
Girocopterul bulgăresc are clienți din Australia, Africa de Sud și SUA
Girocopterul sau autogirul este o aeronavă de nişă care combină caracteristicile de zbor ale unui avion cu cele ale unui elicopter, cu numeroase întrebuinţări şi o istorie de un secol, în condiţiile în care primul zbor cu un astfel de aparat a fost efectuat de spaniolul Juan de la Cierva în 1923, a declarat Miglena Kopcheva de la compania bulgară Niki Rotor Aviation, într-un interviu pentru BTA conform Agerpres.
Susține G4Media. Click AICI pentru a redirecționa 3.5% din impozit - online, gratuit și simplu.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Niki Rotor Aviation este o firmă de familie cu sediul la Pravets, nord-vestul Bulgariei, unde este realizată 95% din producţie (adică aproape toate componentele pentru un girocopter, exceptând motorul şi sistemele de avionică). Compania are aproape 40 de aparate care zboară peste tot în lume, în principal în Europa, dar şi în Australia, Africa de Sud şi SUA.
Rotorul utilizat de girocopterele Niki Rotor Aviation este de concepţie proprie. Este extrem de inovator şi unul din avantajele aparatelor firmei din punct de vedere al tehnologiei, a subliniat Kopcheva.
În prezent, girocopterele produse de Niki Rotor Aviation sunt autorizate în Germania, ceea ce le permite ca, graţie unor mici modificări, să fie adaptate şi pentru alte pieţe. Un astfel de aparat, în configuraţie simplă sau dublă, poate costa între 130.000 şi 160.000 de euro, în funcţie de echipamentele instalate la nord, printre care se numără inclusiv o tabletă care poate fi utilizată pentru stabilirea unui plan de zbor, a spus Kopcheva.
Ambiţia producătorului bulgar, care în prezent are aproximativ 160 de angajaţi, este aceea de a dezvolta un elicopter cu două locuri şi un sistem de propulsie hibrid iar, pe termen scurt, de a-şi dezvolta activităţile în domeniul materialelor compozite pentru a putea oferi elemente de calitate pentru sectoare precum producţia de automobile şi de avioane. SUA şi Orientul Mijlociu sunt pieţe promiţătoare când vine vorba de utilizarea acestei tehnologii, care are un potenţial mare de dezvoltare în următorii 5-10 ani, a adăugat Kopcheva.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu