Home » Articole » De ce autostrada dintre Timișoara și Belgrad va trece prin estul orașului de pe Bega. Liberalii contestă proiectul, USR denunță ”mafie imobiliară”

De ce autostrada dintre Timișoara și Belgrad va trece prin estul orașului de pe Bega. Liberalii contestă proiectul, USR denunță ”mafie imobiliară”

21 mart. 2021
De ce autostrada dintre Timișoara și Belgrad va trece prin estul orașului de pe Bega. Liberalii contestă proiectul, USR denunță ”mafie imobiliară”
Traseu Autostrada A9 Timişoara - Moraviţa prin Moşniţa Sursa foto: Satelitare 2020
Ascultă articolul

Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă (USR-PLUS) a anunțat că Autostrada A9 Timişoara – Moraviţa – Belgrad va fi construită prin estul municipiului Timișoara, ca urmare a rezultatului realizat de experții contractați de CNAIR. În timp ce vice-președintele liberal al Consiliului Județean Timiș, Alexandru Proteasa, susține că autostrada ar trece printre casele oamenilor, șeful USR Timiș, Ruben Lațcău, arată că ”Locuitorii comunei Moșnița sunt în aceste zile ațâțati de primarul lor” și blamează ”mafia imobiliară” din zonă.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Potrivit lui Cătălin Drulă, traseul drumului de mare viteză spre vama Moraviţa şi Belgrad va trece prin estul Timișoarei, iar viceprimarul Ruben Lațcău arată că ”evident că traseul va fi ales în așa fel pe coridorul stabilit încât să aibe un minim impact pentru casele existente, pe lângă faptul că se vor monta panouri de protecție. Rețelele de utilități vor fi adaptate”.

Citește integral pe economedia.ro

Comentarii
  • Mi se pare că prezentați povestea accentuând doar o parte din informație ruptă din contextul complet, astfel încât să pară că cei de la MTI și CNAIR sunt incompetenți și neatenți. Dar oare ăsta este cazul?

    1. În primul rand, studiul a fost realizat de Search Corporation care probabil a încasat pe el câteva milioane de RON.
    Prețul studiului e piperat; sigur, vorbim de combinații de analize date pe mai multe niveluri, e clar că se lucrează cu sisteme performante de analiză date, însă sigur că s-ar fi putut realiza la costuri mult mai mici.

    O dată ce achiziționezi sisteme de intelligence și bază de date pe drumuri plus programe de benchmarking automat, astfel de studii ar trebui să se realizeze destul de ușor.

    Dacă activitatea ar fi internalizată în cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI), ar genera economii de costuri majore! MTI ar trebui să fie „the ultimate knowledge and intelligence keeper” pe tot ce înseamnă drumuri în țara asta. Costul achizitionării de sisteme de intelligence si analize date < costul externalizării studiilor catre x si y.

    2. Alegerea traseului pentru autostrăzi se face după realizarea unor studii tehnice.
    Pentru Autostrada A9 care va lega Timişoara de Moraviţa (frontiera cu Serbia), CNAIR și Search Corporation au analizat 11 variante de traseu.

    Analiza multicriterială este publicată pe site-ul CNAIR (http://www.cnadnr.ro/)

    M-am uitat și eu rapid 10 min. peste cele 2 documente de 200 pagini:

    Criteriile analizei multicriteriale sunt prezentate în cel de-al doilea document, de 111 pagini, începând cu pagina 78.

    Variantele de traseu s-au comparat în cadrul analizei multicriteriale pe baza unor norme economice şi de mediu, cu următorul procentaj alocat pt. importanță:
    – 70% pentru criteriul economic
    – 30% pentru criteriul de mediu.

    Pe primul loc, cu 85 de puncte din 100, este varianta 5.
    A doua clasată, ca variantă alternativă, a avut doar 54 de puncte.

    Din moment ce s-a alocat 70% pentru criteriul economic (raport beneficiu-cost) = este evident că varianta "economică" a avut cele mai mari șanse să fie varianta optimă.

    Varianta ocolitoare ar fi costat probabil cu cca. xx milioane RON în plus, ca în cazul Autostrăzii Moldova – A7 cu varianta ocolitoare la Focşani.

    Acum trebuie demonstrat matematic că:
    costul (estimativ) al exproprierilor după harta actualizată (pe varianta 5) < costul suplimentar pe varianta ocolitoare.

    • Frumos spus.. mă bucur că am citit comentariul tău, pentru că a avut mai multe informații decât articolul în sine.
      Pentru cel ce a „scris” articolul: 4, stai jos.

    • @Rd,
      Ce capabilă ești. A cui ești, fă?

    • @Barbu Gh. Sunt doar a mea.

      Și vă rog! Mai mult respect pentru femeile de pe forum, pe viitor.

      Doamna lili este „gica contra …toți” și a evoluat în scepticism, dar rămâne o analistă bună; eu sunt din aceeași categorie pusă pe analiză doar că prefer pragmatismul optimist.
      Fiecare contribuie, în felul ei, la stabilirea unui echilibru de puncte de vedere pe forum. Nu vitregiți site-ul de această varietate de opinii.

    • Diana Rd te mai bine ti ai vedea de munca de la ministere decat sa scuzi pe aici anumite persoane!
      E prima nuca-n perete a min superspecialistului Drula! Nu ma asteptam la asa ceva! :))
      E era cel mai frumos, cel mai destept alaturi de ceilalati corifei:Nasui, Vlad Voiculescu, Cristi Ghinea

    • Multumesc frumos pentru detalii Diana Rd. Parte care imi pare mie ca fiind antisociala este ca in favoarea costurilor nu se ia in considerare factorul uman. Si e clar, 100 familii nu vor tine pe loc un proiect ce vizeaza intreaga tara. Dar, la milioanele de lei platite pe studiile de fezabilitate, se putea delega o persoana de la firma „Search Corporation” sa mearga pe teren urmarind coordonatele variantei 5, vazand ca trebuiesc demolate 10 case noi si platit daune (pentru disconfort si devalorizarea proprietatilor) la minim 50 case care se afla pe o raza de 10m de autostrada, raportand mai departe. Si daca a fost cineva pe teren dar nu s-a tinut cont de situatia reala, in cazul asta avem niste conducatori de cacat cu conceptii invechite despre o societate moderna.
      Comentez in calitate de proprietar cu casa la 5 metri de varianta selectata. Nu as avea nici o ingrijorare daca statul roman mi-ar fi dovedit ca are grija si de cetatenii care ii umplu visteria cu bani.
      Eu am luat terenul de la primarie din 2014. Acest proiect in 2014 a fost propus si reluat in discutii in 2019…. mai are rost !?
      Guvernul, ministrii, statul, ar trebui sa ceara actualizare din teren in momentul in care reiau discutii despre anumite proiecte, sau cel putin sa-i intereseze situatia in timp real.
      Se discuta de mafie imobiliara pe variante ocolitoare… e mafie imobiliara si pe actuala varianta.

  • Economedia are sa-ti dea o bere! 👍

    Si autorului, o penalizare salariala pentru ca nu s-a interesat de ce alte proiecte au pierdut.

  • La ce ne trebuie autostrada cu Serbia?

    • Autostrada este pentru circulația autovehiculelor cu o viteză mai mare

  • @Radu
    Bai Banatean arogant, e si pentru dezvoltare economica o autostrada. Faci prima data Timisoara Cluj , sa Craiova sau Oradea sau Bacau, nu cu Serbia.
    Gasesti tigari si blugi si la noi, nu trebuie sa mai mergi la Belgrad.
    La ce mergi in Serbia cu viteza mare? Ca voi mergeti pe autostrada pe banda 2 cu 120 la ora.

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole