G4Media.ro

Firea anunţă că sâmbătă va fi dat circulaţiei Podul Ciurel-Nod Virtuţii: Cea…

Sursa Foto: Facebook/ București

Firea anunţă că sâmbătă va fi dat circulaţiei Podul Ciurel-Nod Virtuţii: Cea mai mare lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani în Capitală. Azi am facut ultimele verificari iar maine e zi doar de retuşuri

Primarul general al Capitalei Gabriela Firea a anunţat că sâmbătă va fi deschis şi dat circulaţiei Podul Ciurel-Nod Virtuţii, cea mai mare lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani în Bucureşti. Edilul a adăugat că „proiectul, început acum 14 ani, a stat aproape 10 ani în tribunale, o pierdere pentru bucureşteni care se traduce financiar în 10 milioane de euro plătiţi în plus. 90% dintre lucrări au fost realizate în aceşti 4 ani de mandat”, transmite News.ro

„Sâmbătă deschidem Podul Ciurel, cea mai mare lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani în Capitală. Azi am facut ultimele verificari iar maine e zi doar de retuşuri. Proiectul, început acum 14 ani, a stat aproape 10 ani în tribunale, o pierdere pentru bucureşteni care se traduce financiar în 10 milioane de euro plătiţi în plus. 90% dintre lucrări au fost realizate în aceşti 4 ani de mandat. Vă anunţ cu mare bucurie, asadar, că am finalizat Podul Ciurel – Nod Virtuţii, pe care se va putea circula începând sâmbătă, 19 septembrie”, a scris Gabriela Firea joi pe Facebook.

Ea a mai spus că acesta nu este un simplu pod, ci o construcţie de infrastructură foarte complexă formată dintr-un pod hobanat peste Dâmboviţa, două pasaje supraterane peste Şoseaua Virtuţii şi un pod la nivelul solului peste Râul Dâmboviţa, plus 9 bretele rutiere.

„Este, însă, de datoria mea să vă informez că acest proiect se putea finaliza şi mai repede şi cu cheltuieli mai mici, in favoarea bucureştenilor. Pentru că acest proiect a fost blocat şi s-a încercat cu disperare oprirea sa definitiva. Este un proiect demarat acum 14 ani care a fost blocat în instanţă aproape 10 ani de zile. Iar pierderile nu sunt doar la capitolul timp, ci este vorba şi de pierderi financiare. Acest proiect a fost blocat de Mihail Danes, cofondator al Uniunii Salvaţi Bucureştiul, prieten şi susţinător al lui Nicuşor Dan şi de Asociaţia Salvaţi Bucureştiul. De ce? Pentru că dl Daneş şi-a construit în zona respectivă o casă, evaluată la aproape 1 milioan de euro, cunoscută drept “casa roz” de la Ciurel şi celebră deja pe diferite site-uri, casă ce are, printre altele, şi un adăpost antiatomic”, a completat primarul general.

Ea a acuzat că „blocajul creat de Nicuşor Dan, asociaţia sa şi familia Daneş a cauzat Primăriei Capitalei pierderi de aproape 10 milioane de euro, sume care au fost solicitate de constructor în baza prevederilor contractuale”.

„Proiectul a costat în final 50 de milioane de euro, deşi ar fi trebuit să coste doar 40. Concret, proiectul Splaiul Independenţei-Ciurel-Autostrada A1 a fost iniţiat de Primăria Capitalei încă din anul 2006, când această lucrare a fost declarată de utilitate publică de către CGMB. Lucrările efective au început în anul 2010, dar s-au oprit la scurt timp, pentru că familia Daneş, împreună cu asociaţia şi susţinută de domnul Nicuşor Dan, au dat în judecată Primăria de mai multe ori, sub diferite pretexte, pentru ca podul Ciurel să nu se construiască. Au solicitat pe rând: să se desfiinţeze autorizaţia de construire, să se anuleze în instanţă PUZ-ul de sector. Nu au reuşit, dar s-au pierdut foarte mulţi ani. Instanţa a decis că nu este afectată viaţa de familie a celor care deţin “casa roz” şi nici proprietatea privată”, a mai explicat Firea.

Ea a mai spus că „cei doi domni care au dorit să «salveze Bucureştiul», de fapt l-au blocat”.

„Un proiect care putea fi gata în câţiva ani a durat 14 ani, din care 10 în tribunale. Proiectul finalizat – Nod Virtuţii – este componentă a unei lucrări de amploare, care va continua cu un drum expres până la Bd. Uverturii şi apoi până la Şos. de Centură. Aşadar, nu este o lucrare care nu duce nicăieri, ci face legătura cu autostrada, continuăm proiectul şi rezolvăm probleme importante de trafic în zonă”, a subliniat candidatul PSD la Primăria Capitalei.

Gabriela Firea prezintă şi câteva date tehnice ale proiectului:

„Nod Virtuţii:
Lungime totală – aproximativ 1 kilometru (de trei ori cat Podul Basarab)
Lungime pod hobanat – circa 235 de metri
Înălţime pilon central – 68,2 metri
Număr de structuri – 12 pasaje rutiere şi un pod hobanat
Număr de hobane – 24 perechi de hobane
Pentru realizarea proiectului au fost folosite:
– 66.000 metri cubi de pământ pentru terasamente
– 20.000 metri cubi de balast stabilizat
– 11.000 tone de asfalt
– 40.000 metri cubi de beton
– 5.150 tone tablier şi armătură metalică
– 310 tone oţel pentru hobane
– 13 kilometri de bordură
– 7.5 kilometri de parapete”.

Firea vorbeşte şi despre cea de-a doua etapă, Nod Virtuţii – Bd. Uverturii, unde „se lucrează deja la proiectul tehnic, documentaţia fiind aproape de final”.

„De asemenea, a fost redefinit coridorul de expropriere pentru această etapa. În proiectul initial, erau afectate 200 de clădiri, iar noul proiect prevede aproximativ 20 de imobile ce urmează a fi expropriate. Astfel, ne uşurăm munca şi realizăm economii importante de timp şi resurse financiare. Constructorul se află deja în şantier şi se aşteaptă doar ordinul de începere al lucrărilor. Drumul până la Bd. Uverturii va avea aproximativ 3 kilometri”, a conchis Gabriela Firea.

Sursa: News.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

32 comentarii

  1. E frumos, e cool, dar are o singura „mica” problema: nu duce nicăieri! Dacă nu se continua, cum au prevăzut inițial, peste Lacul Morii și mai departe, e total inutil. Adică pentru ce e? Să vin din Splai și să mă urc pe el ca să cobor în Virtuții?! Da’, ce e, carusel?:)) Pot să fac asta și pe sub el puteam să fac asta și înainte!

    • O doare la sârmă de pod și de restul, caută doar să aducă vorba de Nicușor si de Salvați Bucureștiul…
      PS. Găbițo,
      Oare de la ce vine „pasarelă”, de la păsărică…ENORMĂ ?

    • La cat kkt a mâncat la antena 3 in seara asta, puteai sa juri că e cea mai onesta ființă de pe lumea asta. E prima data in viața mea când mă uit la antena 3 și am avut senzația că sunt la un spectacol de circ. Partea nasoala e că circul prinde la prosti.

    • @Gigi, „e” prosti, da’ mulți!
      @Ciprian vrea să-i strice inaugurarea Firii… lasă femeia iin sarma ei!

  2. Deci, asta era problema, Nicusor Dan e de vina. Tot el e de vina ptr banii furati de firme total netransparente, pile si rude angajate.

    • Păi n- a fost el primar în ultimii 4 ani? Scopul este să creeze percepția că toți sunt la fel, să crească absenteismul și să voteze doar electoratul ei captiv, zic și eu

  3. Intre anii 103-105 era noastra, Apolodor din Damasc a facut un pod peste Dunare. In 14 ani primaria Bucuresti in mileniul 3 a reusit sa faca un pod peste Dambovita.
    Mai usor cu laudele ca parca nu e chiar cazul.

    • Si cati ani a tinut „podul”? Cate tone sustinea? Cati ani a fost blocat Apolodor de procesomani useristi?

      E hidos si merge catre nicaieri, in ambele directii. Dar sa ne iei cu Apolodor e nivelul UM 24, unde se comparau durata metroului din Dr Taberei cu cea a serialului (de desene animate?) Game of the Lords.

    • Aici ai dreptate. Doar o natie mica se lauda cu un pod peste Dambovita, cu strada Fabrica de Glucoza si cu metroul din Dr Taberei. Ma distrez cand vad ca pe hartile din metrou sunt trasate cu linie punctata traseele viitoare care probabil se vor realiza peste 50 de ani. De ce sa faci asa ceva? Sa iti bati joc de calatori? Vad la televizor publicitate la companiile Primariei. De ce sa faci asa ceva? Au concurenta? Au produse inovatoare pe care vor sa le faca cunoscute?

    • Da, e cam departe Apolodor. Dar e mai aproape podul peste Olt de la Slatina, facut in perioada 1888-1891, suficient să ne arate cat de penibilă este lauda duamnei Firea.
      România are astazi niste bugete pe care nu le-a avut niciodată in istorie, și ele sunt prăduite de niște lacuste cum nu au mai fost vreodată !

    • Și cu toate acestea, Dna Firea (nu înseamnă că dacă scriu „D-na”, cu majuscule, sunt simpatizant al dumneaei) știe să lovească și când să lovească; și unde – astfel încât să aibă efectul scontat..
      Pe când ND (al cărui simpatizant – de bine/de rău – sunt) nu are aceeași dexteritate.. Din păcate.

      Și din păcate, deși comentariile antevorbitorilor sunt realiste (cu podurile respective) mulți creduli, iată să folosim expresia populară – „pun botul”.
      De aceea, Firea este și periculoasă – dar și admirată (de mulți)..

  4. Ingrasarea porcului de craciun. Dar ce ai făcut 3 ani duduita? Intelegeti dreaq un lucru: pina se uită toate potlogariile făcute, de care veti raspunde si penal nu numai politic, stati mai tupiliti. E mai sănătos mai ales pt dumneata!

  5. Zece milioane de euro paraduite? Nu! Toate cele 50 de milioane de euro au fost aruncate pe apa… Dambovitei! Proiectul fatasmagoric al lui Oprescu cu autostrada suspendata, continuat de Firea Sarma-n Cur. Podul e foartr frumos si inutil.

  6. Daca nu s-a facut, de ce nu s-a facut, iar daca s-a facut, de ce s-a facut?

    • Du-te sa vezi cu ochii tai cât de inutil este

    • Inutil ptr oamenii de rand…. Din contractul aferent construcției cineva a câștigat, ca asa e la moda acum… Sa facem construcții inutile doar de dragul de a da contracte și în in acest mod sa sifonam niște bani

    • S- a făcut degeaba, doar pt. decor

    • Ma distreaza la maxim nicusoristii, danesii si diversi investori imobiliari cu terenuri in zona care au obstructionat din rasputeri si cu toate mijloacele acest proiect, iar acum zic ca e „inutil”. Spun asta in totala cunostinta de cauza, cunosc foarte bine istoria proiectului si planurile de continuare a acestuia, planuri care sunt fezabile.

    • Bai petroave, nu toti sunt nicusoristi daca-si dau seama ca toapa de o pupi tu in c ur e mitomana. Csf ncsf.

    • Uau, un contraatac DEVASTATOR din partea postacilor care-l ling in kr pe looserul Mucișor 😂 Te dezamagesc, Țoapa cu sârmă în kr nu e pe lista mea de persoane agreate, dar nici minciunile voastre nu le suport.

    • @estul-salbatic,
      Podul e atât de util ca bucureștenii trimiși în concediu in Grecia a îl trecut, pe banii Pmb .

    • Vaai, domnul s-a îndrăgostit de duamna!
      Ce frumos!

  7. Pasajul, de aprox. 1 km, este prezentat că fiind „de 3 ori mai mare decât pasajul Basarab” este in realitate doar jumătate, Basarab având 1910m. Ar trebui că aceste afirmații sa fie verificate înainte de a fi publicate.

  8. 14 ani și un pod de 1 km care zici că-i carusel pentru o porțiune de 200m care lipsea din Splaiul Independenței. Dacă ducea undeva mizeria asta (adică dacă trecea peste Lacul Morii ca în planul inițial și se continua cu drum de calitate care să iasă în Centură) mai ziceam. Așa, e doar o tâmpenie cu care Firea vrea să contracareze efectul M5 (fără să reușească, pentru că tot ce va face podul va fi să fluidizeze puțin traficul pe Crângași și Virtuții).

  9. „Cică cel mai mare proiect de infrastructura in ultimii 30 de ani”. Lol. Nu duce nicăieri. Plus ca pe langa asta a uitat de: podul Basarab, m5… Bai cat poate sa minta țoapa asta, incredibil.

  10. Ha, pai capatul ala de pod a fost functional o vreme, dupa care a fost inchis. Chiar ma gandeam ca l-au inchis ca n-a apucat sa taie nimeni nicio panglica p’acolo. Si uite ca am avut dreptate.

    Oricum, se vede clar din poza articolului ca mareata realizare da fix intre blocurile construite pe malul Lacului Morii. Ca degeaba are primaria planuri pentru un drum spre soseaua de centura, asta nu o impedica sa autorizeze alte constructii pe acelasi traseu. N-or fi prosti sa dea cu piciorul la spagi.

  11. @ciprian

    bre, n ai.prea fost pe.la.lectiile.de.logica

    1. podul.nu e facut.cu dedicatie pt tine

    2. cei din zona o sa.ajunga mai usor acasa

    3. traficul pe blvd maniu incepand de la cotroceni va fi ceva mai.rarefiat

    4 ai.fi vrut sa.il.tina.in conservare pana cand e gata iesirea spre.centura ?!

  12. În ce vrei să ne batem? În săbii să ne tăiem sau în cele mai mai mari lucrări de infrastructură din ultimii 30 de ani din Capitală să ne lăudăm?!
    PSD, PNL – tot o mizerie.

  13. „Sâmbătă deschidem Podul Ciurel, cea mai mare lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani în Capitală.”

    Podul Basarab a fost inaugurat in 2011.
    Conform toapei, din 2011 pana in 2020, au trecut mai mult de 30 de ani??????
    Mintim, mintim, dar mai cu perdea!

  14. Gura-i mare , restul povesti