G4Media.ro

Investiții majore în infrastructură anunțate de Ministerul Transporturilor pentru județele Arad și…

Investiții majore în infrastructură anunțate de Ministerul Transporturilor pentru județele Arad și Timiș

Bilanțul prezentat de Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, în Arad și Timișoara, cuprinde promisiuni pentru investiții de zeci de miliarde de lei, atât pentru rețeaua feroviară, cât și pentru drumuri și chiar aeroport.

Vineri a fost semnat şi un protocol între Primăria Arad, Primăria Timişoara şi CFR, care vizează colaborarea în vederea reabilitării căii ferate Arad-Timişoara-Caransebeş, un proiect estimat la 2,5 miliarde de lei.

Proiectul este în faza de predare a studiului de fezabilitate iar în august vor fi scoase la licitaţie proiectarea şi execuţia, a anunțat directorul general al CFR, Ioan Pintea, care l-a însoțit pe ministrul Lucian Bode în vizita efectuată la Arad.

După atribuirea contractului, antreprenorul general va avea la dispoziție şase luni pentru etapa de proiectare și 36 de luni pentru lucrările de execuție.

De asemenea, CFR ar urma să investească, în următorii ani, şi în realizarea unei „centuri feroviare” a municipiului Arad, care va duce la desfiinţarea căii ferate care traversează cartierul Micălaca, cel mai mare din oraş.

Și reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri au anunţat că pe DN7, între municipiul Arad şi localitatea Vladimirescu, va fi realizat un nou pasaj peste calea ferată şi un proiect prioritar rămâne construirea drumului expres Arad-Oradea, cu o valoare estimată de cinci miliarde de lei.

Unul dintre cele mai importante proiecte ale administraţiei judeţene este realizarea centurii de est a municipiului, care va lega DN 69 de DN 7. Acest drum ar urma să închidă inelul rutier din jurul municipiului Arad şi este considerat cel mai consistent proiect de infrastructură din judeţ.

În urmă cu un an, Consiliul Judeţean Arad anunţase că va construi cu fonduri proprii ultimul segment al centurii, proiect estimat la 40 de milioane de euro, însă ministrul Lucian Bode a spus că proiectul va fi finanţat de Guvern şi fonduri europene.

La Timișoara, protocol între Primărie și CFR, în vederea modernizării căii ferate Caransebeş – Timişoara – Arad

„Sunt 35 de kilometri pe raza judeţului Timiş, 28 pe raza administrativă a judeţului Arad, de acceea a fost nevoie de acest protocol”, a transmis ministrul Lucian Bode. El a subliniat că în urmă cu două luni a semnat un protocol identic cu Primăria Cluj – Napoca şi Primăria Oradea pentru modernizarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihorului.

„În luna septembrie vom scoate la licitaţie proiectare şi execuţie acest obiectiv în valoare de peste 7,5 miliarde de lei. 166 km, modernizat. Sunt convins că semnarea acestui protocol va duce la o claborare mai bună între cele două instituţii”, a declarat Lucian Bode.

Calea ferată Caransebeş – Timişoara – Arad care va fi reabilitată, cuprinde două loturi, în Timis. Primul este Timişoara Est – Ronaţ Triaj (13,86km), segment estimat la 1 409 000 000 lei, iar al doilea lot este Ronaţ Triaj – Orţşoara – Arad (22 km), segment estimat la 2.483.000 000 lei.

Acum, trenurile circulă cu 100 – 120 km/h pe aici, iar după reabilitarea liniei se prevede că garniturile feroviare vor circula cu 160 km/h.

Pe lângă reabilitarea acestei căi ferate, un alt proiect feroviar pentru Timiş este reabilitarea clădirii Gării de Nord, respectiv realizarea conexiunii feroviare cu Aeroportul Timişoara unde deocamdată se vorbeşte de studii de prefezabilitate şi studii de fezabilitate, estimate la un milion de lei fără TVA.

Tot la capitolul planuri de viitor se înscriu pasajul peste liniile ferate pe strada Gheorghe Adam unde va fi reamenajată şi staţia de tramvai, celebrul pasaj suspendat de pe strada Baader şi un pasaj de legătură între străzile Comoarei şi Radu de la Afumaţi, relatează news.ro. De asemenea, în planurile Ministerului Transporturilor se mai află un pasaj feroviar pe DN6, în zona Ronaţ. Ministerul Transporturilor mai are în plan realizarea unei halte de călatori, Timişoara Centru, care se va regăsi pe Calea Aradului.

Sursa Foto: facebook/iustin cionca

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. dupa ce si-au pus sacii de bani in camioane si si-au aranjat amantele, amantii, rudele, clientela in institutiile unde se fac orgii financiare greu de imaginat, sdupa ce i-au tras „contractele”, au dat tunurile si le-au planuit pe cele viitoare, e cazul sa-i prosteasca (iarasi) pe prosti

  2. BAAAAAA! IN TIMP CE ASTIA SE FAC CA NU STIU DE UNDE, NU STIU CUM SA RESTRUCTREZE „APARATUL”, LA PRIVAT SE CONCEDIAZA.
    SI NU SE MAI SATURA CUMULARZII!

  3. Bună ziua,
    Am sesizat o eroare în articol. Ca parte a reabilitării căii ferate Timișoara-Arad, tronsonul prin Micălaca nu se va desființa, ci va fi reabilitat pentru viteza de 100km/h și se va înființa un nou punct de oprire în zona pasajului Micălaca. De asemenea, se va înființa un nou punct de oprire în zona Iulius Mall. Mai multe informații găsiți aici: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=416.165