G4Media.ro

VIDEO Firea a anunțat o ”premieră națională” în București: Autobuzele pot circula…

VIDEO Firea a anunțat o ”premieră națională” în București: Autobuzele pot circula legal pe linia de tramvai / E un proiect la care lucrăm de doi ani, au fost necesare modificări la Codul Rutier

Bucureştiul are de miercuri bandă unică pentru transportul public în comun, în sensul că autobuzele pot circula pe culoarul unic realizat de linia de tramvai preexistent deja, a anunțat primarul Capitalei, Gabriela Firea.

„Asistăm acum la o premieră naţională, inaugurarea culoarului unic, banda unică, cum i se mai spune, pentru transportul public în comun în Capitala ţării. (…) Începând de azi dimineaţă, (…) autobuzele pot să circule direct pe culoarul unic realizat de linia de tramvai preexistent deja. E un proiect la care lucrăm de 2 ani, pentru că acest lucru nu a fost posibil până acum, deoarece au fost necesare modificări pe care noi le-am propus la textul Codului rutier, iată acum în vigoare. Practic, în acest moment, autobuzele pot circula legal, fără niciun fel de problemă, pe linia de tramvai. Ne-am dori ca, într-o perioadă foarte scurtă, toată linia de tramvai să fie folosită şi pentru autobuze. Demarăm astăzi începutul acestui proiect, deci prima fază – şi anume inelul central al Municipiului Bucureşti”, a declarat primarul general, Gabriela Firea.

Potrivit acesteia, călătorii pot să schimbe tramvaiul cu autobuzul şi invers mult mai rapid, deoarece în prezent sunt şi staţii comune.

„Astăzi suntem martori în premieră naţională la demararea proiectului pilot pe linia de tramvai cu autobuzul. (…) În primă fază avem liniile 135, 330, 182, care vor străbate porţiunea din inelul central, dar bineînţeles că ne dorim în etapa a doua să nu mai aibă doar tronsoane, să aibă absolut tot traseul, acolo unde se poate, pe linia de tramvai. Etapa doi o vom prelungi pe tot ce înseamnă şi Romprim şi şoseaua Olteniţei, iar în etapa a treia ne vom extinde pe Colentina, pe linia tramvaiului 21 şi bineînţeles vom extinde pe tronsoane oriunde ne permite trama stradală”, a afirmat, la rândul său, directorul Direcţiei Transporturi din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB), Mihai Teodorescu.

Directorul general al STB, Alexandru-Hazem Kansou, a precizat că acest culoar unic e testat de 2 – 3 luni.

„Este vorba despre optimizarea timpului şi nu doar la 30 şi ceva la sută, asta e doar o rută, avem o rută, spre exemplu, foarte scurtă, unde oamenii petreceau mult mai mult timp în trafic şi avem până la 55% (reducere a timpului – n.r.)”, a spus directorul general al STB.

Potrivit unui comunicat al PMB, transmis, miercuri, AGERPRES, într-o primă etapă, autobuzele de pe trei linii intens circulate şi cu un flux mare de călători vor putea circula pe linia de tramvai. Autobuzele nu îşi vor modifica traseul, ci doar, acolo unde e posibil, vor circula pe linia de tramvai. Este vorba despre autobuzele de pe liniile 135, 182 şi 330, care vor circula, pe anumite segmente, pe liniile de tramvai 1/10, 19 şi 46, utilizând şi staţiile acestora.

PMB precizează că, în funcţie de rezultate, etapizat, va extinde acest proiect şi pe alte şase linii, acolo unde trama stradală va permite.

Conform sursei citate, modificările opririi în fiecare staţie vor fi anunţate în toate staţiile de autobuz de pe tronsoanele care fac parte din proiect, iar personalul STB va fi prezent în aceste staţii pentru a îndruma călătorii spre zonele corecte de aşteptare, respectiv pe peroanele de tramvai.

  • Autobuzele liniei 135 vor circula pe calea de rulare a tramvaielor pe şos. Mihai Bravu, între Calea Vitan şi Piaţa Iancului (cu excepţia Pasajului Muncii, unde acestea vor circula prin pasaj), legând astfel cartierele Vitan-Dudeşti, Baba Novac, Muncii, Vatra Luminoasă şi Iancului.
  • Autobuzele liniei 182 vor circula pe bd. Iancu de Hunedoara şi Şos. Niculae Titulescu, pe calea de rulare a tramvaielor, între Calea Dorobanţi şi Banu Manta, pe sensul spre Gara de Nord, respectiv între str. Maltopol şi Calea Dorobanţi, pe sensul spre Institutul Oncologic, legând astfel cartierele Dorobanţi, Piaţa Victoriei, Banu Manta – Griviţa.
  • Autobuzele liniei 330 vor circula pe Şos. Mihai Bravu, pe calea de rulare a tramvaielor, între bd. Camil Ressu şi staţia de tramvaie „Gheorghe Petraşcu”, de unde acestea revin pe carosabilul destinat traficului rutier general, legând astfel cartierele Dristor, Baba Novac şi Vatra Luminoasă.

PMB precizează că, în etapa a doua, traseul autobuzului 330, pe linia de tramvai, se va prelungi şi va circula pe Şoseaua Mihai Bravu şi pe tronsonul cuprins între Gheorghe Petraşcu şi Calea Dorobanţi. Tot în această etapă, autobuzele liniei R439 vor circula pe linia tramvaielor 1 şi 10, pe Şoseaua Olteniţei, pe tronsonul cuprins între Piaţa Sudului şi Romprim.

Ulterior, în etapa a treia, se are în vedere introducerea circulaţiei autobuzelor de pe liniile 101, 143, 682 şi R409 pe calea de rulare a tramvaiului 21 de pe Şoseaua Colentina, pe tronsonul cuprins între Bucur Obor şi Şoseaua Fundeni, menţionează PMB.

Sursa Foto: Primăria Capitalei

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

21 comentarii

  1. Ar fi de râs, dacă n-ar fi de plâns.

    • pt # kondensatorii „atotstiutori”

      Buses and trams sharing Melbourne’s roads

      In 2003

      Andrew Somers published a paper titled

      Improving Utilisation of Existing Public Transport Infrastructure

      by Allowing Bus Access to Tram Rights-of-way,

      which looked into the infrastructure issues faced.

      An interesting setup can be found on Queensbridge Street in Southbank – trams and buses share the concrete covered tracks that run along the centre of the road, away from pesky cars.

      https://wongm.com/2015/03/shared-bus-tram-lanes-melbourne/

  2. Urmatorul pas: telegondola. Trebuie modificat codul aerian.
    Ce stupid, ce tam-tam, ce praf .
    Chiar de praf si de noxe cand scapam legal? Cu masuratori. Masinile care polueaza peste limita admisa sa nu fie lasate in trafic. Zi-de-zi

    • Cel mai mult ne polueaza cei care ne fura. Dupa doua saptamani in care a plouat si au fost spalate strazile iar nivelul de particule din aer a fost la minim, a reinceput campania de inlocuit borduri neuzate pe Bd Timisoara lasand in urma un strat gros de praf pe carosabil.
      Acel praf va fi ridicat in aer de catre masini (inclusiv masinile electrice ridica praful) si va fi respirat de pietoni si localnici pentru mult timp de acum inainte.

  3. O prostie la fel ca „revolutia in trafic” anuntata de Firea cand toata schimbarea se rezuma la a instala semafoare cu verde intermitent la dreapta in mai multe intersectii, o masura cu beneficii discutabile.
    Daca linia de tramvai este pe centrul drumului iar autobuzul urmeaza sa vireze dreapta va taia toate benzile pe care circula masini, intr-o intersectie nesemnalizata, ar avea prioritate, asa cum au tramvaiele deci ar tine traficul pe loc. Iar daca autobuzul nu are prioritate, pierd calatorii din autobuz deoarece aceasta manevra va lua mai mult timp decat atunci cand banda de autobuz e pe marginea drumului.
    La virajul la stanga, daca banda de autobuz este pe centru, scade raza de bracare facand manevra mai dificila pentru soferii de autobuz.
    Daca se defecteaza un tramvai sunt blocate si autobuzele.

    • Super observații!
      Și unde mai pui că în 2 ani niciun membru al echipei care a desăvârșit idioțenia asta, nu s-a gândit la trecerea autobuzelor prin intersecții!

  4. Uraaaaa, firea de voluntari de descoperit apa calda.
    Te doare mintea…

  5. deci in afara modificarii codului rutier voi nu ati facut nimic. modernizari, decongestionarea traficului, nimic. a-ti folosit ceea ce nu e normal, si acum va bateti cu caramida in piept. cate milioane a costat modificarea codului rutier?

  6. Este noaptea mintii! Unde s-a mai pomenit asa ceva? O sa ma duc sa vad cu ochii mei, cum funtioneaza chestia asta. se tin autobuzele dupa tramvai sau tramvaiele dupa autobuz?Merg si inele si altele cu aceiasi viteza?Asta, nu este sanatoasa la cap!

  7. Unde-i miticul @Stefan, care imi e explica cum Bucurestiul produce 26% din PIB si cum Fierea nu ar fi castigat daca erau 2 tururi de alegeri, sa-mi explice si acum, cum se circula pe linia de tramvai? Primul e autobuzul sau tramvaiul? Sau poate, intercalate, un autobuz intre 2 tramvaie? Totusi se dovedeste a mia oara, ca bucurestenii si-au ales matracuca dupa mintea lor. Sa adaug si un Q.E.D?! 🙂

  8. Asa este cand incape orasul pe mana unor incompetente. Si la mine la Paris, este acelasi lucru insa, macar 1/3 din oras este curat, linistit si primarita nu are nici un cuvant de spus.

  9. Ei poarta masca, dar in autobusul 104 ieri de douar ori, grupuri mari de oameni fara masca. L-a observatia adusa soferului, acesta a raspuns sec: „Si ce vreti sa le fac eu”…deci soferul nu are si nu va avea mai multa autoritate cu uniforma, ci doar cand va opri busul si „Jos cei care nu aveti masca”!
    In rest, de autobusul pe linia de tramvai…dupa ea potopu!

  10. Mai vorbim dupa ce ramane primul autobuz defect pe linia de tramvai.
    Si o sa fie distractiv si unde se desparte traseul autobuzului de sina de tramvai si autobuzul trebuie sa ajunga pe prima banda. Om vedea…

  11. DEGEABA!!!Firea și ideile sunt…de la psd!!!

    • Sistemul āsta functioneaza in Germania foarte bine.

    • @Pop A, pai atunci m-am linistit. Ca Bucurestiul arata fix ca un oras din Germania.
      Asa ne-a aburit Firea si cu companiile municipale, ca a luat ea modelul din Viena. Doar ca toate cunostintele pe care le-a angajat dupa, le-a luat din Voluntari. Si lumea inca o mai crede…

  12. probabil autobuzul o sa stea pe tramvai,gen o sa calareasca tramvaiul,si apoi iese un troleibuz

  13. Si asta e rau pentru ca…?

    Ca de gandacii rezistaci m-am saturat sa aud argumente…

  14. am incercat sa ma uit la clip, nu pot, nu pot sa o vad pe scorpia asta … a facut un mare kkt nimic deosebit….

  15. @ george

    tu in ce oras locuiesti ?

    tu ai habar cat timp pierd cei din bucuresti care merg cu autobuzele ?!

    cate intersectii nesemaforizate exista in bucuresti ?

    scoti exceptia in fata

    focul a omorat si va omori oameni.

    fa mata o petitie sa interzicem focul

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.