G4Media.ro

EXCLUSIV Compania care asigură oxigenul la spitalul Târgu Cărbunești: Am fost sunați…

EXCLUSIV Compania care asigură oxigenul la spitalul Târgu Cărbunești: Am fost sunați azi dimineață, când cisterna era pe drum. Alimentarea era programată pentru vineri, la ora 10.00

Biroul de presă al Linde Gaz România, compania care asigură oxigenul la spitalul Târgu Cărbunești, a precizat, într-o declarație pentru G4Media.ro, că alimentarea la această unitate sanitară era programată pentru vineri, la ora 10.00, și că reprezentanții companiei au fost sunați de la spital când cisterna era pe drum. Precedenta alimentare a avut loc miercuri.

Potrivit companiei, alimentarea cu oxigen lichefiat a spitalelor se face pe baza unor prognoze de consum în funcție de istoricul recent, iar în situația unor fluctuații bruște de consum, unitățile medicale pot solicita intervenții cu surse de rezervă la un număr de urgentă disponibil non-stop.

„Spitalele trebuie să monitorizeze permanent și să ne informeze atunci când se adaugă puncte de consum suplimentare, ce influențează profilul de consum de oxigen. Pentru a gestiona consumul neprevăzut de oxigen, spitalele au surse secundare și de rezerva, iar comutarea între acestea se realizează automat, conform standardului european în vigoare”, se arată în răspunsul transmis G4Media.ro.

În cazul spitalului de la Târgu Cărbunești ultima alimentare a fost realizată în cursul serii de miercuri, 20 octombrie, iar conform datelor de consum anterioare, următoarea alimentare a fost programată pentru vineri, 22 octombrie, la ora 10.00, precizează sursa citată.

„Am fost contactați de spital la prima oră a dimineții de astăzi, când cisterna se afla pe traseu conform planificării”, a comunicat pentru G4Media.ro Biroul de presă al Linde Gaz.

Vineri dimineață, instalația de oxigen de la spitalul din Târgu Cărbunești, județul Gorj, s-a oprit. Peste 150 de pacienți cu COVID erau internați în unitatea medicală, dintre care 80-90 aveau nevoie de oxigen. Trei pacienți care erau în stare foarte gravă au murit.

Răspunsul integral al companiei:

„Facem eforturi considerabile pentru a sprijini spitalele în această situație fără precedent în ce privește nevoia de oxigen medicinal.

Alimentarea cu oxigen lichefiat a spitalelor se face pe baza unor prognoze de consum în funcție de istoricul recent. În situația unor fluctuații bruște de consum, unitățile medicale ne pot solicita intervenții cu surse de rezervă la un număr de urgentă disponibil non-stop. Consumul de oxigen poate varia foarte mult în funcție de numărul de pacienți, tratamentul medical aplicat și dispozitivele medicale conectate. Astfel, spitalele trebuie să monitorizeze permanent și să ne informeze atunci când se adaugă puncte de consum suplimentare, ce influențează profilul de consum de oxigen. Pentru a gestiona consumul neprevăzut de oxigen, spitalele au surse secundare și de rezerva, iar comutarea între acestea se realizează automat, conform standardului european în vigoare.

În cazul spitalului de la Târgu Cărbunești ultima alimentare a fost realizată în cursul serii de miercuri 20.10, iar conform datelor de consum anterioare, următoarea alimentare a fost programată pentru astăzi, vineri, 22.10, la ora 10.00. Am fost contactați de spital la prima oră a dimineții de astăzi, când cisterna se afla pe traseu conform planificării.”

Sursa Foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

1 comentariu

  1. Adica nu s-a defectat nici o instalatie – au consumat pana au ajuns pe zero. Nici nu avea ce mare instalatie sa se defecteze – spitalul nu are echipament care separa oxigenul din aer sau sa-l genereze printr-o reactie chimica, are doar un rezervor sub presiune (maretzul „stocator” cum il numeste stiintific prefectul). Care tank are conectat si o rezerva de urgenta. Cum nici unul din angajatii pe degeab ai spitalului n-au supravegheat consumul (mai pe romaneste – scaderea presiunii in rezervor, semn ca e pe la final), au consumat cantitatea disponibila plus rezerva (or fi avand sistm de avertizare la trecerea pe rezerva activa ???). Iar furnizorul si-a facut livrarile dupa program si contract, de unde sa stie ca ei au consumat mai mult? Nu e defectiune tehnica, e iar eroare de organizare / lipsa de proceduri si lene/incompetenta/prostie (ordinea e aleatorie).