G4Media.ro

De ce crește numărul copiilor care nu iau 5 la Matematică? Pregătirea…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Sigur ca profesorul are o mare responsabilitate. Dar si elevii nu mai rezolva singuri exercitii si probleme acasa, ca sa capete dexteritate. Nici nu mai stiu daca mai exista acum Revista Matematica care, pe vremea mea, era un fel de barometru privind nivelul la care te situai in ceea ce privea asimilarea matematicii. Imi aduc aminte ca prima data cand profesorul ne-a cerut sa incercam sa rezolvam probleme de matematica din Revista, eram in clasa a sasea, dar desi aveam doar note de 9 si 10 la matematica, n-am reusit sa rezolv decat 3 probleme din cele 7 care erau posibile.
    De abia mai tarziu, dupa ce am inceput sa rezolv sistematic probleme din culegeri de matematica, am avut succes si cu problemele din R.M. si am aparut la rubrica rezolvitori.
    Nu pot spune ca am avut numai profesori exceptionali la matematica, dimpotriva, unii erau mai slabuti, dar daca vroiai sa inveti, nu exista obstacole: ne ajutam intre noi elevii. Cu cat explicam unor colegi, cu atat mai mult pricepeam si eu si din acel moment chiar imi facea placere sa explic lectia celor care erau in dificultate….

  2. Alo tanti?
    Copii nu sunt de vina!
    Societatea nu e de vină!
    Părinții nu sunt de vina!
    Ati gasit Dvs. vinovații de serviciu pe profesori.
    Mergeți la orice scoala si vedeti daca vreunul din absolvenții de liceu doreste sa fie profesor de matematică?
    Sau de ce au succes facultățile particulară de rahat?
    Simplu ca nu se bazeaza pe matematica.
    Mai bine va deziceti de prostiile scoase in piata.
    Ca asa a vrut ziaristul sa iasă articolul.
    Dar cat o fi avut la bac la mate?

  3. Va mai spun un lucru, care o sa socheze, probabil, multa lume: copiii copiaza in pauze temele „la mate”, desi in caietele de clasa (daca isi iau notitele corect) au exemple, ca sa se descurce si acasa. Fiind de serviciu in pauza (trebuie sa facem si pe paznicii, nu?), deseori i-am gasit pe elevi adunati la o banca si copiind temele. Niciunul n-a fost vreodata curios sa intrebe cum a rezolvat exercitiile si problemele respective! Altadata am avut surpriza sa-i vad pe copii rezolvand pe calculatorul telefonului (ca au dreptul sa le aiba la scoala) inmultiri si impartiri banale, gen 8×7 sau 72:9. Deci, despre ce vorbim?

  4. Pentru cine nu stie, „Gazeta matematica” a fost scoasa din scoli, nu stiu din ce motiv. Imi aduc aminte o situatid de acum cativa ani, cand s-a pus problema decongestionarii materiei… Colegul meu de matematica era disperat ca programa de atunci, revizuita de nu stiu cine, prevedea predarea inecuatiilor, dar a fost scos capitolul referitor la ecuatii! Ca sa predea inecuatiile, trebuia sa le predea ecuatiile, caci nu mai intelegeau copiii nimic! A renuntat la cateva ore distribuite in planificare altor capitole pentru a face scest lucru, dar nu s-a mai incadrat, in timp, cu lectiile celelaltd planificate. Daca nu-l interesa soarta copiilor, preda dupa noua programa, fara sa-i pese! La evaluarea de la cls. a VIII-a, stupoare: o buna parte din subiecte cereau rezolvarea ecuatiilor! Ai nostri, care au invatat pentru ei, nu pentru note, s-au dscurcat! Felul in care e gandita materia de predare (prea multa informatie de asimilat intr-un timp relativ scurt, care nu va mai fi folosita in alti ani de scoala sau mai tarziu, in procesul muncii), ca e vorba de matematica sau nu, lasa de dorit! Ii sperie pe copii si ii face pe multi sa urasca scoala inca din clasa a II-a…