G4Media.ro

Franța se opune amânării taxelor vamale post-Brexit pentru mașinile electrice/ Parisul crede…

Sursa Foto: Pexels

Franța se opune amânării taxelor vamale post-Brexit pentru mașinile electrice/ Parisul crede că ar fi un semnal politic că o țară poate ieși din piața unică a UE fără a suporta costurile

Franța a apărut ca principalul obstacol pentru cei care încearcă să amâne tarifele post-Brexit care vor afecta vehiculele electrice livrate între Marea Britanie și Uniunea Europeană, o măsură care ar putea costa producătorii de automobile miliarde de euro, scrie Bloomberg.

Guvernul francez nu dorește să amâne taxa, deoarece se teme că aceasta ar putea da impresia că cedează în fața solicitărilor Regatului Unit, ceea ce ar putea descuraja investițiile în baterii în UE, potrivit unor persoane familiare cu deliberările și documentelor care prezintă pozițiile națiunilor. Aceasta în ciuda daunelor pe care taxele vamale le-ar putea cauza producătorului autor Renault, care este deținut parțial de statul francez, precum și Stellantis, proprietarul Peugeot și Opel.

Cele mai multe dintre cele 27 de state membre ale UE – în frunte cu Germania – sunt deschise la amânarea termenului limită ca o măsură excepțională, au declarat persoanele, care au cerut să nu fie identificate deoarece discuțiile pe această temă sunt în curs de desfășurare.

Miza este dacă vehiculele electrice comercializate între Marea Britanie și UE vor fi taxate cu încă 10% începând de anul viitor dacă mai puțin de 45% din valoarea lor provine din regiune, așa cum prevăd acordurile post-Brexit. Constructorii europeni de automobile doresc să prelungească cu trei ani perioada planificată de introducere treptată, acordând mai mult timp pentru ca lanțul de aprovizionare cu baterii din regiune să se dezvolte. Industria a declarat că această măsură ar putea costa sectorul 4,3 miliarde de euro în următorii trei ani și ar avantaja concurenții chinezi.

Un purtător de cuvânt al Ministerului francez de Finanțe a refuzat să comenteze.

Potrivit unui oficial francez, Franța este îngrijorată de faptul că permiterea unei amânări ar trimite un semnal politic potrivit căruia o țară poate obține câștigurile politice interne ale ieșirii de pe piața unică a UE fără a suporta costurile.

Unele dintre persoanele implicate în discuții au declarat că sunt încă încrezătoare că se poate ajunge la un acord înainte de termenul limită de la sfârșitul anului.

Marea Britanie reprezintă aproape un sfert din exporturile de vehicule electrice din UE și nu sunt supuse tarifelor, potrivit unui alt document consultat de Bloomberg. Acesta notează că importurile din Marea Britanie din China au crescut și au reprezentat aproximativ o treime din vânzări anul trecut, în ciuda unui tarif de 10%. În cazul în care vehiculele europene vor plăti același tarif, acestea vor avea de pierdut.

Problema a divizat opinia și în cadrul Comisiei Europene, brațul executiv al UE. Comisarul pentru piața internă a blocului comunitar, Thierry Breton, care este francez, a declarat luna trecută pentru The Guardian că UE nu poate modifica acordurile Brexit pentru a liniști industria auto.

Șeful pentru comerț al UE, Valdis Dombrovskis, a declarat pentru ziarul german Frankfurter Allgemeine Zeitung că speranța este de a evita tarifele și că acest lucru poate fi realizat fără a redeschide acordul Brexit. Dacă UE și Marea Britanie își impun reciproc tarife, nu va ajuta industria noastră, ci doar China, a spus el.

În ultimele săptămâni, cel mai mare grup de lobby al producătorilor auto europeni a crescut presiunea pentru a amâna tarifele pentru vehiculele electrice, afirmând că acestea ar putea reduce producția în regiune cu 480.000 de mașini în trei ani. Asociația Constructorilor Europeni de Automobile și alte grupuri locale au apelat la alte părți interesate, inclusiv la sindicatele germane și chiar la producătorii europeni de baterii, pentru a obține sprijin pentru amânare, a declarat una dintre persoane.

Bruxelles-ul a căutat să stimuleze producția în UE, în special în urma subvențiilor masive din SUA, care îndepărtează investițiile din Europa, și a unui accent strategic de a deveni mai puțin dependentă de Beijing. Dar criticii spun că schimbarea lanțurilor de aprovizionare necesită timp.

În prezent, producătorii se aprovizionează cu majoritatea bateriilor pentru vehicule electrice – care reprezintă de obicei aproximativ 40% din valoarea unei mașini – din Asia. Companiile precum Contemporary Amperex Technology Co. din China nu au până în prezent o concurență semnificativă din alte părți și este puțin probabil ca acest lucru să se schimbe în câteva săptămâni.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...