G4Media.ro

Ministrul Transporturilor anunță că în acest an vor fi vândute avioanele vechi…

Ministrul Transporturilor anunță că în acest an vor fi vândute avioanele vechi ale Tarom

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat că în 2024 – 2025 compania Tarom va ajunge pe profit şi că în acest nou vor fi vândute avioanele vechi şi vor fi achiziţionate altele noi.

”Conform planului de restructurare ar trebui (să fie Tarom pe profit- n.r.) în 2025. Tarom a primit un ajutor de salvare anul trecut, acel ajutor ar trebui fie returnat, nu are de unde să returneze, ar însemna ajutorul companiei fie transformat în ajutor de restructurare. Se lucrează intens la un plan de restructurare. Planul implică uniformizarea flotei, ar rămâne cu o flotă mai mică, aproximativ trei sferturi din dimensiunea actuală, reducerea personalului care a şi început”, a declarat Cătălin Drulă la Digi24, luni seară.

Ministrul Transporturilor a mai declarat că anul acesta vor fi cumpărate noi aeronave.

”Anul acesta se vând avioanele vechi şi o să vină avioane noi. Există o comandă făcută acum doi ani de cinci avioane Boeing 737 Max. Pe acest plan care eficientizează pe partea de reducere de personal, deja au plecat voluntar vreo 300 de oameni, deja sunt în evaluare ceilalţi, prin reducerea direcţiei tehnice, planul are mai mulţi paşi”, a declarat Drulă.

Ministrul a mai precizat că Tarom va avea doar două tipuri de aeronave.

”Vor fi doar două tipuri de aeronave, Boeing şi ATR, ceea ce reduce mult costurile, cu aeronave de tip modern. În acest plan ar trebui să revină pe profitabilitate în 2024 – 2025”, a declarat ministrul Transporturilor.

sursa: News.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

24 comentarii

  1. Am o problema. Tocmai mi-am dat seama ca nu fac deosebirea intre Drula si Nasui. E drept ca unul are fata de retard total, zici ca au imbracat un copil de 12 ani in costum, dar de obicei sar direct la text si amandoi sunt genul isteric-feisbucciu.

    Voi cum ii deosebiti?

    • Retardul total, poarta ghiozdan la costum in Parlamentul Romaniei. Inca nu face diferenta intre scoala speciala si parlament. Celalalt, Drula cap de ula, e suparat pe toti cei ce il contrazic. Uie lor si votantilor lor !

  2. Gata? Innoim flota cu Boeing 737 Max, avioanele alea care picau ca mustele, omorand din 2 zboruri un total de 346 de oameni? Cred ca nu sunteti in toate mintile, asa se duce compania la faliment nu pe +…. Bine ca exista alternative, Blue Air sau Wizz, ca sa nu mai spun de Ryan sau altii care vor intra. Mult succes cu avioanele astea!

    • Ryanair, BlueAir etc vor avea 737max mult mai curand in flota. La Tarom vor ajunge ceva mai tarziu

  3. Tarom pe 737MAX alea cu scandalul? Sa vedem cine are curaj sa zboare cu ele…

    De altfel nu cred ca is inca (re)aprobate in Europa.

    • Efectul Trump, te bag in seama cumpara si tu 2 saorma. In mod normal trebuiau sa cumpere Airbus mai ales ca sunt in grupul ala al Air France. Cum europenii nu dau 2 bani pe noi luam si noi de la aia care se fac ca ne plac.

    • EASA a permis reluarea zborurilor în Europa cu avioane Boeing 737 MAX din noiembrie 2020.
      Aeronavele erau trecute în planul de redresare TAROM creat de acea firma de consultanță externă încă din 2018. EASA a interzis zborurile cu avioanele Boeing 737 MAX martie 2019; probabil contractul de achiziție a fost semnat înainte de data respectiva. Altele sunt neregulile,, de principiu.

  4. Se deosebesc de tine prin definiție pentru că se implică activ în lupta anti-corupție. Tipii sunt cei mai buni în domeniile lor și dau clasă tuturor.

    Ministerele ar trebui să-i plătească inclusiv $1 mil. în contracte de imagine. Oricum arată mai bine decât mulți fotomodeli care nici măcar n-au 1/4 din IQ-ul miniștrilor.

    P.S.: Cercetătorul Dac[…] era mai atractiv când se ocupa de cercetare științifică serioasă, nu de atacuri Ad Hominem și de analize dubioase fără cei 7 ani de acasă.
    Degeaba critici cu tacticile specifice atot-știutorului. Realitatea este o reflexie a observatorului. Frumusețea este în ochii privitorului.

    • Mare cretina mai esti. Unde ai masurat tu IQ-ul idiotilor din usr si iti mai si permiti sa ii compari cu un necunoscut. De unde stii tu zdreanta ce studii si ce iq are cel care care a scris comentariul. Intoarce-te in prostia ta si ramai acolo clona de Clotilde Armand ce esti.

    • Te-am trecut pe lista neagră și o să te execut! Ha ha ha. E o relație între negaționismul tău și nivelul de EQ+SQ scăzut. Sănătate 🧠!

  5. Nenorocitii astia vand orice mai este in proprietatea TAROM si o baga in datorii pe care nu o sa le poata achita, sub pretextul flotei unice. Ba mai mult, achizitioneaza si cele mai ratate si controversate avioane, Boeing 737 Max. Airbus-urile de la Tarom, pe care le considera „vechi” dupa 12 ani, sunt 10 clase peste 737 MAX. Dar deranjeaza ca sunt platite si sunt proprietatea companiei TAROM. Flota unica ar fi insemnat Airbus si ATR, fiind acelasi producator, in nici un caz Boeing si ATR. Prin aceasta miscare, TAROM nu va mai avea nici o aeronava in proprietate. USR+ SUNT CEI MAI JALNICI PENALI DIN ISTORIA ROMANIEI.

    • Mai bine sa o lichideze…
      Mizeria aia numita Tarom, cu servicii de rahat trebuie lichidata de urgenta. Destul a mers pe pierdere ani de zile, sifonand banii contribuabililor.

  6. Si tu ai trebui lichidat precum si toti usr-istii si cei ce gandesc ca tine. Se vede ca ai fost crescut la tara, ai tai au vandut in 90 toate pamanturile si au baut banii, iar acum zac prin santuri. Pe principiul asta hai sa vindem tot patrimoniul tarii si apoi sa ne rugam cotropitorii sa ne angajeze scalvi si sa ne exploateze pe 3-4000 lei pe luna.

  7. Si tu ai trebui lichidat precum si toti usr-istii si cei ce gandesc ca tine. Se vede ca ai fost crescut la tara, ai tai au vandut in 90 toate pamanturile si au baut banii, iar acum zac prin santuri. Pe principiul asta hai sa vindem tot patrimoniul tarii si apoi sa ne rugam cotropitorii sa ne angajeze scalvi si sa ne exploateze pe 5-600 euro pe luna.

  8. Dacă ați înțelege istoria acelor AirBus-uri in Tarom (care istoric e o companie orientată spre Boeing) veti vedea că e o decizie înțeleaptă da scape de ele. Dat fiind că au doar 15 ani inca se pot vinde la un preț decent.
    Cercetați inainte sa va dați cu părerea.

    Surprinzător pe forumurile de specialitate se poarta de ani de zile discuția asta despre acele AirBus-uri de ani de zile. Vorbim de discuții tehnice nu politice (cum avem aici)

    • Chiar daca la momentul respectiv, achizitia acelor Airbus-uri a fost una nefericita in care au primat alte interese, in momentul de fata situatia este cu totul alta din mult mai multe motive. Pe scurt:
      1. Sa cumperi in acest moment avioane noi, prin leasing, in situatia economica in care se afla Tarom, este o aberatie totala, cand piata de aeronave sh cu o vechime de 3-4 ani are cele mai mici preturi din istorie.
      2. Sa vinzi aeronavele pe care le ai achitate ( asta daca reusesti in momentul actual), si care nu presupun nici un cost de achizitie, in acest moment cand pretul de vanzare este la un minim istoric, este clar de domeniul DNA si inseamna doar subminarea economiei nationale.
      3. Priviti ce se intampla cu ATR-urile vechi, pe care le-au scos din uz si zac in fata hangarului mancate de soareci, timp in care au achizitionat tot ATR-uri la care platesc sume exorbitante si care au facut ca ora de zbor la Airbus sa fie mai ieftina decat ora de zbor la ATR. Apropo, in acest moment, A318 este cel mai ieftin avion de exploatat al Tarom-ului si cel mai potrivit situatiei actuale in domeniul aviatiei ( are cele mai mici taxe de survol, aproape jumatate fata de un Boeing 737 ).
      4. In momentul de fata, echipa tehnica este formata din 2 tipuri de tehnicieni: Airbus&ATR si Boeing. Daca dispare Airbus vor ramane ….surpriza….tot 2 tipuri de tehnicieni : ATR si Boeing. Deci vrajeala cu uniformizarea flotei, este doar pentru a pacali prostimea.
      Din aceste motive si multe altele, acest Drula & Co. ar trebui sa putrezeasca in puscarie.

    • Domnule,

      1. PLANUL DE REDRESARE AL TAROM A FOST CREAT ÎNCĂ DIN 2018-2019 DE UN CONSORȚIU DE FIRME DE CONSULTANTĂ DIN AFARA MINISTERULUI!

      Luați-vă de acei indivizii supra-plătiți cu ++100.000 euro pentru mediocritatea de plan creat (care, prin conținut, nu arată și nu valorează mai mult de 30.000 EURO), nu de indivizi care n-au nicio treaba cu deciziile anterioare.

      Consultanții aceia au INTRODUS în 2019 în planul de restructurare TAROM, de capul lor, sau la ordinul cuiva:
      •achiziționarea a 5 aeronave noi Boeing 737 MAX cu livrare în anul 2023, pentru care compania avea nevoie de surse de finanțare pe termen scurt, pentru plata avansurilor;

      Documentele sunt publice, DOCUMENTAȚI-VĂ.

      2. DRULĂ este efectiv în funcție DIN 23 DECEMBRIE 2020.
      A preluat un mandat inclusiv cu: proiectele din trecut + strategia pe care trebuie să o ducă la bun sfârșit (daca nu vrea să o modifice și să o upgradeze) + planurile redresare ale companiilor din subordinea ministerului pe care îl conduce, etc.

      3. În plus, planul de redresare TAROM schițat în 2019 a beneficiat și de un ajutor de stat, aprobat de Guvern în NOIEMBRIE 2020. De-asta se achizitioneaza acum avioanele.

      Vorbim deci de lucruri hotărâte de alții pe care nu are cum să le schimbe Drula acum! Mai ales că pentru atenția lui concurează alte sute de urgențe, nu doar planul de redresare TAROM.

      Domnule, transporturile nu sunt unul din top 5 industrii în care m-am specializat. Nici n-am lucrat vreodată pe proiecte MTI ca să cunosc anumite detalii. Dar tot caut să analizez obiectiv niste informații înainte să arunc cu hate în alții! Dvs. de ce nu o faceți??

      Furtul desigur că exista în companiile de stat. Dar dvs. vă consumați energia în direcția greșită. DNA-ul să-i cerceteze pe cei implicați direct în construirea și aprobarea planului de redresare si, daca găseste intr-adevăr nereguli, să aplice legea.

    • Ia vedeți aici detalii ale planului de redresare TAROM și memo-ul inaintat guvernului pentru a aproba ajutorul de stat în 2020: https://sgg.gov.ro/new/wp-content/uploads/2020/11/MEMO.pdf

    • Ați postat comentariul de la 8:43 pm dar nu l-ați postat și pe cel anterior în care scriam că:

      Planul de redresare TAROM a fost creat în 2019 de un grup de firme de consultanță din afara Ministerului Transporturilor și că acei consultanți au introdus în plan:

      „achiziționarea a 5 aeronave noi Boeing 737 MAX cu livrare în anul 2023, pentru care compania avea nevoie de surse de finanțare pe termen scurt, pentru plata avansurilor”;

  9. O singura problema: e cel mai prost moment sa vinzi avioane acum cand altii nu mai au pe unde sa le mai parcheze pentru ca nu e cerere! Oamenii astia pare.ca fac special ca sa falimenteze cat mai sigur statul roman.

    • Probabil au inclus în planificarea financiară un anume nivel de lichiditate pentru 2021 și finanțarea achiziției de noi avioane trebuie acoperită parțial de veniturile din vânzarea flotei vechi.
      Este responsabilitatea CA-ului Metrorex, a specialistilor MTI, etc., să realizeze astfel de analize (de oportunitate a vânzării, de risc, etc.), că doar de-aia sunt plățiți.

    • *Tarom. Eram cu gandul la Metrorex pentru ca si acolo au probleme, iar CA-ul nu le gestioneaza prea bine.

  10. Eium USR+ :
    Ati putea va rog sa-mi oferiti sursa informatiilor (punctul 3 si 4) care le-ati scris in post-ul anterior.
    Nu doresc sa zic ca aveti sau nu dreptate, doresc doar sa confirm din surse credibile informatiile pe care le-ati postat.
    Internetul (sau skill-urile mele) nu ma ajuta in acest caz.

    Multumesc frumos.

    • Intr-adevar nu sunt informatii pe care la gasiti la o simpla cautare pe google, la fel ca multe altele, insa pot fi confirmate de catre orice angajat al companiei Tarom sau al oricarei firme care isi desfasoara activitatea pe platforma aeroportului. Dar cel mai simplu pot fi verificate foarte usor chiar de catre dumneavoastra atunci cand calatoriti cu avionul si o sa vedeti „vechile” avioane ATR (cele 2 ATR 72 sunt fabricate in 2009) conservate in fata hangarului Tarom langa Boeing-urile 737 clasic si o parte pe platforma aeroportului. Ele sunt scoase la vanzare de mai bine de un an, dar exact cum spunea mai sus si Vasile, este imposibil si complet ilogic sa le vinzi in aceasta perioada, asta in cazul in care nu ai ca obiectiv principal falimentarea companiei.
      Acelasi lucru este valabil si pentru pct.4. ATR este un avion fabricat de catre Airbus(Franta) in parteneriat cu Alenia (Italia), avand foarte multe lucruri in comun ,aici ma refer la partea logistica si de mentenanta in mod special, cu Airbus si absolut nimic in comun cu Boeing. De aceea diviziile tehnice la Tarom sunt formate din doua departamente mari: Airbus/ATR si Boeing. Puteti observa acest lucru inclusiv atunci cand va imbarcati/debarcati din avioanele Tarom si vedeti masinile tehnicilor prezenti la avion inscriptionate Maintenance Airbus/ATR sau Maintenance Boeing.