G4Media.ro

FOTO Metroul din Drumul Taberei, la mâna judecătorilor. Șefii Metrorex: Sunt încă…

FOTO Metroul din Drumul Taberei, la mâna judecătorilor. Șefii Metrorex: Sunt încă speranțe ca Magistrala 5 să fie dată în exploatare până la finalul anului

Metroul ar putea încă ajunge în cartierul bucureștean Drumul Taberei până la finalul anului, susțin oficialii Metrorex, dacă magistrații de la Curtea de Apel București vor soluționa în următoarele două luni și cel de-al doilea dosar prin care se contestă licitația pentru achiziționarea sistemul de automatizare.

Pentru contractul estimat de circa 121 milioane lei se luptă doi giganţi internaţionali: Siemens şi Alstom. Cei de la Metrorex i-au declarat câștigători pe francezii de la Alstom în aprilie 2018. O lună mai târziu, cei de la Siemens au atacat în instanță rezultatul licitației prin două contestații.

“Prima contestație a fost finalizată în 15 noiembrie (Metrorex a primit câștig de cauză – n.red.). Al doilea dosar, cu a doua contestație, a fost suspendat. Noi am făcut demersuri încă de anul trecut, dar și anul acesta pentru a fi repus pe rol. Am făcut intervenții și la Tribunalul București, și la Consiliul Superior al Magistraturii, și la domnul ministru Tudorel Toader. Noi sperăm că se va judeca în regim de urgență, așa cum am solicitat, Magistrala 5 fiind un proiect de importanță națională”, a declarat luni, în timpul unei vizite de lucru pe șantierul magistralei de metrou, directorul general al Metrorex, Dumitru Șodolescu.

Dacă în două luni, instanța se va pronunța și în cel de-al doilea dosar, șeful Metrorex crede că mai sunt șanse pentru inaugurarea M5 până la finalul anului.

“Termenul pentru lucrările la sistemul de automatizare este de nouă luni, dar noi credem că putem să scurtăm acest termen până undeva la șase luni, cu condiția să se lucreze în trei schimburi, inclusiv sâmbăta și duminica. Asta înseamnă că încă sunt speranțe, dacă în două luni de zile se finalizează dosarul, să terminăm lucrările până la sfârșitul anului și să dăm M5 în exploatare”, a adăugat Șodolescu.

Lucrările la structura de rezistență și la calea de rulare sunt aproape gata. La finisaje, însă, mai este de lucru. Stadiul acestora era de 66,94%, la finalul lunii trecute.

Toate aceste lucrări “vor fi finalizate până în septembrie-octombrie, cu excepția pasajului de legătură cu tramvaiul 41”, dă asigurări șeful Metrorex. Constructorul, firma italiană Astaldi, nu mai are motive să încetinească ritmul de lucru așa cum s-a întâmplat la finalul anului trecut, deoarece a primit o infuzie de capital de 225 de milioane de euro, spune acesta.

Pe M5 vor circula trenuri Bombardier

Șefii Metrorex sunt optimiști nu doar în declarații, ci și în scripte. În proiectul de contract de servicii dintre Metrorex și Ministerul Transporturilor scrie că anul acesta pe M5 (Drumul Taberei-Eroilor) vor circula trenuri care vor transporta undeva la 182 de mii de călători în cele aproximativ trei luni cât ar putea fi deschisă magistrala anul acesta. „S-a ţinut cont de faptul că puner

ea în funcţiune a Magistralei 5, secţiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Operă), inclusiv staţia Valea Ialomiţei, este estimată pentru trim IV 2019″, scrie în document.

Când va fi gata, pe noua magistrală de metrou vor circula 10 din cele 44 de trenuri Bombardier, care se află deja în flota Metrorex, până la achiziționarea a 13 garnituri noi, licitație care ar putea fi lansată săptămâna aceasta.

Magistrala de metrou Drumul Taberei Eroilor are aproape 7 kilometri, 10 stații, un depou și va transporta când va fi gata 19 milioane de călători pe an, potrivit estimărilor Metrorex.

Lucrările la linia de metrou M5 au fost licitate în 2008, au început patru ani mai târziu şi ar fi trebuit să fie gata în 2015. Valoarea proiectului este de peste 728 milioane euro.

Împrumut de la BERD pentru metroul spre aeroport

După ce Comisia Europeană a anunțat că finanțează cu 517 milioane de euro doar 6 din cei 14 kilometri ai Magistralei 6 (1 Mai-Aeroportul Otopeni), adică doar tronsonul 1 Mai – stația Tokyo (centrul comercial Băneasa), Metrorex caută soluții de finanțare pentru restul de 8 kilometri până la aeroport.

O soluție este un împrumut de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare, mai ales dacă japonezii de la JBICA, sătui să tot aștepte demarerea acestui proiect, nu mai vor să extindă acordul de împrumut semnat cu Metrorex pentru circa 320 de milioane de euro, care expiră în 2021.

Magistrala de metrou care va lega Capitala de Aeroportul Otopeni va avea 14,2 kilometri și 12 stații. Metrorex estimează proiectul la 1,39 miliarde euro.

Foto: Viitoare stație ”Romancierilor” de pe Magistrala 5 de metrou / Sursa: C. S.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii

  1. Sunt vise cele sase sau chiar noua luni pentru instalatia de semnalizare/automatizare; lucrez in domeniu la o firma concurenta celor doua mentionate.

  2. Vise, in luni? Că doar nu mai sapa o dată tunelul!

  3. Nu se sapa un tunel ci trebuie proiectate, fabricate, instalate in camerele de comanda, testate, reglate si certificate de autoritatile de siguranta feroviara.

    Crezi ca Alstom sau Siemens s-au apucat au tras vreo linie la aceste proiecte neavand vreun cotract ?

  4. Abia anul 2020 e foarte electoral. Transformările justiţiei PSD-ALDE s-au ocupat de probleme personale cu anticorupţia, nu să se evite blocarea investiţiilor de interes public pe chichiţe avocăţeşti.