G4Media.ro

Găurile date de coronavirus în “drumurile chinezești ale mătăsii” / Tot mai…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. daca revine psd la putere, pregatiti-va sa fiti cumparati de China

    • Cu siguranțâ și să vezi că vin la pachet și cu politica PCC. Au luat țeapă toți cu „Drumul mătăsii”, mai ales Italia. Deja PCC și- a trimis pe teren în Europa ” oamenii de afaceri” să cumpere companiile aflate în dificultate. Salvini a atenținat să nu se vândă Chinei.

  2. interesant e cu chinezii astia: proectele sunt a lor si pentru ei iar datoriile sunt scrise pe tarile gazde, cu ce parte a corpului s-au gindit acei care au semnat contracte cu chinezii ? presupun ca autorii au primit sume de bani considerabile care stau prin banci in offshoruri iar populatia locala ramine datoare

  3. tare de tot articolul 🙂

  4. Imprumuturile la China prin BRI au atat de multe dezavantaje incat orice gest prin care un guvern isi arata disponibilitatea pentru acest program este un semn de coruptie.
    „Imprumutul” nu trece prin bugetul tarii creditate, este vorba de o suma de bani virtuala care, obligatoriu, este antamata prin contracte catre companii chineze, deci beneficiarul nu are dreptul sa organizeze o licitatie pentru lucrarile respective si nici nu reuseste sa injecteze bani in economia locala prin contracte date companiilor autohtone.
    Pretul lucrarilor executate de chinezi nu este mai mic decat pretul cerut de companii vestice, au fost cazuri cand lucrarile au fost chiar supraevaluate, cum este ciotul de autostrada din Muntenegru, portul si aeroportul din Sri Lanka.
    Nu exista o analiza de risc care sa priveasca rentabilitatea „investitiei”, de cele mai multe ori sunt alese proiecte faraonice in defavoarea proiectelor modeste care tin cont de costuri sau sunt facute lucrari inutile care nu au potentialul de a aduce profit si de a recupera investitia (exemplu aeroportul din Sri Lanka a generat venituri mult mai mici decat era estimat initial din cauza traficului redus si s-a ajuns la incapacitatea de a plati ratele).
    Proiectele sunt desfasurate de regula in regim de parteneriat public-privat, chinezii raman proprietari pe lucrari pe un numar de ani si decid politica manageriala deci creste nivelul de dependenta fata de Beijing.
    Atunci cand se ajunge la incapacitate de plata, China „confisca” elemente de infrastructura, exemplu portul din Hambantota a fost concesionat Chinei pe 99 de ani in schimbul unei parti din datorie.
    Italia a pus la bataie portul Genova, in speranta ca va fi retehnologizat, dar chinezii inca insista sa ia portul Trieste deoarece are acces facil la Europa centrala si de nord, deci in cele din urma este vorba si de strategia Chinei, chiar daca nu construieste din banii proprii, aceeasi situatie pentru rafinaria din Sudan, calea ferata din Etiopia si portul din Djibouti.
    Planul BRI a fost lansat cu scopul de a rezolva una dintre problemele aparute in China odata cu incetinirea cresterii economice: supraproductia sau supracapacitatea. Practic, daca BRI functioneaza, supracapacitatea din constructii este directionata in afara tarii, reuseste sa aducia venituri si chiar sa atraga tari de partea Chinei, facandu-le dependente economic de aceasta. Sunt vizate tarile sarace cu guverne corupte sau tari dezvoltate dar care au acumulat datorii externe.
    Investitiile ar trebui sa urmeze regulile capitalismului, adica sa se investeasca atunci cand este rentabil iar cand nu este rentabil dar face parte din strategia nationala de dezvoltare, investitia sa fie asumata exclusiv de guvern si nu in parteneriat cu o putere straina.

  5. !George

    nu pun la indoiala cele scrise de domnia-voastra daram informatia, ( cred ca ar trebui verificata!) potrivit careia China a folosit in aceste proiecte bondurile emise de SUA!

    cu alte cuvinte, bondurile cu care guvernul american a acoperit deficitul au fost cumparate de chinezi si orice problema financiara a acestor bonduri va fi suportata cei care au facut respectivele investitii cu chinezii!

    de ce au facut asta chinezii? pai sa se asigure in cazul in care americanii nu mai recunosc bondurile in cauza…ca o masura de represalii…

    la exemplele date poate ar trebui adaugata Grecia, ale carei hartii au fost albite de o renumita banca americana, pana cand europenii s-au prins…bancile europene ce au finantat Grecia au scos gajurile pe care au inceput sa le cumpere chinezii…in 2016, locurile 1, 2, 4 și 5 din ale celor mai puternice banci erau chinezesti…

    de aceea doamna Merkel a insistat ca sa i se dea Greciei imprumuturile solicitate, dar ele sa ajunga la bancile creditoare…grecii erau in pericol sa le fie cumparate insule intregi..

    politica este razboiul cu alte mijloace zice postmodernul…o lovitura pregatita impotriva UE putea fi un castig pentru China

    nu departe de acest joc este si Brexitul…

    foarte interesante informatiile pe care le-ati postat

  6. Să ne amintim că nu doar Dragnea, ci și Ponta și tot psd-ul erau prieteni cu partidul comunist chinez. Noile reactoare de la Cernavodă și portul Constanța erau pe lista de investiții a chinezilor.

    • Și să nu uităm de CUPRUMIN, afacere peste care s-a așternut batista!
      N’asa domnu Pantazi, Tăpălagă??