G4Media.ro

Comisia Europeană anunță că finanțează cu bani europeni doar 6 km din…

Comisia Europeană anunță că finanțează cu bani europeni doar 6 km din cei 14 ai metroului spre aeroportul Otopeni

Comisarul European pentru Dezvoltare Regională, Corina Crețu, a anunțat miercuri aprobarea alocării a peste 517 milioane de euro pentru construcția magistralei de metrou 6. Banii europeni vor finanța, însă, doar lucrările la tronsonul 1 Mai – Tokyo (centrul comercial Băneasa).

Foto: Proiectul stației de metrou Pajura (Sursa: Metroul SA)

“Cofinanțarea europeană este destinată construcției unei secțiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final magistrala de metrou M6 (Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă Otopeni) din București. Aceasta va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord – Lac Străulești). Totodată, proiectul prevede construcția a șase noi stații de metrou subterane între zona 1 Mai și centrul comercial Băneasa – acolo unde urmează să fie amplasată stația Tokyo -, precum și achiziționarea a douăsprezece garnituri de metrou, fiecare cu câte șase vagoane”, a scris Corina Crețu pe pagina sa de Facebook.

“Lucrările pentru magistrala de metrou M6, secțiunea 1 Mai – Tokyo, sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an. Sper că autoritățile române să găsească soluții pentru finalizarea magistralei M6, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internațional Otopeni”, a adăugat aceasta.

Asociația Pro Infrastructura anunța încă din noiembrie anul trecut că oficialii Comisiei Europene iau în calcul să finanțeze doar o bucată din magistrala de metrou spre Aeroportul Otopeni.

“Decizia vine în urma eșecului autorităților române de a lămuri îngrijorările exprimate de Comisia Europeană (CE) prin scrisoarea („Request for Clarifications”) trimisă la București în 16.02.2018. În scrisoare, experții de la Bruxelles prezintă șase „aspecte critice” (alături de altele secundare) în vederea obținerii finanțării nerambursabile, dintre care două extrem de grave: absența unei analize de opțiuni veritabile și estimarea costurilor la un nivel prea scăzut”, scriau atunci cei de la API.

Comisia Europeană a considerat prea mică estimarea de cost de 52,5 milioane euro/km, în condițiile în care Metrorex a desfășurat sau desfășoară lucrări de investiții în Capitală cu costuri mult mai mari, respectiv 69 milioane euro/km pentru M4 și 83 milioane euro/km pentru M5.

Oficialii europeni au criticat și proiectul magistralei de metrou, deoarece nu ține cont de construirea noului terminal T2 la Aeroportul Otopeni în est (spre Autostrada A3).

“Valoarea totală estimată este de aproximativ 6,35 miliarde lei (inclusiv TVA), din care fondurile europene vor acoperi doar 2,36 miliarde. În jur de 416,5 milioane lei reprezintă contribuția de la bugetul de stat, iar aproape 1,46 miliarde lei vor veni din împrumutul JICA (Guvernul Japoniei). În stilul caracteristic, responsabilii din minister sunt complet nerealiști, precizând termenul de 31.12.2023 pentru implementarea investiției, lucrările urmând să fie demarate în 2019. În opinia noastră, aceste promisiuni sunt fanteziste”, adăugau cei de la API.

Foto: Harta magistralei 6 de metrou

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. „secțiunea 1 Mai – Tokyo”–> japonezii se vor trezi asadar cu un tren plin de romani veniti de la gara 1 Mai, cu sarsanale, tuica, branza de burduf si sorici. Isi vor face seppuku de oftica, iar Shinkansen va fi tras pe linie moarta.

    • Un lucru e sigur, la finalul parangheliei japonezii vor fi vazuti strangand gunoaiele, asa cum au fost vazuti facand si la CM din apropiere de Fortaleza…