G4Media.ro

Marea Britanie începe să raporteze accidentele provocate de trotinetele electrice/ Un studiu…

sursa foto: Pexels

Marea Britanie începe să raporteze accidentele provocate de trotinetele electrice/ Un studiu avertizează că lipsa de rapoarte poate ascunde pericolele reprezentate de trotinetele încă ilegale pe șosele și trotuare

Majoritatea accidentelor de trotinete electrice din Marea Britanie care implică persoane care au nevoie de tratament spitalicesc nu sunt înregistrate în cifrele oficiale privind accidentele rutiere, relevă un nou studiu, ceea ce generează temeri că pericolele pe care le prezintă au fost subestimate relatează The Guardian.

Analiza a constatat că doar 9% dintre accidentele în care au fost implicate trotinete electrice și care au fost înregistrate de 20 de departamente de urgență pe o perioadă de două luni se regăsesc în cifrele oficiale. Și doar puțin peste un sfert dintre cele mai grave leziuni au fost înregistrate în datele privind accidentele rutiere.

Consiliul Consultativ Parlamentar pentru Siguranța Transporturilor (Pacts), care a comandat studiul, avertizează că datele din spitale arată deja „tendințe îngrijorătoare în ceea ce privește rănile la nivelul capului, feței și coloanei vertebrale” în urma accidentelor cu e-scooter. Acesta spune că creșterea utilizării scuterelor electronice a depășit capacitatea sistemului oficial de raportare al poliției de a înregistra cu exactitate toate rănile și coliziunile.

Margaret Winchcomb, director executiv adjunct la Pacts, a declarat: „Vehiculele cu emisii zero, cum ar fi trotinetele electrice, sunt populare. Este esențial ca metodele de măsurare a riscului pe care îl reprezintă pentru călăreți și a pericolului pe care îl reprezintă pentru ceilalți participanți la trafic să fie coerente și solide.”

Utilizarea trotinetelor electrice este testată în mai multe locații din Anglia, inclusiv în Liverpool, Newcastle și Norwich. Este ilegal să conduci o trotinetă privată pe alte drumuri publice, dar acestea sunt disponibile pe scară largă pentru vânzare. Se estimează că în țară există peste 750.000 de trotinete electrice private.

Analiza Pacts a comparat cifrele oficiale privind accidentele rutiere din Marea Britanie – compilate de poliție și cunoscute sub numele de Stats19 – cu înregistrările din spitale pe o perioadă instantanee în octombrie și noiembrie 2021. Cifrele de la 20 de departamente de urgență au arătat 243 de accidente în care au fost implicate trotinete electrice, dar doar 21 de incidente (8,6%) au putut fi găsite în cifrele Stats19.

Cercetătorii au analizat, de asemenea, datele utilizate pentru un audit clinic național al leziunilor traumatice din Anglia și Țara Galilor pentru aceeași perioadă. Aceștia au descoperit 54 de accidente grave în care au fost implicate trotinete electrice, dar numai 14 (25,9%) în baza de date Stats19.

Sistemul Stats19 a fost introdus în 1949. Acesta este revizuit cam la fiecare cinci ani, iar din 2024 va fi inclusă o nouă categorie – „dispozitiv de transport personal cu motor”. Până acum, scuterele electrice au fost clasificate ca „alte vehicule”.

Departamentul pentru Transporturi (DfT) acceptă că un „procent considerabil” de accidente nepatrimoniale nu sunt raportate la poliție și, prin urmare, nu apar în cifrele Stats19. Raportul Pacts recomandă ca publicul să primească informații clare cu privire la raportarea accidentelor la poliție. Acesta a propus ca toate coliziunile care cauzează vătămări corporale, indiferent dacă implică sau nu o terță parte, să fie raportate.

Analiza DfT privind accidentele rutiere raportate în care au fost implicate trotinete electrice pentru anul până în iunie 2023 a constatat că mai mult de jumătate au avut loc în afara zonelor de testare. Datele Stats19 înregistrează 1.269 de coliziuni în care au fost implicate trotinete electrrice în perioada respectivă, soldate cu șapte persoane decedate și 390 rănite grav.

Nicholas Lyes, de la organizația de caritate pentru siguranța rutieră IAM RoadSmart, a declarat că proporția victimelor din afara zonelor de testare a trotinetelor electrice arată că există un „vest sălbatic” în ceea ce privește utilizarea acestora. El a spus: „Guvernul trebuie să prezinte urgent o legislație privind scuterele electronice private, care trebuie să includă standarde minime pentru dispozitivele de omologare de tip, limitatoare de viteză și propuneri pentru ca piloții să aibă un nivel minim de competență.”

Un purtător de cuvânt al DfT a declarat: „Siguranța rămâne prioritatea noastră principală, motiv pentru care lucrăm îndeaproape cu poliția pentru a revizui și consolida în mod regulat datele în jurul incidentelor cu trotinete electrice.”

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...