
Eurovision a înregistrat cea mai mare audienţă din 2004, cu 166 de milioane de telespectatori în 37 de ţări
Eurovision şi-a confirmat locul de cel mai mare concurs de talente din lume şi de eveniment de televiziune major la nivel mondial, cu 166 de milioane de telespectatori din 37 de ţări, a anunţat Uniunea Europeană de Radio şi Televiziune (EBU), transmite News.ro.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Cu trei milioane de persoane mai mult decât anul trecut au urmărit parcursul celor 37 de concurenţi în timpul celor două semifinale şi al finalei din 17 mai, în care victoria a fost a contratenorului austriac JJ.
A fost, de asemenea, cel mai mare record de audienţă din 2004 pentru finală, cu „o cotă de audienţă de 47,7%, cel mai ridicat nivel din 2004, tinerii telespectatori cu vârste cuprinse între 15 şi 24 de ani atingând 60,4%”, a declarat EBU.
„Într-un peisaj mediatic fragmentat, ESC (Eurovision Song Contest) se remarcă ca un eveniment global unic: readuce telespectatorii la televiziunea în direct, extinzându-se în acelaşi timp pe platforme digitale şi ajungând la noile generaţii în moduri inovatoare”, a declarat încântat Martin Green, care conduce concursul.
Finala „a depăşit o cotă de audienţă de 50% în 19 din cele 37 de pieţe”.
Pentru Franţa, şi în ciuda rezultatului dezamăgitor al lui Louane, cota de piaţă a atins 40%, un record istoric. Televiziunile publice din 37 de ţări transmit evenimentul, iar UER notează că finala „a depăşit 50% cotă de audienţă în 19 din cele 37 de pieţe”. Islanda rămâne ţara de întrecut, cu o cotă de audienţă de 97,8%.
Ţările din Europa de Nord şi-au confirmat, de asemenea, gustul pentru acest spectacol muzical extravagant, spectaculos şi adesea kitsch. Finlanda are o cotă de piaţă de 90,5%, urmată de Suedia (89,6%), Norvegia (85,4%) şi Danemarca (75,1%).
Ţările de Jos şi Elveţia germanofonă – concursul a avut loc la Basel, în această parte a micii ţări alpine care vorbeşte germana – au avut cote de piaţă de 75,1% şi, respectiv, 74,2%.
„Impactul muzical în creştere al concursului este incontestabil, melodiile rezonând în topurile globale de streaming şi inspirând fanii din întreaga lume”, a subliniat Martin Green, indicând succesul pe platformele digitale care implică publicul tânăr.
Pe „TikTok, Instagram, Facebook, YouTube şi alte platforme, ESC a captivat mai mulţi fani ca niciodată, cu statistici de implicare în creştere între 1 ianuarie şi 24 mai 2025 (o săptămână după marea finală)”, se arată în comunicatul de presă al EBU.
TikTok continuă să crească în rândul fanilor tineri, cu 748,5 milioane de vizualizări video (+3% faţă de 2024), se arată în comunicat. Pe Instagram, Eurovision a adunat 969 de milioane de vizualizări (reels, postări şi poveşti).
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.