Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anunţat joi, la începutul şedinţei CGMB, că va susţine un amendament conform căruia pentru vehiculele cu norma de poluare Euro 4 vinieta Oxigen să fie introdusă începând cu 1 ianuarie 2021, relatează Agerpres.
În şedinţă urmează să fie dezbătut proiectul privind introducerea vinietei „Oxigen” de acces şi circulaţie în Bucureşti.
Potrivit formei care urmează să fie supusă dezbaterii, toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 5 vor plăti vinieta „Oxigen” de acces şi circulaţie în Bucureşti începând cu 1 ianuarie 2020.
Pentru vehiculele cu norma de poluare Euro 5, Euro 6, pentru cele electrice şi hibride, accesul în Bucureşti va fi permis fără restricţii pe toate arterele. Maşinile Euro 3 şi Euro 4 vor putea circula în Bucureşti numai după achiziţionarea vinietei. Pentru automobilele non-euro, Euro 1 şi Euro 2, accesul va fi interzis în Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului.
Propunerea de taxă a Primăriei București:
Articolul continuă mai jos
Non Euro – 15lei/zi, 300lei/lună, 1100lei/6luni, 1900lei/1an
Euro I – 15lei/zi, 250lei/lună, 1000lei/6luni, 1700lei/1an
Euro II – 15lei/zi, 200lei/lună, 900lei/6luni, 1500lei/1an
Euro III – 5lei/zi, 100lei/lună, 450lei/6luni, 700lei/1an
Euro IV – 5lei/zi, 80lei/lună, 350lei/6luni, 500lei/1an
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Pana atunci, „ori moare magaru ori piere samaru’ „
Cred că se gândește să dea ea legea dar să pice pe cap celor care vor fi atunci la butoane. Gen guvernul cu creșterea pensiilor sau nu-știu-ce începând din toamna viitoare, dau o lege acum care-i îngroapă complet pe următorii.
Cunt a asta furacioasa amana pt Euro 4 pt ca TOATE sau MAJORITATEA taximetrelor sunt euro 4. Cine are interese la taximetre? domnu firea zis pardalian pandele
Din câte am înțeles, taxa oricum nu se aplică transportului public, iar taxiurile sunt considerate transport public
Sanse mari sa fie adevarat ce zici tu!
E simplu. Si-a dat seama ca o singura taxa ii poate comprimite orice sansa la primaria Capitalei. Si chiar i-a placut orgasmic sa fie primareasa
Ce mi se pare discriminare este faptul ca doar in centru sunt interzise euro 1 si euro 2 si taxe doar pentru centru orasului. Dar noi astia care nu stam in centru de ce sa inhalam toate noxele? Normal este pt tot orasul nu doar pt centru. Ce aia din centru platesc alte taxe si noi nu??
Eu zic sa interzici deja Euro 10, sa nu se mai piarda vremea.
Bai balamuc, cand am cumparat masina nu mi-ai zis vezi ca in 8 ani nu mai poti merge cu ea.Pesemne vor gasi sa-i dea in judecata si ptr. Discriminare.
Fifi toate masinile polueaza la fel prin arderea unui litru de combustibil.Problema este unde arunca cenusa si cand (cand face descarcarea DPF ului).Cartea grea tu mic nu puteai duce ghiozdanul asa ca ai haimanit cu olguta pe strazi.
FELICITĂRI omule!
Ești primul care observa ca dieselul e problema,cel care scoate particule și NOx.
Discuția despre EURO 1 2 3 4.. Pt benzina e o imbecilitate, atâta vreme cât nu se adresează problema cu dieselul.
Nu mai spun ca cel care conduce zilnic în capitala e taxat cât cel care mișcă mașina o data pe luna ca să plece la munte… Și nimeni nu observa anomalia. Foarte logic într-o turma ! Dar asa e cam peste tot pe planeta asta a maimuțelor
Daca s-ar face ITP-ul pe bune s-ar injumatatii masine in 2 ani din Bucuresti sin-ar mai trebui interzise cele care corespund tehnic.
Rectific:si n-ar mai trebui interzise cele care corespund tehnic
Nu trebuie băgata taxa doar făcut ITP-ul ca in Norvegia si vor ramane oar jumătate din masini in Bucuresti.