngustă, aglomerată, la un bulevard modern cu două benzi pe sens”. „Aici au fost reabilitate inclusiv trecerile la nivel cu calea ferată, care, vă amintiți, generau niște blocaje infernale”, a precizat edilul.
Ce principii de siguranță rutieră și mobilitate urbană moderne lipsesc drumului după reabilitare, conform experților de la Asociația Pro Infrastructură, pe scurt:
- trecerea de pietoni este nesemaforizată, deși traversează mai mult de două benzi, fără insule de refugiu sau măsuri suplimentare de protecție;
- nu există marcaje speciale, treceri supraînălțate sau iluminat suplimentar pentru siguranța pietonilor, mai ales noaptea;
- lipsesc complet pistele pentru biciclete, deși ar fi existat spațiu suficient pentru amenajarea unei piste velo bidirecționale, separată fizic de carosabil;
- benzile de circulație au lățimi de autostradă (3,5-3,75 metri), în loc să fie îngustate pentru a reduce viteza și a permite crearea de spațiu pentru pietoni și bicicliști;
- nu există bandă dedicată transportului public.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
13 comentarii