G4Media.ro

Guvernul Ungariei a deschis o platformă de știri internaționale la Londra

Guvernul Ungariei a deschis o platformă de știri internaționale la Londra

Un grup restrâns de antreprenori ungari și politicieni apropiați de prim-ministrul Viktor Orban a deschis o agenție de știri internaționale la Londra, care își propune să acopere în special știrile din Europa Centrală și de Est, informează Reuters.

Oamenii din anturajul lui Orban au reușit în ultimii ani să preia controlul asupra unei părți importante a mass mediei din Ungaria, iar partidul Fidesz a reușit să controleze în totalitate posturile de stat, provocând acuzații internaționale conform cărora acest fapt slăbește libertatea presei.

Orban nu a putut să controleze fluxul internațional de știri, care a fost mult mai critic cu el decât mass media locală. Conținutul recent de pe noua agenție de știri sugerează că aceasta este mult mai înțelegătoare cu el.

Noua companie, numită V4NA, a fost înregistrată în Londra de ambasadorul Ungariei în Marea Britanie, Kristof Szalay-Bobrovniczky, pe 31 decembrie 2018, conform documentelor companiei.

Numele V4NA reflectă focusul pe cele patru țări din Grupul de la Vișegrad: Polonia, Slovacia, Ungaria și Republica Cehă. V4NA plănuiește să se focalizeze și pe alte centre importante pentru alegerile europarlamentare din mai.

„Echipa noastră de 50 de jurnaliști se află în locurile unde se petrec principalele lucruri din Europa: Londra, Brussels, Paris, Berlin, Praga, Budapesta, Belgrad, Bratislava sau Varșovia”, se arată pe site-ul agenției de știri V4NA.com.

Majoritatea conținutului de pe site este cu plată, dar titlurile care sunt prezentate pe prima pagină rezonează cu populismul lui Orban, unul dintre cei mai radicali critici ai imigrației în Europa.

„Imigranții își ucid soțiile dacă se convertesc la Creștinism”, spune unul din titlurile de luni. Un articol despre Matteo Salvini, liderul Liga Italia, unul dintre cei mai importanți aliați ai lui Orban, are titlul „Salvini: Cetățenii trebuie să controleze Europa.

NOTĂ Robert Ciobanu este bursier al Fundației Konrad Adenauer în parteneriat cu G4Media.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

6 comentarii

  1. Good riddance !

    Stanga/extrema stanga domina covarsitor presa din mai toata lumea Occidentala.
    O alta narativa este bine venita.
    Saracii unguri – nu le permit turcilor(kanald si tot trustul), evreilor(protv si tot trustul), voiculescienilor(tot trustul) sa le „educe” tineretul si sa i strice pe ceilalti.

    • Hahaha, vezi că te ard la copeici dacă află ce le-ai urat din ignoranță. Good riddance şi din partea mea.

      Numai un troll jenant care tot împrăştie aiurea propagandă fascistă a unor vloggeri neica nimeni pe aici şi pe diverse siteuri poate să debiteze că tinerii sunt „educați” de organe de propagandă din Orbanistan. Poate te-au educat pe tine Pravda actualizată RT/Sputnik etc., se vede ca măta + tactu nu ți-au pus cartea în mână şi nici urmă de bun simț în cap. Nu chiuliți şi citiți literatură universală, copchii babei, să nu ajungeți iobagi postaci ca specimenul acesta.

  2. La Unguri e dictatura, dar mai blanda ca a noastra.
    Daca Romania scapa de PSD (ALDE, UDMR, ProRo), e foarte posibil ca in 4 ani sa recuperam decalajul, daca ei vor continua cu Orban.
    Daca nu, ne vom departa de bunastarea Europei.
    Ceea ce pierde acum Italia datorita dictatorului in devenire Salvini, castiga Estonia, Slovenia, tari care nu doresc sa se reintoarca sub plapuma rece a Rusiei.

  3. Nesimțirea din Orbanistan e la nivelul Tupeu PSD. Kristóf Szalay-Bobrovniczky, ambasadorul Ungariei la Londra, şi-a tras organ de propagandă „pă persoană fizică”, e director, indiferent de faptul că e total incompatibil cu funcția.

  4. Să facem câteva precizări importante pentru că merită : Cu foarte puține excepții, practic toată mass media din Ungaria este în mâinile lui Orban. E bine să ne obișnuim pentru simplitate cu faptul că regimul actual din Ungaria inseamnă Orban. Tot ce mișcă și are importanță – I mean toate instituțiile statului – sunt în mâinile lui sau în mâinile unor trepăduși care nu mișcă în front fără Orban. Clientura bogată și simpatiazanții cu serioase provocări intelectuale din teritoriu, având menirea să asigure electoratul necesar menținerii lui la putere, sunt alimentați zilnic cu ”știri” atent fabricate și alese pe sprânceană, în care – cine altul – Orban luptă ca și bravul croitoraș din basm pentru apărarea ”creștinismului” și împotriva ”Bruxelului” care vrea să distrugă Europa ( în mod ciudat uită întotdeauna de fondurile primite ) . Evident, la un astfel de crai există și o opoziție pe măsură.
    Agenția de știri din Londra – o agenție de extremă dreaptă – are menirea să trâmbițeze acest discurs halucinant de primitiv înafara granițelor. Din datele de înregistrare ale agenției reiese că 57 % este în proprietatea New Wave Media Group Kft. – cel ce editează Origo din Ungaria, o sursă de știri practic a guvernului – 40 % este deținut de Arpad Habony, un consilier personal al lui Orban fără educație formală cunoscută, iar restul de 3 % este în proprietatea lui Szalay-Bobrovniczky ,cel ce a înregistrat agenția în Anglia.

    • Arpad Habony a fost un apropiat al lui Arthur J. Finkelstein si impreuna au infiintat la Londra in cota parte egala trustul Danube Business Consulting Ltd , trust care este in relatii apropiate cu noua agentie infiintata de Szalay-Bobrovniczky.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.