G4Media.ro

Cum să reducem deficitul bugetar și să creștem calitatea politicii fiscale (Op-ed)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Cu un … tabel. Pe care-l incarci intr-un ‘tool’ de AI.
    Cu lista companiilor de stat, grupate inteligent, cu alocarea resurselor financiare in functie de ceea ce vrem sa obtinem. Invatam angajatii sa mai faca si altceva decat #nimic.

    Sau lasa, ca a zis Ciolacu ca merge si asa cum e acum.

  2. Ma securistilor, furati cu masura daca vreti sa reduceti deficitul bugetar.

  3. Iar vorbeste hapciucalitul asta miltonfriedmanian …

  4. Intresanta imaginea economica ce ne este prezentata de text cu toate componentele ei de fiscalitate si modul presupus corect prin care putem trece fiscal de aceasta perioada de pandemie universala, ce complica evident lucrurile . Si aceasta notiune introdusa in text ce se referă la impozitele dorite, adică la acea pondere a veniturilor din impozite ca procent din PIB pe care publicul dorește să o plătească si ideea ce parcurge drumul catre aplicarea unui impozit progresiv functie de venituri , ca masura temporara si aplicabila poate cu scop de incercare, poate produce efecte benefice, dar cum nimic nu este batut in cuie si cum orisicare eveniment major poate rasturana totul , suntem obligati ,de viata , de a ne plia si fiscal pe concretetea data de situatia la zi . Este absolut obligatoriu ca iin urmatorii patru ani jocul politic sa fie pus si in slujba remodelarii fiscalitatii . Concret nu poti pune societatea , ca un intreg , sa plateaca ceea ce tu ca stat crezi ca este corect , ea nu va plati decit ceea ce connsidera ca poate plati .In acelasi timp este necesar o legislatie maleabila , usor modificabila ,functie de evenimente, corelata cu investitii majore si cu atragerea partenerilor economici in dezvoltarea capacitatilor existente sau a dezvoltarii programelor viitoare de orisicare fel . Marii beneficiarii economici trebuie sa isi remodeleze intelegerea prin participarea efectiva la programe diverse ce nu sunt parte doar a intereselor imediate .Un melanj de reguli noi , o diversificare a activitatilor economice , o impozitare a activitatilor ce pina mai ieri erau in afara sitemului de impozite , o reorganizare in toate punctele de colectare ce nu isi faceau treaba si care evitau controlul prin metodele bine cunoscute , este obligatoriu de realizat . Pentru o perioda de timp un impozit progresiv poate produce o colectare mai mare , restringerea sau eliminarea partiala a pensiilor asa numite speciale , privatizari sau vinzari de obiective statele ce produc pagube materiale , toate acestea si multe multe altele puse in practica , inclusiv o perioada mica de crestere controlata a inflatiei prin punerea in miscare a unor noi intiative legislative legate si ele ombilical de legile europene , ne pot salva o vreme (asteptam vremuri mai bune ) de la un dezastru economic si fiscal .Toate acestea nu pot fi insa facute fara existenta unei majoritatii , de 65 de procente, ce va conduce tara in urmatorii patru ani ca parte a noii majoritati parlamentare . Nu este momentul sa ne risipim votul pe partidele mici , peste patru ani ne putem relua disputele .

  5. CAT REPREZINTA MUTIPLELE SPORURI DIN TOTALUL NECESAR PENTRU BUGETARI ?

    BUGETARII NU NUMAI CA AU SALARII MAI MARI DECAT CELE DIN MEDIUL PRIVAT DAR LA ELE SE ADAUGA MULTE SI MARI SPORURI.

    CE E ACELA UN SALARIU ?