G4Media.ro

Emma Răducanu este pe cale să devină cea mai bine plătită sportivă…

Emma Răducanu este pe cale să devină cea mai bine plătită sportivă a Marii Britanii și printre primele din lume, după ascensiunea ei fulgerătoare în tenisul mondial – The Times

Experții în marketing sportiv au declarat că Emma, în vârstă de 18 ani, se poate aștepta la sume de până la 20 de milioane de lire sterline de la sponsori și contracte de publicitate în următorii câțiva ani, cu potențialul de a câștiga între 100 și 150 de milioane de lire sterline dacă poate adăuga mai multe titluri celui de la US Open de sâmbăta trecută.

Este pe cale să devină cea mai bine plătită stea sportivă feminină din istorie”, a spus Nigel Currie, consultant în marketing sportiv. „Declinul lui Andy Murray și al surorilor Williams a creat o oportunitate atât pentru o nouă stea de tenis britanică, cât și pentru una globală„, a adăugat el.

Marcel Knobil, un consultant de marcă care a fondat Superbrands, a declarat că succesul lui Răducanu “a reconfortat națiunea, dar cu siguranță că și-a bucurat și managerul de bancă. După ce a câștigat un turneu de Mare Șlem, aș fi foarte dezamăgit dacă nu aș vedea 20 de milioane de lire sterline intrând în contul ei bancar în doi următorii ani.”

Forța motrice din spatele următorilor pași ai adolescentei va fi Max Eisenbud, care supervizează clienții din tenis ai agenției de sport și divertisment IMG. Eisenbud este cel mai bine cunoscut pentru că a obținut sponsorizări de 20 de milioane de lire sterline pentru Maria Sharapova, în vârstă de 34 de ani, fosta jucătoare nr. 1 a lumii. Revista Forbes estimează câștigurile ei la 234 de milioane de lire, cu sponsori ca Land Rover, Sony, Motorola, Pepsi, Canon, Evian și Tag Heuer.

Printre ceilalți clienți ai lui Eisnbud se numără Naomi Osaka și Novak Djokovic, iar în 2014 a primit o recunoaștere pe teren de la Li Na, după ce jucătoarea chineză a câștigat Open-ul Australiei și i-a mulțumit pentru că a făcut-o bogată.

Experții au spus că originea lui Răducanu, care este născută în Canada dintr-un tată român și o mamă chineză și vorbește fluent chineza mandarină, va adăuga atracției sale pe plan internațional.

Simon Chadwick, profesor la Emlyon Business School, a comparat potențialul de câștig al Emmei cu cel al lui Osaka, născută în Japonia într-o mamă japoneză și tată haitian și care a crescut în Statele Unite. Osaka, în vârstă de 23 de ani, a câștigat deja patru titluri de Mare Șlem și a încasat aproximativ 50 de milioane de dolari.

El a spus că factori, printre care vârsta și experiența lui Răducanu – “generația Z, ascendență mixtă, atrăgătoare pentru mai multe piețe, expertă în rețele sociale” – înseamnă că are “materie primă” pentru a face avere din tranzacții comerciale.

Chadwick se așteaptă ca ea să câștige până la 20 – 30 de milioane de dolari, chiar dacă nu mai câștigă un alt titlu de Mare Șlem, dar acest lucru ar putea crește dramatic dacă își poate continua succesul pe teren.

Dacă își dorește cu adevărat să câștige 50 de milioane de dolari și să meargă dincolo de asta, trebuie să câștige turnee de Mare Șlem în fiecare an în următorii trei sau patru ani și asta o va duce cu adevărat în stratosfera comercială”, a spus el.

Currie a spus că potențialul de câștig al lui Răducanu a fost sporit prin faptul că se află într-unul dintre singurele sporturi cu premii egale în bani pentru bărbați și femei. Ea a câștigat 1,8 milioane de lire sterline pentru victoria ei de la New York.

Dacă te uiți la primele 10 vedete sportive feminine cu cele mai mari câștiguri din lume, primele nouă sunt toate jucătoare de tenis„, a spus Currie. “Este absolut momentul potrivit, pentru că surorile Williams ajung la final de carieră și nimeni nu a preluat încă mantia de femeie dominantă în jocul de tenis”.

Vineri dimineață, Răducanu avea aproximativ 600.000 de adepți pe Instagram. Până seara trecută, acest număr ajunsese la 1,4 milioane.

Edward East, director executiv al Billion Dollar Boy, o agenție de influențare digitală, a declarat că victoria la US Open ar însemna că ar putea percepe 100.000 de lire sterline pentru un pachet de trei postări pe feed-ul său, ceea ce ar pune-o aproape de potențialul de câștig ca cel al Serenei Williams (cu 13,6 milioane de adepți) și Roger Federer (8,7 milioane).

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

7 comentarii

  1. Felicitati !

  2. „Cel” mai bine platita, nu „cea” mai bine platita.
    Nu mai revine redactorul din concediu?

  3. Cat primeste fiecare suporter din miliardele alea castigate ??
    Nu cumva tot suporterii o platesc indirect pe ea ?
    Ei cumparand produsele firmelor care o sponsorizeaza si la care face reclama. Si cumpara bilete la meciuri sau abonamente tv.

    Ce primesc la schimb suporterii astia ?
    Sentimente de mandrie si timp pierdut.
    Ar putea ei sa practice un sport decat sa urmareasca toate sporturile altora.

    Marketingul functioneaza prin toate mijloacele posibile : nationalism , cultul personalitatii.

    • Fără staruri, n-am şti că există sport sau ţoale mişto.

    • Nu trebuie sa fie o suparare. Lumea practica si cultul personalitatii si nationalismul pe subiecte care nu merita absoul deloc. Sportivii nu-i obliga pe suporteri sa nu faca ei insisi sport. Prea putini cumpara produsel vindute de sponsori daca nu le convin calitatea si pretul. Mersul la spectacole sportive sau artistice e un obicei vechi de cind lumea. Nu vad de ce s-ar schimba.

  4. Innebuneste Halep de ciuda!

    • Mai degraba cred ca se bucura pentru ea. Halep si-a castigat deja painea pentru toata viata din tenis. In plus de asta, inca nu e cert ca se poate restabili ca si forta in tenis dupa accidentul care a scos-o din cursa cateva luni.