G4Media.ro

Daimler vrea să concedieze un număr semnificativ mai mare de angajaţi decât…

sursa foto: Pexels

Daimler vrea să concedieze un număr semnificativ mai mare de angajaţi decât estima iniţial

Producătorul automobilelor marca Mercedes-Benz intenţionează să elimine 15.000 de locuri de muncă la nivel mondial, un număr semnificativ mai mare decât estima iniţial, informează un articol publicat luni în cotidianul financiar german Handelsblatt, preluat de DPA.

În luna noiembrie a anului trecut, Daimler a anunţat în mod oficial că va demara un plan de reducere a costurilor care se va traduce prin eliminarea a cel puţin 10.000 de locuri de muncă la nivel mondial până în 2022.

Potrivit Handelsblatt, directorul general de la Daimler, Ola Källenius, vrea să demareze o politică de austeritate mai drastică decât se estima iniţial şi va da publicităţii, marţi, noile sale planuri cu ocazia prezentării rezultatelor pentru anul 2019.

De asemenea, Handelsblatt susţine că grupul Daimler a decis să renunţe la unele modele, în special din familia S-Class, precum şi la pick-up-ul X-Class, care a fost lansat în 2017, dar nu s-a ridicat la înălţimea aşteptărilor.

Potrivit cifrelor preliminare anunţate deja, Daimler a realizat un profit operaţional de 5,6 miliarde euro în 2019, la jumătate faţă de cifra din 2018. Însă această cifră nu include costurile suplimentare provocate de scandalul diesel, care a izbucnit în urmă cu trei săptămâni. În aceste condiţii, experţii sunt de părere că programul de reducere a costurilor prezentate anterior nu va fi suficient.

Ola Källenius, cel care în luna mai a anului trecut a preluat postul de CEO al Daimler de la Dieter Zetsche, a anunţat mai multe revizuiri de profit. Chiar dacă vânzările de autoturisme marca Mercedes-Benz au atins un nou nivel record în 2019, grupul Daimler se confruntă cu costuri semnificative pe fondul tranziţiei la electromobilitate.

Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart.

În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.

Sursa: Agerpres

Foto: Pexels.com

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

9 comentarii

  1. Cand Industrai auto face asa ceva, nu e de bine!!
    In 2008, cand criza creditelor imobiliare(si nu numai) din SUA a trecut oceanul in Europa, prima care a dat semnalul a fost Industria auto, in Noiembrie 2008 concediau deja, le scazuse numarul si volumul comenzilor!
    Ce ne spuneau alde Taricenau(Premier) si Basescu(Presedinte): „Nu e nici o problema, nici o criza nu va atinge mandra Romaniei(aflata in Campania electorala pentru parlamentare!), Economia noastra „duduie”, va amintiti cum „duduia” Economia in creierul senil ai lui Taricenau?!
    Criza din 2008-2009 a lovit cel mai tare in Romania, cel mai tare dintre tarile UE!

    • Daimler are ~300.000 de angajati. Concediaza 5%, 1 din 20. Multi manageri sunt de parere ca e bine sa renunti in fiecare an la 1 din 10 angajati pe criterii de performanta.
      Concluzia? Mult zgomot pentru nimic.

    • @pehash: Ar fi bine sa fie asa, dar nu pare!
      „Cine amenință industria auto germană: Mitul care se clatină/ Zeci de mii de locuri de muncă, în pericol
      1 Decembrie 2019 .
      Mercedes. Dar și BMW, Volkswagen și Audi au probleme. Nicio ramură economică nu este mai apropiată de sufletul germanilor decât industria auto. Dar întruchiparea gloriei germane se clatină acum, transmite postul de radio Deutsche Welle.
      După ce concernele VW și BMW au anunțat reduceri drastice de personal, Daimler le urmează exemplul. Anunțul făcut de producătorii din segmentul premium din Stuttgart referitor la posibile concedieri este interpretat de experți ca fiind începutul crizei în atât de performantul sector economic al Germaniei.
      Unul dintre cei mai faimoși analiști din domeniu, Ferdinand Dudenhöffer, consideră că anunțurile privind reducerea personalului vor fi urmate de un val de concedieri în întreaga branșă.
      Continental, care are mulți salariați și în România, va concedia 20.000 de persoane.
      Continental speră că, după finalizarea restructurărilor, să își reducă cu circa 500 de milioane de euro costurile anuale, după cum relatează jurnaliștii de la postul MDR.”
      https://www.g4media.ro/cine-ameninta-industria-auto-germana-mitul-care-se-clatina-zeci-de-mii-de-locuri-de-munca-in-pericol.html

      A-propos, principalul exportator al Romaniei e Industria de componente AUTO pentru marile companii AUTO!
      Fenomenul va afecta economia românească, din moment ce Germania e cea dintâi ţintă a exporturilor româneşti, mai ales de componente pentru industria auto.
      https://cursdeguvernare.ro/comenzile-industriale-din-germania-au-suferit-cea-mai-mare-cadere-din-ultimii-doi-ani.html

    • Daca maine vine vreun sef de guvern sau de stat si spune ca scade cu 5% salariul bugetarilor sau cu 5% pensia o sa fie REVOLUTIE in orice tara cat de cat democrata.
      Minus 5% in industrie, ca e cifra de afaceri sau numar de angajati, e imens. Nu e asa.. e o problema generala. Nu numai Daimler, si VW are aceleasi planuri.

    • @Schnappi: cine a zis ca va fi -5% in industrie?.. Oricum, Daimler raporteaza venituri in crestere fata de 2018.

  2. Cand Industrai auto face asa ceva, nu e de bine!!
    In 2008, cand criza creditelor imobiliare(si nu numai) din SUA a trecut oceanul in Europa, prima care a dat semnalul a fost Industria auto, in Noiembrie 2008 concediau deja, le scazuse numarul si volumul comenzilor!
    Ce ne spuneau alde Tariceanu(Premier) si Basescu(Presedinte): „Nu e nici o problema, nici o criza nu va atinge mandra Romaniei(aflata in Campania electorala pentru parlamentare!), Economia noastra „duduie”, va amintiti cum „duduia” Economia in creierul senil ai lui Taricenau?!
    Criza din 2008-2009 a lovit cel mai tare in Romania, cel mai tare dintre tarile UE!

  3. G4 media, de ce nu ati dat postarea mea-raspuns la @pehash?!
    Va rog sa o dati, nu contine nimic interzis!

  4. Ăia de la Opel din Germania se apuca de produs acumulatori… trist… dar s-au si distrat la vremea lor