G4Media.ro

Explozie și incendiu pe o navă în portul sirian Latakia. Incidentul survine…

foto: captură video www.syria.tv

Explozie și incendiu pe o navă în portul sirian Latakia. Incidentul survine la doar două săptămâni după atacul asupra petrolierului Mercer Street, administrat de un israelian

Presa siriană a relatat despre o explozie și un incendiu pe o navă în portul din Latakia, indicând faptul că nava afectată a fost folosită pentru transferul petrolului iranian în Siria în trecut.

Agenția de știri oficială SANA a relatat că pompierii au stins un incendiu izbucnit într-o navă care se afla în întreținere în port. Fumul a provocat dificultăți de respirație unora dintre lucrători. Nava era goală, potrivit SANA.

TankerTrackers.com, un serviciu online care urmărește și raportează transporturile și depozitarea țițeiului, a identificat nava drept WISDOM (ÎNȚELEPCIUNE), spunând că petrolierul a fost mutat recent în port pentru a face loc petrolierului iranian SAM 121.

Wisdom a fost folosit în trecut pentru transferul țițeiului din petrolierele iraniene, inclusiv SAM 121, către Siria, conform TankerTrackers.com. Dacă aceasta a fost Wisdom, nu este prima dată când nava este afectată de un astfel de incident.

În aprilie, relatările inițiale susțineau că nava a fost vizată de un atac cu drone, deși presa iraniană și siriană a negat ulterior acest lucru, spunând că incendiul a fost cauzat de un accident de sudură, provocând moartea unui lucrător.

În mai, nava a fost afectată de un alt incendiu, iar SANA a susținut că a fost o defecțiune tehnică la unul dintre motoare.

Știrea incendiului de pe Wisdom apare pe fondul tensiunilor ridicate între Israel și Iran, după ce un atac cu drone iraniene a vizat o navă Mercer Street operată de firma Zodiac Maritime cu sediul la Londra, al căui proprietar este israelianul Eyal Ofer, în largul coastei Omanului pe 29 iulie, ucigând un cetățean britanic și un cetățean român. Statele Unite, Regatul Unit și Israel au amenințat cu represalii și atacul a adus condamnarea internațională a Iranului.

Iranul a negat că este responsabil pentru atac și a susținut că Israelul și acolo SUA încearcă să destabilizeze regiunea, dar sâmbătă Comandamentul Central al SUA (CENTCOM) a publicat dovezi că dronele utilizate în atac au fost fabricate de Iran.

La mai puțin de o săptămână după atacul asupra Mercer Street, forțele iraniene au încercat să deturneze vasul Asphalt Princess în largul coastei Emiratelor Arabe Unite, dar au fugit de pe navă după ce lucrătorii au sabotat motoarele, potrivit cotidianului britanic The Times.

Luni, agenția iraniană Nour News a susținut că un submarin israelian a intrat în secret în Marea Roșie însoțit de două nave. Se bănuiește că în ultimii ani, Israelul și Iranul și-ar fi vizat reciproc navele maritime în zeci de ocazii.

În martie, publicația sora a The Jerusalem Post, Maariv, a relatat că zeci de nave iraniene au fost atacate de Israel în tot Orientul Mijlociu, după ce The Wall Street Journal a relatat că o duzină de petroliere iraniene care navigau către Siria au fost atacate de Israel.

Se bănuiește că Israelul a vizat transportul maritim iranian care transporta petrol și combustibil în Siria în ultimii doi ani. SUA au impus sancțiuni împotriva exporturilor iraniene de petrol, iar SUA și UE au sancțiuni asupra importurilor siriene, nesusținute de ONU, ceea ce împiedică acțiuni internaționale legale pentru a le opri în apele internaționale. Israelul se teme că acest comerț va ajuta Hezbollah, miliția libaneză susținută de Iran, care operează și din Siria.

Între timp, cotidianul londonez Daily Express a relatat că forțele speciale britanice sunt în misiune în Yemen în căutarea rebelilor șiiți Houthi acuzați că au lansat atacul împotriva Mercer Street, atac care ar fi fost comanditat de Iran.

Jerusalem Post, The Times, Daily Express

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Avea capitan roman si armator londonez. Adica, traseele erau hotarate de niste persoane private din Anglia, si modul in care se tinea pe traseu era stabilit de o persoana privata din Romania.

    Ca regula generala, statele nu administreaza vapoare civile. Poate in Coreea de Nord o fi altfel.