G4Media.ro

Ministrul transporturilor, despre construirea unei autostrăzi și a unei căi ferate care…

Sursa Foto: Facebook/ Lucian Bode

Ministrul transporturilor, despre construirea unei autostrăzi și a unei căi ferate care să lege Constanța de Gdansk: Ambele proiecte, atât Rail-2-Sea cât şi Via Carpatia, implică atragerea de fonduri private

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a apreciat, sâmbătă, după ce ambasadorul SUA a anunţat construirea unei autostrăzi şi căi ferate care să lege Constanţa cu Gdansk, că eforturile şi seriozitatea încep să dea roade. ”Vor fi un real beneficiu pentru economiile statelor partenere”, a afirmat Bode, citat de News.ro

  • “Salut iniţiativa Statelor Unite ale Americii – partenerul nostru strategic, care, prin vocea ambasadorului său la Bucureşti, şi-au exprimat dorinţa de a sprijini România pentru dezvoltarea economică, energetică şi acum şi cea a infrastructurii rutiere şi feroviare. Eforturile şi seriozitatea noastră încep să dea roade. Cele două proiecte importante Rail-2-Sea şi Via Carpatia vor primi un sprijin important pentru dezvoltarea infrastructurii care să lege Constanţa, de la Marea Neagră, cu Gdansk, de la Marea Baltică. Aceste proiecte de infrastructură vor fi un real beneficiu pentru economiile statelor partenere, dar şi pentru economiile din regiune. Ambele proiecte, atât Rail-2-Sea cât şi Via Carpatia, implică atragerea de fonduri private. În acest context, anunţul administraţiei americane nu poate decât să încurajeze fondurile de investiţii să susţină aceste proiecte”, a declarat, sâmbătă, Lucian Bode, citat într-un comunicat de presă.

Ministerul Transporturilor transmite că, în cadrul proiectului “Iniţiativa celor Trei Mări”, România a avansat o serie de propuneri de proiecte care să contribuie la atingerea obiectivelor stabilite.

Două proiecte importante vizează România:

⁃ Rail-2-Sea: urmăreşte construirea unei linii de cale ferată cu dublă utilizare civilă-militară între portul Gdansk şi portul Constanţa. Acest proiect are ca obiectiv principal modernizarea unor coridoare feroviare atât pentru utilizarea comercială cât şi pentru transportul rapid al forţelor şi echipamentelor militare pe teritoriul României, cu o lungime totală de 3663 km, între Portul Gdansk şi Portul Constanţa care va traversa patru state: Republica Polonă, Republica Slovacă, Ungaria şi România.

⁃ Via Carpatia: Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor a susţinut şi participă la realizarea proiectului promovat de partea polonă, Via Carpatia care are ca obiectiv principal crearea unui coridor de transport din partea de nord a Europei spre sud, prin Lituania, Polonia, Slovacia, Ungaria, România, Bulgaria şi Grecia, ca o nouă conexiune de autostradă între nordul şi sudul Europei, integrând sistemul de transport al statelor participante.

Ambasadorul SUA Adrian Zuckerman a anunţat, vineri, la evenimentul de semnare a Acordului inter-guvernamental cu Departamentul pentru Energie: ”Vom începe derularea unui nou proiect pentru România, împreună cu Polonia, pentru construirea unei autostrăzi şi căi ferate, care să lege Constanţa, de la Marea Neagră, cu Gdansk, de la Marea Baltică. Acest proiect de infrastructură va reprezenta un beneficiu uriaş pentru economiile României şi Poloniei, dar şi pentru economiile din regiune, ani buni de acum încolo”.

Sursa: News.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

22 comentarii

  1. Spune omule pe românește cum le finanțați!
    Ce înseamnă „implică atragerea de fonduri private”? Că și printr-un împrumut atragi fonduri private, doar că trebuie să le dai înapoi. Cale ferată Constanța – Gdansk ne trebuia nouă? Da astea care există de ce nu le folosiți? Că avem deja cale ferată până în Ungaria și de-acolo e treaba altora.
    Am aflat deja pe unde va trece. Unde sunteți, moldoveni entuziaști? Na ca nu trec pe la voi nici proiectul feroviar nici cel rutier. Proiectul ocolește Ucraina (ceea ce e bine), deci și Moldova.
    Și uite așa marea autostrada va uni segmente deja existente pe ruta de la Constanța la granița cu Ungaria. Tot e bine că scăpăm mai ieftin. Dar dacă ne-a stabilit licuriciul traseul (România – Ungaria – Slovacia – Polonia), Moldova va trebui să mai aștepte.

    • Perfect comm!
      Aviz „pupătorilor de moaște made in USA” de la articolul inițial!
      Neam de strănepoții noștri o sa circule pe acest coridor!
      Plus parteneriat public-privat!! Hehehehe!!
      Și dragnea propunea de astea! Fără fonduri europene.
      Doar pe interes! Cu „fonduri de investiții”!
      Siktir !
      Aviz Q, pardon, m, pentru populimea română…

    • pt moldova nu avem fonduri ue SS ?

      USA baga banii pt ca trebuie sa faca un cordon sanitar injtre germanika si rusika

    • X, detaliază că nu intelg!
      Este evident că se propune intervenția unor, anumitor „fonduri” în realizarea proiectului! Ce are sula cu prefectura….

    • Bine de știut [pentru unii] – urmăriți acest video despre infrastructura din unele state, construită de către companii din afară:

      https://www.youtube.com/embed/wVDmVabeYGA

      .

    • @x-link
      Bagă banii? Ar fi bine, dar îmi sună că nu bagă niciun ban ci mai probabil scoate. Pe partea de finanțare o scaldă evident toată lumea, cu formulări ambigue ca cea a lui Bode.

  2. I like 2 move it move it. U like 2 move it? Da fuq did I read.

  3. Bani privati! Mare dezamagire pe trolii rusniaci ca nu mai pot baga placa cu banii de spitale, pensii si pe ultima, aia cu de ce nu se face licitatie.

    Consolidarea relatiilor cu Nato-SUA-EU continua in Romania !!!

    • Baiatu’, relatii internationale aprofundate a facut Ceausescu cand a imprumutat de la Citibank ca sa cumpere schitele Renault. Asta a platit Ceausescu in ’88, „bani privati” dintr-un „pachet de investitii.

      Dupa ce a terminat de platiti tuturor, sovietici si bancsteri, Ceausescu si Gorbaciov ti-au lasat o tara fara datorii. Cum iti explici ca iar ai nevoie iar de „pache de finantare”? parca duduia economia.

    • …se pare că comentariul meu nu se pupă cu opinia ” redacției” , precum nici cu a ta.
      Mai așteptăm publicarea?

    • Aaaa! Era mai mult de 20 de cuvinte referitoare la licurici!
      Scuze, dar nu se poate!

    • Aaaa. Sau era vba despre Q și m și iară nu se poate?!
      Pe bune! Aveți un algoritm de toată frumusețea!
      Sau trebuie scris” g4media, vă rog să postați postarea”?!

    • Ce „bani privați” visezi, băbăeatu-le?
      Tu ai impresia că noi punem la dispoziție terenul și privații ne fac autostrada?
      La fel cu investiția în reactoarele de la Cernavodă. Ai impresia că le face cineva gratis? Că dă SUA 8 miliarde euro României?
      Băbăeatu-le, pricepi ceva din lumea în care trăiești?

  4. Diferenta mare intre SUA si Germania care a construit infrastructura pana la Auschwitz.

  5. Povești de politicieni.
    Când eram mic și se auzea un avion, la mine la țară, oamenii de rând preveau spre cer să vadă dacă vin americani.

  6. 1. Un istoric al importantei acordate de Bruxelles acestui proiect:
    https://warsawinstitute.org/via-carpathia-investment-future/
    Concluzie – nici acum nu este considerat un coridor important. Nu conecteaza nicio capitala vestica, desi Polonia a devenit un hub pentru transportul feroviar pe drumul matasii 2.0. Catre Europa. O fi iliberala pt. Unii dar aceiasi nu au alte cuvinte decât: Business as usual si realpolotik când e vorba de rusia, china, turcia si iran.

    2. Harta interactiva a coridoarelor rutiere si feroviare TEN-T:
    https://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/map/maps.html
    Aceeasi poveste – ruta respectiva, via carpatia, nu figureaza decât sub forma unor elemente disparate din alte rute. Abia in 2023 exista o sansa de a se include acest coridor in reteaua ten-t – deci prioritara pt. Ue (pana atunci arunca bani pe proiecte super intarziate si cu bugete triplate pe sub Alpi etc.)

    3. Acest coridor adreseaza acleasi probleme in marea parte a tarilor – dezvoltarea zonelor periferice din est-ul fiecareia. Pe vremea CAER-ului relatiile economice pe aceasta directie erau infinit mai strange. Chiar daca axa s-a schimbat pe directia vest-est, e aiurea sa ignori potentialul Nord-SUD.

    4. Fiind un proiect public-privat care, prin interesul USA, devine si strategic, poate fi modificat mult mai usor, astfel incat sa aibă si o componentă care să treacă prin Estul României. Polonia are interesul sa coopteze si Ucraina iar drumul cel mai scurt intre cele 2 porturi este prin aceasta tara. Ramane de vazut daca: Ucraina devine de incredere dpdv. Strategic si, mai ales daca Romania stie sa faca lobby pentru aceasta componenta.
    Toate coridoarele TEN-T au variante, bucle si ramificatii prin urmare SE POATE!

    Implicarea USA elimina intarzierile si opozitia potentiala ce ar putea continua sa vina de la Bruxelles. Ne-am lămurit cine face jocurile in UE asa ca e bine ca se gaseste sprijin din alte parti.

  7. Păi stai așa…Deci merge prin Ungaria… Păi pe partea rutieră e deja în lucru. Vorbim de Constanța – București – Pitești – Sibiu – Sebeș – Cluj – Oradea? Ăsta e parțial făcut, lipsesc câteva tronsoane care sunt în diverse faze de proiectare, licitație, execuție. Deci care e noul proiect?

    Pe partea de cale ferată e mai mult de modernizat, acum se modernizează linia spre Arad, dar pe la Oradea ar fi mai scurt…

  8. Cred ca e o gogoasa electorala

    Sa vada „boborul” cat ne ajuta americanii!

    Si apoi o s-o întoarcă ca la Ploiesti

  9. Ne-au mai ajutat și cu Bechtel americanii. Practic luăm imprumut de la ei să plătim o firmă d-ale lor să facă (să sperăm că face) un proiect strategic al lor. Ei vor să copieze sistemul chinezesc dar uită că la chinezi plătesc ei.

  10. Cam tarziu dar trebuie sa profitam de oportunitate. Intotdeauna americani au ajutat tarile ce se invecinau cu stera de influienta ruseasca vezi Coreea de Sud. Traim intr-o lume a aliantelor si sigur am facut alegerea buna. Americanii trebuie sa sprijine aceasta tarisoara guvernata de politicieni handicapati fara viziune. Doar la furaciuni le-a fost capul.