G4Media.ro

Educația media, extinsă în toate ciclurile și “transversal în discipline”? Ligia Deca:…

Foto: Pixabay.com

Educația media, extinsă în toate ciclurile și “transversal în discipline”? Ligia Deca: “obiective” de educație media în forma finală a raportului România Educată / Radu Szekely invocă planurile cadru și profilurile de competențe ale absolvenților, ca posibile ținte de extindere

Autoritățile vor să “generalizeze” educația media în școală, pentru că “în mod evident, competențele media sunt indispensabile”, au spus vineri reprezentanți ai Președinției și Ministerului Educației, în cadrul unei conferințe pe tema educației media. Consilierul prezidențial Ligia Deca a susținut că obiective legate de acest domeniu ar urma să fie integrate într-o variantă finală a raportului România Educată. Iar Radu Szekely, secretar de stat în Ministerul de resort, a afirmat că “speră” să fie inclusă educația media “transversal în discipline”, în viitoarele programe de școală, dar și în profilurile de competențe ale absolvenților.

Ligia Deca a apreciat că este nevoie ca în fiecare ciclu, începând de la grădiniță, să fie formate competențe media, care sunt “indispensabile”. În ceea ce-l privește, Radu Szekely a insistat pe extinderea “transversală”, pentru că “educația media transcede orice disciplină”.

Raportul final România Educată, menționat de Ligia Deca în acest context, ar urma să fie finalizat în perioada următoare: în martie, în dezbaterea online “Educație digitală asimptomatică”, organizată de Edupedu și World Vision România, ea spunea că raportul va fi gata “în câteva luni”.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

6 comentarii

  1. Urmeaza programul căte un măr pe fiecare laptop de la țară…. Allview
    Se va vorbi si despre norme… de aplicare?
    Ca asa sunt unii fac programe ca sa nu pară ca stau degeaba dar implementarea ne aduce la realitate.

  2. Da, da, asta lipsea, „educatia media”!
    Le-ati facut Scoli si gradinite moderne, au scapat de WCurile din fundul curtii, le-ati asigurat tot ce au nevoie ca sa INVETE(Casa, masa, imbracaminte, incaltaminte, manuale, rechizite, PROFESORI BINE pregatiti….), i-ati invatat cum sa se spele pe maini, cum sa manance sanatos, i-ati invatat MULTE altele NECESARE in viata iar acum, cireasa de pe tort, le faceti „educatie media”!!!
    Ca asta le lipsea!
    Asa vor deveni Romani educati!

  3. Iar in Romania reala….
    24 Decembrie 2020, TVR: „Tot mai mulți dascăli din Teleorman cer să se pensioneze. Motivația: le e greu să se adapteze școlii online.
    Tot mai mulți dascăli din județul Teleorman aleg să renunțe la meserie în această perioadă și își depun dosarele de pensionare.
    Mulți dintre aceștia solicită chiar să se pensioneze anticipat.
    O parte dintre cei care rămân în sistem au probleme în a se adapta sistemului de învățământ online.
    De aceea, unii profesori au ales să le predea elevilor în mod tradițional, în clasă, la tablă iar lecția este înregistrată.
    Școala online nu creează probleme doar elevilor, ci și dascălilor din județul Teleorman. Faptul că le este mai greu să se adapteze cerințelor actuale, care presupun utilizarea noilor tehnologii, la care se adaugă și teama de pandemie, i-au făcut pe mulți profesori din județ să își depună dosarele de pensionare.
    Alarmant este că, anul acesta, dascălii au optat și pentru pesionarea anticipată.
    Pentru cei care au hotărât să rămână în sistem, dar le este greu să le predea elevilor online, s-a găsit o soluție ingenioasă: profesorii sunt filmați în timp ce predau ora în clasă, în mod tradițional, la tablă, iar înregistrarea le este, apoi, transmisă elevilor.
    Școala online scoate la iveală și mai multe probleme cu care se confruntă învățământul teleormănean, pe lângă lipsa echipamentelor electronice sau a conexiunii la internet.
    Zilele trecute, un profesor din Alexandria a fost înregistrat când jignea o elevă, în timpul orei de chimie pe care o susținea pe internet.”

  4. Alo, doamna Deca, copiii romani nu mai au laboratoare de stiinte, n-au habar cum arata cele mai banale instrumente, n-au facut in viata lor experimente simple, niciun microscop banal sau o trusa de mecanica sau de optica cu cele mai ieftine instrumente nu au, substantele chimice au expirat din era comunista si voi bagati, peste toate porcariile actuale, alte ore.
    Stiintele sunt viitorul pe care pariaza tarile normale la cap, dari copiii romani sunt coada lumii civilizate la acest capitol.
    Cine dracu sa le predea, intrati pe forumurile profesorilor romani sa vedeti ce rezistenta e la orice incercare de modernitate.
    Va credeti in Finlanda, dar societatea in care vreti sa introduceti sistemul finlandez e societatea romaneasca, total diferita de aia finlandeza, de aceea, porcaria pe care o clociti acum va fi un rateu epic.
    Cunosc personal un olimpic roman, acum in Ivy League cu bursa integrala, care s-a pregatit pentru proba practica, cu exceptia a catorva ore facute de niste profesori inimosi de la Univ.Buc, cu clipuri de pe Youtube si sa trezit la concurs, la proba practica, cu un instrument pe care nu pusese mana in viata lui, desi peste tot in lume e banal, e vorba de micropipeta.
    Din fericire, era noua si avea instructiuni, a pierdut timp, dar s-a descurcat foarte bine.
    Nebunilor care sunteti, alti ani pierduti pentru copiii romani. Sunteti platiti bine de parintii acestor copii, dar voi sunteti in nori pufosi si nu in realitatea romaneasca.
    Timpul trece, leafa merge, copiii vostri sunt in scoli private, totul e minunat.

    • Eu nu am auzit pe cineva de la ANES de exemplu sa spuna ce e greu in Romania… dar banii îi toaca… in liniste