G4Media.ro

Magistrala Pipera-Berceni, singura cu trafic în creștere în 2018. Metrorex vrea creșterea…

Magistrala Pipera-Berceni, singura cu trafic în creștere în 2018. Metrorex vrea creșterea frecvenței metrourilor, dar abia peste 4 ani

38,5% dintre cei care au folosit anul trecut metroul au circulat pe magistrala Berceni-Pipera. La orele de vârf nu ai loc să arunci un ac în trenurile care leagă cartierele-dormitor din sudul Capitalei şi zonele de birouri din nord, precum Aviatorilor, Barbu Văcărescu-Floreasca, Pipera. În 2018, numai pe această magistrală de metrou au fost validate un număr de 69,46 milioane de călătorii, cu aproape 771.000 mai multe ca în 2017. Este singura magistrală de metrou care a înregistrat o creștere a traficului în 2018.

Potrivit datelor Metrorex, pe celelalte magistrale de metrou traficul a fost în scădere anul trecut față de 2017.

Compania pregătește o modernizare a liniei în următorii patru ani, modernizare care va face ca trenurile să circule la distanță de doar 90 de secunde, față de 180 de secunde acum.

Număr total de validări în 2018: 180.266.292 de călătorii, din care:

  • M2 – 69.464.071 călătorii (cu 770.861 mai multe călătorii ca în 2017)
  • M1 şi M3 – 104.768.576 călătorii (cu 293.402 mai puține călătorii ca în 2017)
  • M4 – 6.033.645 călătorii (cu 399.355 mai puține călătorii ca în 2017)

Pentru a face față numărul în creștere de călători de pe M2, Metrorex pregătește modernizarea celor 18,68 de kilometri de şină dintre Pipera şi Berceni cu bani europeni.

Caietul de sarcini şi documentaţia de achiziţie a lucrărilor de infrastructură au termen de finalizare sfârşitul lunii februarie 2019. Valoarea estimată pentru înlocuirea căii de rulare pe întreaga Magistrală 2 de metrou (18,68 km cale dublă) şi a instalaţiilor de infrastructură aferente este de 104 mil. euro fără TVA”, a declarat pentru G4Media.ro directorul general al Metrorex, Dumitru Șodolescu.

În urma acestor lucrări de modernizare, trenul va circula pe M2 la fiecare 90 de secunde, în loc de 180 de secunde, cum se întâmplă acum. Însă, asta cel mai devreme în 2023-2024, deoarece lucrările vor dura 4 ani.

Între timp numărul călătorilor de pe această magistrală va crește constant, iar această soluție gândită de Metrorex s-ar putea să nu mai fie suficientă pentru a face față numărului de călători de peste 4-5 ani.

Magistrala 2 va deveni până atunci și mai aglomerată, pe măsură ce dezvoltatorii imobiliari finalizează proiectele de construcție de spații de birouri pe care le au în lucru sau demarează noi proiecte. Skanska, de exemplu, ar trebui să finalizeze în perioada aprilie-iunie anul acesta lucrările la prima fază a proiectului Equilibrium din Barbu Văcărescu, iar în condițiile în care traficul de la suprafață este oricum extrem de aglomerat, cei mai mulți dintre cei care vor lucra în birourile din noua clădire vor alege metroul. Tot în zona Barbu Văcărescu, dezvoltatorul imobiliar Globalworth vrea să construiască încă două clădiri de birouri.

Metrorex a a încasat anul trecut peste 305,7 milioane de lei din vânzarea de bilete și abonamente, cu 1,67% mai mult ca în 2017. În condițiile în care anul acesta compania trebuie să susțină majorarea salarială de 20% acordată angajaților în decembrie, dar și angajările masive care trebuie făcute în condițiile în care se va da în circulație M5 Eroilor-Drumul Taberei, șefii Metrorex iau în calcul o majorare a tarifelor pentru călătoria cu metroul. G4media.ro a scris aici pe această temă.

Sursa foto: Radu Bogdan Epuras

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii

  1. Românii vor bani nemunciţi, restul nu contează.

    Ce vină are Metrorex că a crescut numărul călătorilor? E vina oamenilor care au venit în Bucureşti la muncă, fugind de mizeria din judeţele lor.

    Investiţii? În România? Noi vrem şpăgi şi salarii nesmţite fără merit! Fiindcă suntem un popor de ticăloşi!

    • Ba nu, e vina administratiei locale dezastruoase care a autorizat ciupercaria de cladiri de birouri din Aurel Vlaicu-Pipera fara a construi/asigura infrastructura necesara. Bucureștiul se sufoca incet incet.

  2. Cea mai buna solutie ar fi construirea unei linii alternative, de exemplu Obor-Pipera, si s-ar decongestiona si linia Unirii-Aurel Vlaicu, dar mai ales statia Victoriei care se sufoca.