G4Media.ro

Ministerul Economiei anunţă reguli noi pentru furnizorii de pneuri. Amenzile pot ajunge…

Sursa foto: Pixabay

Ministerul Economiei anunţă reguli noi pentru furnizorii de pneuri. Amenzile pot ajunge la 40.000 de lei

Ministerul Economiei şi Registrul Auto Român anunţă noi prevederi pentru furnizorii de pneuri, astfel că se stabilesc noi reguli privind etichetarea anvelopelor introduse pe piaţă în ceea ce priveşte eficienţa consumului de combustibil. De asemenea, furnizorii de servicii de stocare trebuie să se asigure că furnizorii care vând pneuri pe site-urile lor afişează eticheta şi fişa cu informaţii. Amenzile pot varia de la valori între 1.000 lei şi 10.000 lei, amenda minimă, la valori între 10.000 lei şi 40.000 lei, amenda maximă, relatează News.ro.

”Este sezonul în care şoferii, dar şi operatorii economici de transport sau care includ în activitatea lor operaţiuni de transport, îşi pregătesc autoturismele pentru sezonul de iarnă, astfel, Ministerul Economiei împreună cu Registrul Auto Român se asigură că utilizatorii finali fac o alegere în cunoştinţă de cauză atunci când achiziţionează anvelope. Această Hotărâre de Guvern are ca scop creşterea siguranţei, a protecţiei sănătăţii, a eficienţei economice şi de mediu în transportul rutier prin promovarea unor anvelope sigure, eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil şi cu niveluri de zgomot reduse. Totodată, prin aprobarea acestui act normativ, România îşi armonizează legislaţia cu Regulamentele UE în vigoare”, a transmis ministrul Economiei, Florin Spătaru.

Prin acest proiect de act normativ se urmăreşte asigurarea cadrului naţional privind sancţiunile şi mecanismele aplicabile în cazul nerespectării Regulamentului (UE) 2020/740 privind etichetarea pneurilor în ceea ce priveşte eficienţa consumului de combustibil şi alţi parametri, de modificare a Regulamentului (UE) 2017/1369 şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1222/2009 pentru următoarele categorii (aşa cum sunt definite ele în Regulament):

  • furnizori de pneuri,
  • distribuitori de pneuri,
  • furnizori de vehicule şi distribuitori de vehicule,
  • furnizori de servicii de stocare.

Se stabilesc astfel noi reguli privind etichetarea anvelopelor introduse pe piaţă în ceea ce priveşte eficienţa consumului de combustibil.

De asemenea se instituie o serie de obligaţii pentru furnizorii şi distribuitorii de pneuri, pentru furnizorii de servicii de stocare (care trebuie să se asigure că furnizorii care vând pneuri pe site-urile lor afişează eticheta şi fişa cu informaţii) şi pentru autorităţile care trebuie să verifice exactitatea informaţiilor de pe etichetele pneurilor şi să impună sancţiuni, în vederea respectării prevederilor legale. Noile reguli se aplică pneurilor pentru autoturisme (pneuri C1), autobuze şi autocare, vehicule uşoare şi grele pentru transport de marfă, remorci uşoare şi grele (pneuri C2 şi C3), spre deosebire de Regulamentul (CE) nr. 1222/2009 care se aplica doar pentru pneuri C1 şi C2.

Pe lângă normele privind etichetarea, actul normativ stabileşte care sunt contravenţiile şi valoarea sancţiunilor aplicabile acestora. În funcţie de gravitatea contravenţiei amenzile pot varia de la valori între 1.000 lei şi 10.000 lei, amenda minimă, la valori între 10.000 lei şi 40.000 lei, amenda maximă.

Conform noilor reglementări, Ministerul Economiei este desemnat ca autoritate naţională competentă pentru coordonarea aplicării dispoziţiilor Regulamentului, iar Regia Autonomă ”Registrul Auto Român” reprezintă autoritatea naţională competentă şi autoritatea responsabilă pentru verificări.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Alt pistol cu apa. trinvemteaza roata?

  2. Ar fi bine sa se stabilească țara de proveniență și D.O.T-ul, dacă știu țara de proveniență și anul in care au fost produse îmi aleg eu firma și aderența dată precum și consumul și atunci stabilesc dacă se merită să dau cu 1000 de lei mai mult pe pneuri produse in Germania sau Franța