G4Media.ro

Fostul lobbyist al Uber, Mark MacGann, susține că el a dat jurnaliștilor…

sursa foto: Pexels

Fostul lobbyist al Uber, Mark MacGann, susține că el a dat jurnaliștilor documentele despre practicile ilegale de afaceri ale companiei: ”Eu am fost cel care vorbea cu guvernele, eu am fost cel care le-a spus oamenilor că ar trebui să schimbe regulile”

Lobbyistul Mark MacGann, care în perioada 2014-2016 a fost în fruntea eforturilor de promovare a platformei de servicii de transport Uber din Europa, Africa şi Orientul Mijlociu, a dezvăluit luni, într-un interviu acordat The Guardian, că el este cel care a pus la dispoziţia publicaţiei documentele despre practicile ilegale de afaceri ale companiei americane.

MacGann a recunoscut în The Guardian că el a fost avertizorul privind practicile Uber şi cel care a furnizat cotidianului britanic mii de documente compromiţătoare despre compania americană.

Lobbyistul a decis să vorbească pentru că crede că Uber a încălcat legea în zeci de ţări şi a indus în eroare oamenii cu privire la beneficiile modelului de afaceri al companiei, potrivit The Guardian.

MacGann a fost lobbyistul şef al companiei, întâlnindu-se cu înalţi membri ai guvernelor şi cu şefi de stat din peste 40 de ţări.

”Oamenii aproape că se dădeau peste cap pentru a se întâlni cu Uber şi pentru a auzi ce aveam de oferit”, a spus MacGann pentru Guardian, într-un interviu exclusiv.

Aceasta a adăugat: ”A fost extraordinar de uşor să obţinem acces la cele mai înalte eşaloane de putere şi de luare a deciziilor. A fost îmbătător”.

Acum MacGann a devenit din lobbyist al Uber avertizor. Mii de documente au fost scurse către The Guardian, care le-a pus la dispoziţia Consorţiului Internaţional al Jurnaliştilor de Investigaţie (ICIJ) şi partenerilor mass-media din întreaga lume, inclusiv BBC.

Fişierele Uber reprezintă o perspectivă fără precedent asupra modului în care una dintre cele mai cunoscute companii tehnologice din lume a făcut lobby la cel mai înalt nivel pentru a sprijini expansiunea sa agresivă în Europa.

Bărbatul în vârstă de 52 de ani recunoaşte că a făcut parte din echipa de top a Uber la acea vreme şi că nu este lipsit de vină pentru comportamentul pe care îl descrie.

Într-un interviu exclusiv acordat The Guardian, el a spus că a fost parţial motivat de remuşcări.

”Sunt parţial responsabil. Eu am fost cel care vorbea cu guvernele, eu am fost cel care a impulsionat asta cu mass-media, eu am fost cel care le-a spus oamenilor că ar trebui să schimbe regulile pentru că şoferii aveau să beneficieze şi oamenii aveau să aibă atât de multe oportunităţi economice”, a spus MacGann.

În interviul său amplu, MacGann a detaliat călătoria personală care l-a determinat să scurgă datele, după ani de zile de la plecarea sa de la Uber.

”Regret că fac parte dintr-un grup de oameni care au modificat faptele pentru a câştiga încrederea şoferilor, a consumatorilor şi a elitelor politice. Ar fi trebuit să dau dovadă de mai mult bun simţ şi să insist mai mult pentru a opri nebunia. Este de datoria mea să vorbesc [acum] şi să ajut guvernele şi parlamentarii să îndrepte unele greşeli fundamentale. Din punct de vedere moral, nu am avut de ales în această problemă.”

După ce MacGann s-a identificat drept denunţător, Uber a spus: ”Înţelegem că Mark are regrete personale pentru anii de loialitate constantă faţă de conducerea noastră anterioară, dar nu este în măsură să vorbească în mod credibil despre Uber astăzi”.

Răspunzând investigaţiei mai ample, Uber a recunoscut eşecurile din trecut, dar a insistat că compania s-a transformat din 2017, sub conducerea noului său director general, Dara Khosrowshahi.

”Nu am şi nu vom găsi scuze pentru comportamentul din trecut care nu este în mod clar în conformitate cu valorile noastre actuale”, a spus un purtător de cuvânt.

Fişierele Uber constau în date confidenţiale ale companiei, la care MacGann a avut acces la Uber. Acestea includ prezentări ale companiei, note informative, rapoarte de securitate şi zeci de mii de e-mailuri şi discuţii de pe WhatsApp, iMessage şi chat, între cei mai înalţi angajaţi ai companiei la acea vreme. Printre aceştia se numără Travis Kalanick, co-fondatorul combativ al Uber şi directorul general de atunci, David Plouffe, un fost consilier de campanie al lui Barack Obama, care a devenit vicepreşedinte senior la Uber, şi Rachel Whetstone, un director de PR britanic care a ocupat şi roluri de conducere la Google, Facebook şi acum Netflix.

Când MacGann a părăsit Uber în 2016, Whetstone l-a descris drept ”un lider minunat”. Plouffe l-a numit ”un profesionist talentat în politici publice” şi ”un susţinător extraordinar al Uber”.

sursa: News.ro

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

2 comentarii

  1. KGB & GRU.

    KGB lucreaza la sigur. Găsești o mizerie de om, de ex un lobby-ist, avocat, etc aici vb de un lobby-ist il șantajezi/plătești la greu, obții documente/informații.
    Apoi in lumea civilizată, la o redactie care se respecta predai documentele.
    Redactia având deontologie si nefiind într-o tara ca Rusia (dictatura, jurnalisti uciși la comanda de catre Stat) va publica, pe buna dreptate, tot si va investiga.
    Iese cu adevarat o bomba de presa, cinste jurnaliștilor, cinste detractorilor, nai departe atenție publicule, prioritizeaza corect problemele, sa vedem . .

    E mult nai bine pe moșia lui Putin față de tarile civilizate, muuuult mai bine.
    Hai cand emigram?!?

  2. Si cat i-am admirat pentru acest „ride-sharing” ca „disruption-ul” secolului uitand ca de fapt el a fost inventat de taximetristii din Bucuresti care te luau numai daca mergeai intr-o directie anume, in timp ce Uber face taximetrie traditionala in care nu foloseste o statie analogica, ci o aplicatie.
    Cand vezi ca exista din ce in ce mai multe firme care fac practicile mai sus mentionate, intelegi de ce partide ca AUR incep sa aiba tractiune. Da, intr-adevar nu am implementat Uber cu Kalasinikovul, dar comparatia nu este corecta cu Rusia ci cu normele, etica si morala crestin democrata vestica.