G4Media.ro

Mercedes-Benz pune frână planurilor privind bateriile pe fondul scăderii cererii de mașini…

Sursă foto: Unsplash

Mercedes-Benz pune frână planurilor privind bateriile pe fondul scăderii cererii de mașini electrice

Mercedes-Benz va aștepta să vadă dacă cererea de vehicule electrice se redresează înainte de a crește capacitatea de celule de baterii, vânzările de vehicule electrice prognozate ca fiind mai mici însemnând că nu va mai avea nevoie de capacitatea planificată inițial pentru 2030, a declarat luni șeful său tehnologic, scrie Reuters.

Constructorul auto german a declarat în 2022 că va avea nevoie de peste 200 gigawați oră (GWh) de capacitate de celule de baterie până la sfârșitul deceniului și a planificat să construiască opt fabrici de celule la nivel mondial împreună cu partenerii, inclusiv patru în Europa.

Cu toate acestea, având în vedere că cererea de vehicule electrice este mai mică decât prognozau mulți producători auto, Mercedes-Benz a declarat la începutul acestui an că nu se așteaptă ca vânzările de vehicule electrificate, inclusiv hibride, să ajungă la 50% din total până în 2030 – cu cinci ani mai târziu decât prognoza sa anterioară din 2025.

Previziunea de 200 GWh s-a bazat pe presupunerea că toate vânzările anuale ale Mercedes-Benz, de aproximativ două milioane de vehicule, vor fi electrice până în 2030, a declarat luni Markus Schaefer, Chief Technology Officer (CTO).

„Mai este necesară capacitatea de 200 gigawați oră? Este o chestiune de calendar”, a spus el.

Constructorul auto a semnat un acord cu producătorul chinez de baterii CATL în 2022 pentru a primi celule de baterii de la fabrica de 100 GWh construită de firma chineză în Ungaria, deși nu a dezvăluit dimensiunea acordului.

De asemenea, va primi celule de la o fabrică de 40 GWh din Franța prin intermediul joint-venture-ului ACC, în care deține o participație de 30%. Planurile de a construi alte două fabrici ACC în Germania și Italia au fost suspendate luna trecută din cauza cererii scăzute de vehicule electrice. Mercedes-Benz are, de asemenea, furnizori în SUA și China.

„Suntem relativ flexibili. Ne vom gândi la următorii pași atunci când vom avea mai multă transparență cu privire la cerere”, a declarat Schaefer. Enumerând relațiile actuale ale constructorului auto cu furnizorii, acesta a adăugat: „Este suficient pentru a acoperi etapa următoare”.

Mercedes-Benz nu a redus investițiile pentru electrificarea gamei sale de produse, iar Schaefer a declarat că nu investește sume semnificative în mașini cu motoare cu combustie, dincolo de actualizările planificate pentru alinierea vehiculelor sale la reglementările privind emisiile.

Cu toate acestea, CEO-ul Mercedes Benz, Ola Kaellenius, a declarat în februarie că societatea se va asigura că gama sa de motoare cu combustie va fi competitivă până în următorul deceniu pentru a satisface cererea.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Au crezut ca oamenii sunt fraieri sa tot cumpere masini electrice supra evaluate si cu fiabilitate practica precara. Pe hartie sunt cele mai fiabile masini, in practica iti ia foc in parcare:))