G4Media.ro

Nicușor Dan, despre ”revoluția parcărilor” care începe luni: Noi avem în București…

Sursa foto: G4Media.ro

Nicușor Dan, despre ”revoluția parcărilor” care începe luni: Noi avem în București 1, 5 milioane de mașini. Nu vom avea atâtea locuri de parcare, nu se întâmplă în nici un oraș din Europa

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a declarat, miercuri, la Digi24, că în București sunt în prezent 1, 5 milioane de mașini, dar că primăria nu va construi atât de multe locuri de parcare.

”Noi avem în București 1, 5 milioane de mașini. Nu vom avea atâtea locuri de parcare, nu se întâmplă în nici un oraș din Europa”, a spus Nicușor Dan, în contextul în care pe data de 15 august municipalitatea ar urma să amendeze șoferii care parchează în locuri nepermise.

Nicușor Dan a amintit din nou că municipalitatea a delimitat 10 mii de locuri de parcare cu plată. ”Pe acelea în sfârșit vom percepe taxe. Pe timp de noapte nu plătiți nimic”, a mai spus primarul.

El a mai spus că problema parcagiilor va fi eliminată în timp, deoarece aceștia sunt amedați de poliția locală dar nu au venituri și nu pot fi executați.

”Noi vorbim de 10 mii de locuri albastre, în timp o să extindem numărul lor. În ce privește celelalte locuri, unde există parcări cu semn de parcare gratuită oamenii vor parca. Acolo unde nu există, există riscul ca o autoritate ca poliția să intervină, dar așa cum n-a făcut-o până acum n-o să o facă nici de acum încolo. Vreau să subliniez faptul că rezidenții au posibilitatea unui abonament care este foarte rezonabil”, a mai spus Nicușor Dan.

Context

De la 15 august, în București intră în vigoare o schimbare majoră privind parcarea pe locurile publice (mai puțin parcările de reședință) gestionate de Primăria Capitalei, potrivit unei hotărâri din 2019 a Consiliului General. Capitala este împărțită în trei zone, iar șoferii vor putea parca doar pe locurile special amenajate, cu plată, potrivit Companiei Municipale Parking București, firma primăriei care gestionează locurile de parcare. Șoferii din București care nu-şi vor plăti parcarea se vor alege cu o amendă de 200 de lei /zi și cu imobilizarea autovehiculului prin blocarea roții sau a parbrizului.

De notat că aceste tarife se aplică doar pe străzile gestionate de Primăria Municipiului București și nu pe străzile gestionate de primăriile de sector. Pentru a vedea lista completă a străzilor gestionate de Primăria Municipiului București, accesați site-ul Administrația Străzilor și selectați sectorul care vă interesează din meniu (butonul ”Străzi în administrare”)

Tarifele pentru parcare sunt în funcţie de zonă și sunt valabile pentru arterele gestionate de Primăria București și unde sunt trasate locuri de parcare.

– 10 lei în Zona 0

– 5 lei în Zona 1

– 2.5 lei în Zona 2;

Atenție: riveranii au tarife diferite și abonamente (Vezi aici toate opțiunile)

 

 

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

13 comentarii

  1. Lasă că nu avem locuri de parcare! Ce ai făcut tu??? Ai tras linii albastre peste alea care erau albe? Știm! Firea e vinovată. Tu ești ghiocel.

  2. Linkul pe care l-ati furnizat pt parcare riverani nu contine informatiile updatate – sunt cele din 2019.

    Pt riverani – sa ne comunice cineva ce sa facem. Eu platesc abonament din 2019, Compania Municipala Parking nu mi-a comunicat nimic, in aplicatie nu am gasit nimic. Pe site-ul primariei nimic.

    Sa se comunice clar ce e de facut. Presupun ca pana la 15 august nu se poate face nimic?! Oricum, eu am platit asa cum trebuia 200 lei pt luna in curs, cand in principiu tarifele vor scadea. Puteam plati anticipat si pe tot anul si atunci ce faceam?!

    Nu mai spun ca e perioada de concedii si multa lume e la propriu deconectata.

    Ce se poate face de la 15 august? Probabil se poate aplica pe bune masura blocarii autoturismelor pt neplata acolo unde era deja afisat ca se blocheaza. Mai mult nu cred.

  3. Pe lista strazilor administrate de PMB nu apare str. V. Conta in sect 2 dar si acolo s-au facut parcari albastre! Cum vine asta?
    „De notat că aceste tarife se aplică doar pe străzile gestionate de Primăria Municipiului București și nu pe străzile gestionate de primăriile de sector. Pentru a vedea lista completă a străzilor gestionate de Primăria Municipiului București, accesați site-ul Administrația Străzilor și selectați sectorul care vă interesează din meniu (butonul ”Străzi în administrare”).”

  4. Bishonule, ai facut-o varza!
    Asa poate fi oricine primar.Desenezi niste dungi si tai chitante.Genial!🤑
    Asta e a o taxa de protectie in toata regula.
    Asteptam benzi colorate unde putem respira contra cost.
    Bucurestiul nu are apa calda din 3 in 3 zile, caldura iarna ioc, in schimb taranoiul asta ne deseneaza benzi unde sa existam.

  5. Așa e. Avem cele mai multe mașini pe cap de locuitor în București. România e locul 1la mașini pe Europa. ȘI ULTIMUL LOC LA SPĂLAT PE DINȚII ȘI PE CORP. ȘI PRIMI LA MAME MINORE. ȘI PRIMUL LOC LA NR DE RROMI. ASTA E ROMÂNIA LUI IOHANIS.

    • Nu, suntem pe ultimul loc daca nu ti cont de Latvia.
      In rest ai dreptate!

  6. chioscurile ilegale pă strazi si la metrou…fumatu in spatii publice si restaurante…parcarea pă trotuar sau loc nepermis etc…civilizatia se face cu ranga… arsi fara mila la buzunare !!!!!!!☝️☝️☝️☝️☝️☝️

  7. Cei care cârcotiți la adresa ȚĂRĂNOILULUI strateg vizionar , veneticul pripășit în București, a venit să salveze Bucureștiul și pe bucureșteni, ne-o trage de ne sare sângele pe tavan . El și cei care îl susțin , au primit Bucureștiul moștenire de la înaintașii lor , și acum ne distrug până în 2024 . Spunea cineva „SĂ TRĂIȚI BINE!”. Dar dormiți liniștiți , çă Nicușor veghează , vă veți da cu trinul prin Bucale.

  8. Nu vad marea panica. E vorba de 10.000 de locuri de parcare afectate. La 1,5 milioane de masini, inseamna 10 locuri pentru fiecare 1500 de masini. Adica locurile afectate sunt suficiente pentru doar 0,6% dintre masinile din Buc.uresti. Doar pentru asta discutii peste discutii care nu se mai termina. Ori Nicusor e foarte slab la comunicare, ori cineva umfla intentionat povestea ca sa enerveze oamenii. Sau ambele.

  9. Atunci, orice mașină, afară de B și IF să plătească. La mine în zonă, din 10 mașini, 6 sunt de provincie. Băi nicusoare (și toți sugarii(votanții și susținătorii tăi)), nu cred că termini mandatul ăsta viu, s-ar putea să pleci între 4 scânduri. Bucureștiul nu e al tău și acoliților tăi (Costanda).

    • În mod sigur el și ai lui , până în 2024 își vor fi burdușit conturile, și din păcate mulți bucureșteni vor avea viețile distruse la propriu .

  10. Sunt de-acord ca nu ai „dreptul” sa detii un loc de parcare sau sa ai acces la unul gratuit. Dar intr-o capitala a unei tari din UE mi se pare normal sa ai dreptul sa circuli decent si sa nu pierzi 1-1.5 ore zilnic sa ajungi din punctul A in punctul B (in acelasi fucking oras, nu venind din provincie) cu transportul in comun.

    Locuiesc in acest oras de cand m-am nascut si am circulat pe cat posibil cu transportul in comun, dar in anumite situatii devine efectiv bataie de joc sa schimbi 3 mijloace de transport in comun (care n-au nici aer conditionat, nici benzi unice, nici nu vin la intervale suficient de regulate incat sa-ti poti planifica o ruta). Fucking metroul capitalei nu are aer conditionat, stai ca in sauna, si cirucla la interval de 8 minute la ore de varf. La Unirii stai 2-3 metrouri ca sa ai loc sa intri, pe timp de vara cand e orasul gol teoretic. D-asta se oftica oamenii, ca n-au alternative si ca aceste „revolutii” se fac fara cap.

    Sa vad si eu un studiu, o propunere de taxare nu neaparat pe zone concentrice in jurul centrului orasului, ci in functie de accesibilitate cu transport in comun. Eu parchez in zona Mihai Bravu ca sa traversez orasul cu metroul, si ei vor sa incep sa platesc 5lei/ora, adica 50lei/zi, adica 1000lei/luna pentru a face naveta cu masina+metrou in loc de autobuz+metrou.

    Sunt de-acord cu taxarea locurilor de parcare pentru zone usor accesibile cu transport in comun, doar dupa ce transportul in comun devine o alternativa decenta la a folosi masina, si dupa ce bugetarilor nu li se mai ofera aceasta gratuitate (vezi parcarea de la Izvor, care e mereu ocupata 80% de masini de la PMB sau de la Interne).