G4Media.ro

Ministrul Transporturilor susține că patru segmente de autostradă vor fi gata în…

Ministrul Transporturilor susține că patru segmente de autostradă vor fi gata în acest an

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat vineri la Cluj-Napoca că mizează ca în acest an să se deschidă circulația pe patru segmente de autostradă din Transilvania. Este vorba de porțiunea de 5,3 kilometri din Autostrada Transilvania, de la granița Borș, și de un lot al Autostrăzii Transilvania între Cluj-Napoca și Târgu-Mureș. Ambele ar putea fi deschise în iunie. Celelalte două sunt pe A10 Turda-Sebeș, care s-ar putea deschide până la finele anului.

Bucata de autostradă de la Borș la Biharea se va descărca în sistemul de drumuri naționale, deoarece restul autostrăzii nu există. Totuși, a spus ministrul, „este pentru prima dată când terminăm o trecere de frontieră la nivel de autostradă înaintea Ungariei”. Directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Sorin Scarlat, a spus că, mai departe, lotul Biharea Chiribiș este în litigiu, după atribuirea contractului, iar lotul Chiribiș-Suplacu de Barcău este în faza în care licitația a fost anulată, deoarece câștigătorul a intrat în faliment.

Despre porțiunea de autostradă dintre Suplacu de Barcău și Nușfalău, ministrul Bode a spus că va fi scoasă la licitație în zilele următoare. Același ritm se urmărește și pentru restul autostrăzii, până la Nădășelu. Separat și mai târziu, va fi scoasă la licitație execuția tunelului pe sub Meseș, lângă Zalău.

Un alt lot care ar putea fi dat în circulație la jumătatea anului este cel dintre Iernut și Chețani, în vreme ce cel dintre Chețani și Câmpia Turzii este în întârziere.

În ce privește autostrada Sebeș-Turda, ministrul a spus că, dacă lucrurile vor decurge normal, iar antreprenorii își vor respecta angajamentele, se vor putea deschide circulației cele două loturi aflate în lucru, între Sebeș și Aiud, unde lucrările sunt acum la 60-70%.

AVE e și nu e

Ministrul transporturilor s-a întâlnit la Cluj-Napoca cu autorități din județele Cluj, Bihor și Arad pentru a discuta marile proiecte de infrastructură rutieră și feroviară din regiunile Nord-Vest și Vest. Discuțiile au avut loc în marja unei reuniuni a Alianței Vestului (AVE). De la aceasta a lipsit însă primarul Timișoarei, Nicolae Robu. Acesta și-ar fi contramandat în ultimul moment participarea, din cauza unor motive obiective, potrivit primarului de Cluj-Napoca, Emil Boc.

El a precizat că nu a fost vorba de o întrunire de lucru a AVE, propriu-zisă, dar că s-a discutat „în manieră integrată” despre probleme legate de conectivitatea rutieră și feroviară. AVE nu are activitate deoarece, juridic, ea nu a fost încă înregistrată la tribunal. „Trebuie actualizate hotărârile de consilii locale, pentru a fi armonizate cu noul Cod Administrativ”, a explicat Boc. Astfel, AVE nu există încă, din punct de vedere juridic.

„Miza AVE nu este de a fi o asociație care să facă ea proiectele, ci ca proiectele să devină realitate și să ajutăm la asta, prin expertiza noastră”, a spus și primarul de Oradea, Ilie Bolojan.

„Nivelul de dezvoltare al unei țări nu e dat de nivelul de dezvoltare al capitalei, ci de nivelul dezvoltare al orașelor intermediare”, a mai spus acesta. Din partea Aradului a fost prezent europarlamentarul Gheorghe Falcă, fost primar al orașului până în vara acestui an.

Foto: Asociația Pro Infrastructura

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

5 comentarii

  1. Nimic despre Margina-Holdea de pe A1? Trebuie sa mai treaca inca un mandat pana vor termina Sibiu – Nadlac? Peste cate generatii va fi gata Constanta – Nadlac?

  2. Vor fi doua in 2020: Iernut-Chetani si Biharia-Bors. Nimic altceva.

    • Bună ziua. Cel mult al treilea lot Sebeș Turda, tronsonul 1,aflat acum pe la 83% grad de execuție

  3. 4 segmente de cate 20 cm fix in cur la ministru se vor termina pt placerea lui.

  4. Da, ajungem mai repede la granita decat ungurii, doar ca ungurii fac legatura cu Budapesta si toata Europa, iar noi cu groapa de gunoi 🙂

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.