G4Media.ro

Cursuri obligatorii de conducere defensivă și prim-ajutor pentru șoferi: proiect legislativ

Foto: G4Media

Cursuri obligatorii de conducere defensivă și prim-ajutor pentru șoferi: proiect legislativ

Senatorul USR Cosmin Poteraș a depus un proiect de lege pentru introducerea de cursuri de conducere defensivă și de prim-ajutor atât pentru obținerea carnetului de conducere, cât și pentru șoferii care au carnetul suspendat, potrivit unui comunicat al partidului. Proiectul prevede completarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.

Proiectul își propune, de asemenea, responsabilizarea conducătorilor auto care, deși sancționați, ignoră consecințele acțiunilor lor, nu-și achită amenzile și continuă comportamentul periculos și iresponsabil, prin introducerea unui termen de plată a amenzilor de șase luni; în caz contrar se va putea dispune suspendarea permisului.

Conform datelor publicate de Poliția Română, în ciuda unei mici scăderi a gradului accidentelor produse între anii 2009 și 2019, România se află în continuare în topul statelor cu cele mai multe accidente produse în traficul rutier, iar documentele Comisiei Europene arată că România înregistrează cel mai mare număr de decese cauzate în traficul rutier, ocupând primul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește rata de mortalitate pe drumurile publice (85 de decese la 1 milion de locuitori).

”Anual, aproape 2.000 de oameni își pierd viața în accidente rutiere pe drumurile din România și aproape 10.000 de persoane sunt grav rănite. Nu putem asista pasivi la pierderea de vieți omenești și cea mai simplă cale este prevenția. Cred că educația rutieră poate fi un pas înainte, în sensul în care, pe de o parte, poate ajuta la conștientizarea pericolului pe care condusul agresiv îl reprezintă și – pe de alta – îi pregătește pe șoferi să conducă defensiv. De asemenea, abilitatea de a acorda corect primul ajutor în caz de accident auto poate salva vieți omenești, motiv pentru care am propus obligativitatea unui curs de prim ajutor ca o precondiție pentru obținerea permisului”, arată Cosmin Poteraș. (Foto: G4Media)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

23 comentarii

  1. De cand se chinuia saracul Titi Aur sa prinda si el un contract cu statul…

    • bingo!

      cu titi sau cu alte firme ale lor, evident „acreditate” !!!!

      hotii!

    • Cum vrea cineva sa faca un lucru bun, ca sa salveze niste vieti, imediat romanii se coalizeaza si il ataca, fiindca romanii au rautatea in sange, romanii nu vor sa le fie bine, ci sa le fie rau si altora.

    • @ Vladimir Putin e un gunoi

      Asa functioneaza ei! Pur si simplu asa gandesc! Sunt oameni care nu fac absolut nimic decat pentru un interes personal… Ideea ca cineva face o lege ca sa fie mai putini morti in accidente rutiere e dubioasa pentru ei…
      Dom’le, daca face legea asta, lui ce ii iese? Asa gandesc, atata pot…

      Ce ii iese?
      MOR MAI PUTINI OAMENI PE STRAZI
      E un lucru bun pentru toti.

      George Simion, ridicat in august de politie pentru ca mergea cu permisul suspendat, ar trebui sa participe la cursurile astea…

  2. Avem cea mai proasta infrastructura din UE, e normal sa avem multe accidente.

    • Daca te uiti pe statistici, o sa vezi cauzele producerii accidentelor: viteza excesiva, traversari prin locuri nepermise. Nicidecum starea infrastructurii, ci indisciplina in trafic – atat a conducatorilor auto cat si a pietonilor.
      Aproape zilnic conduc si nu dureaza mai mult de 5 min pana sa imi fac cruce la ceea ce vad pe sosele. Fiecare e cu legea lui, nimeni nu respecta nimic. Si cu toate astea, parerea ta este ca starea soselelor este cauza accidentelor.

    • Și infrastructura, dar și școlile de șoferi dau numai rebuturi. Înainte la școală de șoferi te învațau cum funcționează ambreiajul, acum ți se spune sa nu bei antigelul. Nu mai vorbim ca toți cocalari și-al luat „mașina”. Cum își ia unul o droasca de 200 de euro, cum se crede pilot de curse prin mahala…

  3. Poate a vrut sa spuna „preventiva”, nu defensiva.

    • Meam! 💬
      Din 3 comentarii, 2 sunt halucinante vis-a-vis de articol!

    • Lucrezi la titi sau la concurenta lui?:))

    • nu, a vrut sa spuna defensiv. condus defensiv se cheama. sincer, desi probabil ar avantaja pe aia care ofera asa ceva, chiar ar fi nevoie pt multi soferi. problema e alta: ca daca fac ala si apoi tot cum faceau inainte procedeaza, e zero barat. pana la urma tot politia pe strada ar fi cu adevarat factorul de care sa se sperie.

  4. Redactia, poate va opriti din vorbirea populara, cu „carnetul suspendat”. In primul rand nu mai este carnet de vreo 25 de ani. In al doilea rand, nu se suspenda permisele, pe sfoara, precum rufele.

    Expresia folclorica este cauzata de o lene de gandire (nespecifica redactiei, nu? :idea:), in ideea ca „merge si asa, cu saracia aia, Nea Gogule”.

    Ceea ce se suspenda este un drept, respectiv dreptul de a conduce autovehicule. Si nu peste tot, ci doar pe drumurile publice!

    Vorba aia, va frige tastele sa scriti calificat, bre?

  5. Sau poate ar fi o idee sa facem școala de șoferi, examenul medical și examenul de luat carnetul pe bune.

    Să vă dau niste exemple de când am făcut eu școala de șoferi:

    1. La examenul psihologic, unele probe erau eliminatorii. Mai mult de jumătate dintre cei din sală nu le-au trecut. Au mers mai departe liniștiți să facă școala.

    2. Avizul medical – costa 100 de lei și se rezolva în 10 minute

    3. Când am dat examen am fost în mașină cu inca 2 fete. Una dintre ele a cosdus cam prost, cealaltă a fost complet praf. Polițistul le-a spus amândurora că au picat, însă surpriză – cea care a fost praf de fapt a trecut, pentru că era nepoata nu știu cui, însă nu avea cum să îi spună că a trecut când condusese mult mai prost decât fata care merita sa pice.

    Mă rog, o alta invenție birocratică – când încetezi cerere in mod artificial imediat se vor găsi firme care pentru o sumă de bani să-ți dea acel certificat de „conducere defensiva” sau „prin ajutor” fara să-ți mai pierzi timpul pe acolo.

  6. Buna initiativa , ar fi mers mult mai devreme din cauza lipsei autostrazilor .
    Lipsa autostrazilor si nr mare de accidente ar fi un mare MOTIV de sanctionare partidele capuse Psd Pnl udmr si mai nou aur ( sigur ei vor drumuri din pamant si piatra ) .
    Noroc cu USR ca au aparut in politica si sunt singurii care gandesc la probleme reale are romanilor .
    Dinozaurii din psd pnl udmr au numai limuzine 4×4 , never accident mortal , pacat .

    • Ce rol mai are politia rutiera ???? in afara de a baga in buzunar???

      Cine garanteaza ca aceste cursuri vor avea rezultatul dorit?

      De unde stim ca nu o sa fie doar un alt biznis romanesc, sa mai impuna niste obligatorii rulate prin firmele lor ??

    • ion e postac PSD/PNL, numai ei vor ca Romania sa nu evolueze niciodata. Merita incercat ce vrea USRistul, fiindca in momentul de fata mor anual 2000 de romani pe sosele. ion vrea ca acesti oameni sa moara, fiindca ion e profund rau.

    • @Ion: se cheama economia privata a statului

  7. Dar tu lucrezi la pompe funebre? De ce îți convine numărul mare de victime din accidente rutiere?

  8. 1. Curs de prim ajutor se face si acum la scoala de soferi doar ca e o mizerie, ar trebuie facute cu organisme acreditate Ambulanta, Crucea Rosie, Smurd etc.
    2. Cine nu a trecut pe la Academia lu Titi mai bine sa taca, doar 1modul sa faci si ai alta optica si pregatire in trafic. Sa nu mai zic ca omul asta s.a chinuit si tot ce a facut la ATA a facut cu fonduri europene. Adevarat pentru salariile din Ro costul cursului este urias dar ar trebui angajatorul sa sprijine acest gen de pregatiri.
    O intiativa buna dar depinde ce forma capata pana in final.
    ps: nu va faceti griji…am vazut la Titi doar privati venind la cursuri asa ca omul isi face treaba si fara combinatii cu statul. In plus daca ati citi ati vedea ca a renuntat la o donatie de pamant data de un primar sa faca academia.

  9. Un asemenea curs (de fapt am facut doua cand eram mai mic) m-a scapat de la moarte sigura pe celebrul drum spre Buzau, cand m-am trezit aproape fata in fata cu un TIR dupa contrasens.
    Am scapat. Daca nu stiam ce sa fac… nu aveam nici o sansa. Cei doi care erau cu mine in masina au spus ca nu ar fi facut asa, dar nici nu credeau ca scapam in secundele alea.
    E drept ca sunt si cazuri in care nu mai ai timp de reactie.

  10. Cursuri de prevenție 😂 pentru cine ??.f bine,se pot trece,dar când se urcă în mașină aia de 500 cp. primită cadou de la părinți,uită totul,e zeul șoselelor,viteză cât poate mașina,un păhărel de jb,sau puțină iarbă și formula e gata.EDUCAȚIA PRIMITĂ DIN FAMILIE ȘI ÎNCREDEREA CĂ ARE CINE ÎL APĂRA ÎN CAZ DE…… .Asta e problema și tot politicienii sunt de vină.pe drapelul României trebuie pus o siglă,PILA ȘI TELEFONUL

  11. Eu zic sa va apucați sa construiți autostrăzi și drumuri bune pe care sa nu mai moara oamenii din vina voastră… Și sa nu mai chinuiți poporul ca o sa se întoarcă totul împotriva voastră și o sa fiți judecați, jigodiilor penale ce sunteți!