
DOCUMENT Noul raport OCDE de evaluare privind Educația și Competențele în România cere un nou model de finanțare pentru educație, în care educația timpurie să fie prioritară, reforme mai rapide, un cuvânt mai puternic de spus școlilor, măsuri urgente pentru comunitățile sărace
România trebuie să-și reanalizeze modelul general de finanțare pentru sistemul de educație, într-o manieră în care să acorde prioritate educației timpurii și școlii primare. Ar trebui să cheltuiască banii mai eficient în acest domeniu și să ofere mai multă autonomie instituțiilor. Și ar trebui să sprijine activ măsurile de reducere a decalajelor și de sprijinire a comunităților sărace, una dintre cauzele pentru care țara se poziționează mult în urma altor țări în privința rezultatelor educației. Așa reiese din noul Raport al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) privind Educația și Competențele în România, document publicat astăzi, scrie Edupedu.ro.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
- Raportul cere „continuarea” și „accelerarea” reformelor, dar și reforme noi pe toate palierele educației, la 2 ani după adoptarea noilor Legi ale învățământului preuniversitar și superior și după un deceniu de pregătiri de reformă, care lasă România în coada majorității clasamentelor internaționale întocmite de OCDE.
Raportul analizează stadiul reformelor din domeniul educațional și situația generală din învățământul românesc, prin comparație cu situația din țările membre. Iar pe baza acestor analize formulează o serie de recomandări în mai multe domenii-cheie, aferente fiecărui ciclu de învățământ, de la cel timpuriu la cel universitar, precum și o serie de recomandări-cadru de măsuri la nivel de politici educaționale.
Documentul publicat de OCDE – organizație la care România este în plin proces de aderare – folosește, în general, un limbaj diplomatic la adresa „transformărilor profunde”, a „viziunii ambițioase” și a „reforme venite la momentul oportun”. Dar, în același timp, el reflectă situația gravă cu care se confruntă sistemul românesc de educație atât prin considerațiile ce stau la baza recomandărilor pe care le formulează, cât și prin comparație cu situația din țările OCDE și cu mediile la nivel de organizație.
Iar recomandările reflectă nevoia de schimbare în întregul sistem, dincolo de schimbările propuse sau aflate încă în stadiu de proiect, introduse de Legile educației din 2023.
Citește articolul integral și descarcă documentul pe Edupedu.ro
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.