G4Media.ro

Criza de șoferi din Marea Britanie: Guvernul a respins apelul de relaxare…

Sursa: G4Media.ro

Criza de șoferi din Marea Britanie: Guvernul a respins apelul de relaxare temporară a reguilor post-Brexit de acordare a vizelor

Guvernul britanic a respins apelurile venite din partea companiilor de retail şi de logistică de a relaxa temporar regulile post-Brexit referitoare la imigraţie, care contribuie, în opinia lor, la deficitul de şoferi de camioane şi la perturbarea gravă a lanţurilor de aprovizionare, transmite Reuters, citată de News.ro

McDonald’s, Nando’s precum şi lanţul de brutării Greggs s-au confruntat cu probleme în această săptămână din cauza dificultăţilor de aprovizionare.

Potrivit Organizaţiei comerciale Logistics UK, Marea Britanie are nevoie de 90.000 de şoferi de camioane, iar pe 22 august a cerut guvernului, împreună cu British Retail Consortium, să acorde vize temprare şoferilor de camioane din Uniunea Europeană.

Începând de la 1 ianuarie, majoritatea cetăţenilor UE care lucrează în Marea Britanie au nevoie de vize, care de regulă sunt disponibile pentru locurile de muncă bine plătite şi nu pentru sectoarele de logistică sau de ospitalitate.

Ministrul pentru Afaceri a declarat sâmbătă că nu se aşteaptă ca regulile referitoare la vize să fie schimbate.

”Dorim ca angajatorii să facă investiţii pe termen lung în forţa de muncă locală, în loc să se bazeze pe forţa de muncă din străinătate!”, a declarat un purtător de cuvânt al guvernului.

Publicaţia Timex a scris sâmbătă că guvernul analizează dacă să revizuiască regulile referitoare la vize pentru a combate deficitul de forţă de muncă.

Alex Veitch, director general pentru politici publice la Logistics UK a spus că este dezamăgit de decizia guvernului.

”Industria are nevoie de şoferi acum. Logistics UK este nemulţumit de decizia guvernului de a respinge apelul industriei de logistică pentru acordarea de vize temprare pentru şoferii de vehicule comerciale de mare capacitate pentru transportul alimentelor, ca soluţie pe termen scurt până când vor fi recrutaţi, pregătiţi şi testaţi şoferi locali”, a declarat acesta.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. Pana când statul englez nu va tăia beneficiile, cetățenii lor nu se vor duce la munca.

  2. „”Dorim ca angajatorii să facă investiţii pe termen lung în forţa de muncă locală, în loc să se bazeze pe forţa de muncă din străinătate!”, a declarat un purtător de cuvânt al guvernului.”
    Bravo ! Sunt o groaza de tineri englezi si polonezi ce lucreaza in depozite pe bani putini.

    Statul englez probabil s-a saturat sa fie o vaca de muls pentru imigrantii ce trimiteau bani afara in loc sa ii cheltuiasca in tara, Brexit i-a saracit.

    • Asa o fi, cum sustineti dvs. Ce nu inteleg eu, de ce este in „regat” criza de forta de munca , calificata si necalificata? Sa inteleg ca bastinasii activi (biologic vorbind) din Anglia sunt in corpore „asistati social” (deci, neobisnuiti cu munca) asa cum sunt si in Romanica noastra cea de toate zilele, cateva milioane? Cred ca mai degraba, acesta este rapunsul. Guvernul lor incearca sa-i reobisnuiasca pe localnici sa-si castige painea si sa nu mai stea cu mana intinsa, pe cand la noi…..

  3. Lânga raspunsul guvernului ar fi trebuir sa fie si numarul de someri aflati în plata care au acceptat oferta de a urma scoala de soferi.

  4. si de ce e rau ca englezii nu accepta sa mearga la joburi prost platite ? La majoritatea joburilor la depozite dau 9/10 ora in Londra , multi chiar 10 la motostivuitoristi!!! si acum 2 ani ofereu 8,21 salariul minim .Nu vorbesc de amarati , ci de corporatii, care pt 8,21 mai cereau si cazier si recomandari si istorie completa 5 ani .Cand gasesti sclavi ieftini pe piata muncii , de ce sa oferi mai mult? cam asta e logica , nu place sau nu . Angajatorii tre sa umble la pusculita asa cum bine a punctat repr guvernamental. Alminteri au bani pt agentii de recrutare care au si chiar 10 0000 de sclavi in toata tara

  5. Ce nu spune articolul e faptul ca UK are 500k soferi insa e un blocaj la DVLA, agentia care le da unda verde anual sa poata profesa. Apoi, e vorba de salarii. Sunt companii care platesc in jur de 50.000 / an pt 48 ore pe saptamana, care negociaza cu sindicatele conditii bune de lucru si care nu duc lipsa de soferi. Probleme au companiile care vor sa plateasca soferii ca pe necalificati. Foarte bine face guvernul ca nu relaxeaza regimul vizelor fortand astfel companiile sa plateasca corespunzator soferii.

  6. In primul rand,permisele de conducere nu se mai preschimba din UE in Uk,ca sa lucrezi ai nevoie de Uk permis de conducere,insurance number nu se mai da,viata e foarte scumpa aici,castigi intre £2000 si £3000 si cheltuiesti £2500,mai bine pe Europa sau acasa!!! Nu mai puneti oamenii pe drumuri ,cu Anglia s-a terminat! Sunt foarte multe familii cu un singur salariat in familie,iar cheltuielile nu te iarta!!!