G4Media.ro

Exclusiv/ Primăria București: Documentația de urbanism pentru metroul M4, finanțat prin PNRR,…

Sursa foto: Facebook / Metrorex

Exclusiv/ Primăria București: Documentația de urbanism pentru metroul M4, finanțat prin PNRR, în curs de avizare/ Nu poate fi estimat când ar fi aprobată

Primăria Municipiului București a transmis la solicitarea G4Media care este stadiul avizelor pentru demararea lucrărilor la linia de metrou M4, tronsonul Gara de Nord – Filaret, finanțat prin PNRR. Este emis Avizul Preliminar și urmează a fi obținută documentația de urbanism PUZ (plan urbanistic zonal), nu se poate estima când anume aceasta va fi aprobată. 

Pentru liniile de metrou M4București și M1Cluj Napoca, potrivit PNRR, contractele de lucrări trebuie semnate în proporție de 50% până la finalul anului 2022 și 100% până la finalul anului 2023, bugetul total fiind de 600 milioane euro, deci câte 300 milioane euro pentru fiecare oraș.

Răspunsul integral al Primăriei Municipiului București: 

„Documentația de urbanism PUZ – linia M4 de metrou tronson Gara de Nord – Progresul se află în procedura de avizare. Pentru această documentație de urbanism, au fost parcurse două etape de informare și consultare publică conform HCGMB nr. 136/2012, iar după finalizarea acestor două etape și după dezbaterea proiectului în cadrul Comisiei Tehnice de Urbanism și Amenajarea Teritoriului s-a emis Avizul Preliminar nr. 1 din 21.01.2022.

În urma obținerii Avizului Preliminar, METROUL SA (elaboratorul documentației) a demarat procedura de obținere a avizelor de specialitate ce au fost solicitate prin Avizul Preliminar.

Procedura de avizare/aprobare a unei documentații de urbanism este o procedură administrativă care presupune avizarea proiectului de către organisme specializate ale instituțiilor interesate și depinde în primul rând de calitatea proiectului și în mare măsură de procedurile specifice ale instituțiilor respective.

Astfel, pentru o documentație de urbanism nu poate fi stabilită o dată la care aceasta trebuie aprobată sau nu poate fi făcută o estimare a perioadei de timp în care aceasta ar putea fi aprobată.”

Răspunsul transmis G4Media poate fi consultat aici: Raspuns PMB solicitare G4media – PUZ linia metrou M4.

Care sunt pașii următori?

G4Media a publicat în data de 16 martie răspunsul Metrorex în care erau detaliate etapele care mai trebuie urmate.

„După elaborarea și aprobarea PUZ București și PUZ Ilfov se va depune documentația necesară pentru emiterea Acordului de Mediu la Agenția Națională pentru Protecția Mediului. Având în vedere etapele complexe necesar a fi parcurse premergător depunerii documentației, la acest moment nu se poate estima un termen de obținere a acestui aviz”, arată răspunsul semnat de directorul general Metrorex, pentru G4Media, în data de 16 martie.

Abia după obținerea tuturor acestor avize se va putea trece la licitația pentru contractarea lucrărilor.

M4 Gara de Nord- Filaret are o alocare de 300 milioane euro prin PNRR. Experții consultați de G4Media, odată cu publicarea informațiilor de la Metrorex, consideră că deja demersurile sunt în întârziere raportat la termenul de finalizare a lucrărilor.

Jalonul legat de lucrările la liniile de metroul din București și Cluj, din PNRR este legat de investiția I4 din componenta C4 – „Dezvoltarea rețelei de transport cu metroul în municipiile Bucureşti şi Cluj-Napoca” și prevede: Semnarea contractelor pentru 50 % din lucrări, în urma unor licitații deschise și competitive, și obținerea autorizațiilor relevante.”

Descrierea detaliată a jalonului arată că:

„Contractele dintre Ministerul Transporturilor/Primăria Municipiului Cluj-Napoca și societățile câștigătoare vor fi semnate, în urma unei licitații deschise și concurențiale pentru achiziționarea a 50% din lucrările la noile linii de metrou din București și Cluj-Napoca, după cum urmează:

  • M4 București: secțiunea Gara de Nord – Filaret (6 stații), lungime 5,2 km;
  • M1 Cluj-Napoca: SF. Maria – Europa Unită (9 stații), lungime 7,5 km;
    Lucrările incluse în această investiție sunt: lucrări de rezistență structurală, stații, interstații, tuneluri, galerii, alte construcții.”

Reamintim că Primăria Cluj Napoca se află în fază mult mai avansată pentru contractarea lucrărilor la linia de metrou, anunțând pe 16 martie lansarea licitației privind contractul de 1,3 miliarde euro, un contract „la cheie” ce include: Proiectare și Execuție lucrări de Infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), Automatizare trafic, Racordare alimentare cu energie electrică. (Detalii, în materialul publicat de Economedia, aici.)

Sursa foto: Facebook/Metrorex

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Vine acusa Drulica fara frica si face ordine si deciuplina cu rangutza din dotare 😂

  2. Dosarul de Puz are modificari in urbanisn fara sa semneze in clar cine face modificari.Numai proiect nu este,este doar o povestire de csateva randuri.Nu respecta capitolele unui Puz