G4Media.ro

Elon Musk anunță două noi niveluri premium de abonament pentru platforma X

Sursa foto: Unsplash/ Árpád Czapp

Elon Musk anunță două noi niveluri premium de abonament pentru platforma X

Elon Musk a declarat că platforma sa de socializare X, cunoscută anterior sub numele de Twitter, va lansa două noi niveluri de abonamente premium. „Unul este mai ieftin, cu toate funcțiile, dar fără reducere de reclame, iar celălalt este mai scump, dar nu are reclame”, a spus miliardarul într-o postare pe X, citată de BBC. Elon Musk nu a oferit mai multe detalii despre aceste planuri.

Aceasta vine în contextul în care firma a început să taxeze noii utilizatori cu 1 dolar în Noua Zeelandă și Filipine pentru accesarea platformei. Noii utilizatori care renunță la abonament vor putea efectua doar acțiuni de „doar citire”, cum ar fi citirea postărilor, vizionarea videoclipurilor și urmărirea conturilor, a precizat compania pe site-ul său.

Nu este clar dacă vor exista opțiuni gratuite.

Domnul Musk a declarat de mult timp că soluția sa pentru a scăpa de roboți și conturi false pe platforma de socializare este taxarea serviciului.

De la preluarea firmei, în octombrie anul trecut, el a încercat să stimuleze utilizatorii să plătească pentru un serviciu îmbunătățit, care se numește acum X Premium. Unii utilizatori aleg acum să plătească 8 dolari pe lună pentru serviciul de abonament de verificare albastră.

Metoda sa de abonament „Not A Bot” are ca scop reducerea spam-ului, a manipulării platformei și a activității bot.

De asemenea, a încercat să atragă advertiserii înapoi la X cu oferte de reduceri.

Schimbările rapide ale domnului Musk, inclusiv concedierile în masă și desființarea echipelor de moderare a conținutului, au dus la oprirea anunțurilor publicitare pe acest serviciu de către agenții de publicitate.

El a recunoscut că platforma a suferit o scădere a veniturilor și a dat vina pe activiști pentru că au făcut presiuni asupra advertiserilor.

O problemă mai amplă

Alte mari companii de tehnologie au experimentat, de asemenea, un amestec de planuri cu suport publicitar și abonament.

În timp ce YouTube al Alphabet are atât cele cu plată, cât și cele gratuite, susținute de publicitate, planurile susținute de publicitate ale Netflix sunt, de asemenea, cu plată, deși la un preț mai mic.

YouTube, care, la fel ca X, este populat de conținut de la utilizatori, împarte o parte din veniturile din abonamente cu creatorii.

X, care, de asemenea, împarte o parte din veniturile din publicitate cu creatorii de conținut, nu a dezvăluit dacă creatorii de conținut vor fi plătiți în cadrul modelelor de abonament fără publicitate.

În pofida încercărilor dlui Musk de a genera venituri pe X, în timp ce compania s-a confruntat cu critici privind moderarea laxă a conținutului, agenții de publicitate nu au revenit în număr mare din cauza temerilor că reclamele lor ar putea apărea alături de conținuturi nepotrivite.

Săptămâna trecută, Comisia Europeană a lansat o investigație asupra X pentru a vedea dacă aceasta respectă noile norme tehnice privind conținutul ilegal și dăunător, ca urmare a răspândirii dezinformării pe platforma sa după atacul Hamas asupra Israelului.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. „Metoda sa de abonament „Not A Bot” are ca scop reducerea spam-ului, a manipulării platformei și a activității bot.”
    O tampenie , cine vrea sa faca spam/dezinformare si are angajati ca sa faca asta , oricum o sa plateasca acel abonament, consturile fiind oricum mici fata de cat costa campania de dezinformare in sine .