G4Media.ro

Hocus-pocus cu autostrada Ploiești – Brașov: Cuc își contrazice șefa și spune…

Hocus-pocus cu autostrada Ploiești – Brașov: Cuc își contrazice șefa și spune că încă e posibil să fie construită prin parteneriat public-privat cu concernul turco-chinez

Confuzie la nivel înalt în guvern, unde ministrul Transporturilor transmite informații care se bat cap în cap cu cele transmise de premier. Astfel, după ce premierul Dăncilă a spus acum o lună că autostrada Ploiești-Brașov a fost scoasă din programul de parteneriat public-privat și va fi construită din fonduri guvernamentale, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, anunță că, de fapt, discuțiile pentru PPP nu s-au încheiat cu asocierea formată din chinezii de la CCCC și turcii de la Makyol.

Autostrada a declarată drept „obiectiv strategic de interes național”, „astfel încât să începem construcția cât mai repede din fonduri guvernamentale”, declara chiar premierul Viorica Dăncilă în urmă cu lună.

Acum, Cuc spune că asocierea sino-turcă are termen până pe 16 septembrie să decidă dacă semnează sau nu contractul de realizare în parteneriat public-privat a șoselei de mare viteză de pe Valea Prahovei.

„Dacă chinezii nu se hotărăsc să semneze contractul și să se apuce să lucreze, atunci vom merge pe varianta spusă de doamna prim-ministru, care este mai rapidă. Săptămâna trecută am avut o discuție cu ei împreună cu domnul Ghizdeanu (Ion Ghizdeanu, președintele Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză, care, cu zero experiență în lucrări de infrastructură și zero parteneriate public-privat gestionate, a fost însărcinată de Guvern să negocieze contractul cu chinezii de la CCCC și turcii de la Markyol, n.r) și cu domnul Teodorovici și le-am dat termenul de 16 septembrie să se hotărască”, a declarat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

Valoarea proiectului de construire și operare în regim de PPP a autostrăzii Ploieşti-Braşov este estimată la 1,36 miliarde euro. Potrivit CNSP, durata întregului proiect dacă s-ar realiza prin PPP este de 24 de ani din care: un an proiectare, trei ani execuţie şi 20 de ani operarea, două decenii în care românii vor plăti o taxă pentru a circula pe această autostradă.

Premierul Viorica Dăncilă declara, însă, în urmă cu o lună că s-a renunțat la ideea construirii în parteneriat public-privat a acestei autostrăzi.

”După cum știți, autostrada Comarnic Brașov este în parteneriat public-privat. Am avut solicitare din partea unei societăți chinezo-turce. Eu am hotărât, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima ședință de CSAT această autostradă să devină de importanță națională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să demarăm cât mai repede lucrările pentru această autostradă. (…) Cred că soluția este ca această autostradă să devină de importanță națională astfel încât să începem construcția cât mai repede din fonduri guvernamentale”, a anunțat pe 21 iulie Viorica Dăncilă.

Ca urmare a deciziei premierului, în şedinţa CSAT din 30 iulie s-a aprobat ca proiectul autostrăzii Ploieşti – Braşov să fie declarat obiectiv strategic naţional.

„Avem o nouă dovadă a incapacității acestei guvernări de a dezvolta România. Este deplina responsabilitate a Guvernului de a găsi acele soluții care se impun pentru a putea realiza aceste proiecte prioritare pentru milioane de români”, declara cu acea ocazie președintele Klaus Iohannis.

Foto: Traseul autostrăzii Comarnic – Brașov (Asociația Pro Infrastructură)

Doneaza prin PayPal paypal icon
Donatie recurenta

Doneaza lunar pentru sustinerea proiectului G4Media

Doneaza prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Doneaza prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

2 comentarii

  1. Discutie despre autostarzi cu Ghizdeanu!!!!!!!!!!!!!!!!! Ala stie doar sa masluiasca cifre de prognoza, atat!

  2. Cucule o sa zbori din guv.
    Daca o contrazici pe pe tanti .
    Si daca o faceti obiectiv stategic va mai crede cineva?
    Si Sova zicea ca sta pe santier cu cortul.
    Ca sa faca Nimic.
    Si o sosea de mare viteza pe stâlpi pe cursul râului Prahova de la Comarnic la Predeal era facuta pana acum si nu o mai frecati de 20 de ani: o facem nu o mai facem.
    Erau buni 40 km de sosea de mare viteza decat fantasmagoriile astea.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.