G4Media.ro

Creșterea Google încetinește drastic

sursa foto: Pexels

Creșterea Google încetinește drastic

Alphabet, compania mamă a Google, a înregistrat în această vară cea mai mică creștere a veniturilor din 2013 încoace, în afară de începutul pandemiei, un semn puternic că giganții publicității digitale se confruntă cu tot mai multe dificultăți îm fața inflației și a concurenței, potrivit agenției AFP, citată de boursorama.com.

Grupul californian a raportat marți venituri de 69,1 miliarde de dolari în trimestrul al treilea, în creștere cu 6% față de anul trecut. Profitul net al companiei a fost de 14 miliarde de dolari, mult sub așteptări.

Acțiunile companiei au scăzut cu aproape 6%.

În perioada iulie-septembrie, cea mai mare companie de publicitate online din lume a înregistrat o creștere foarte ușoară a veniturilor din publicitate, până la 54,5 miliarde de dolari. Însă veniturile din publicitate de pe platforma sa YouTube au scăzut cu 2%, la 7 miliarde de dolari, în timp ce piața se aștepta la o ușoară creștere.

„Când Google se împiedică, este un semn rău pentru publicitatea digitală în general”, a reacționat Evelyn Mitchell, analist la Insider Intelligence. „Acest trimestru dezamăgitor pentru Google prefigurează vremuri dificile dacă condițiile macroeconomice vor continua să se deterioreze.”

„Este pentru prima dată când veniturile din publicitate ale YouTube au scăzut de când grupul a început să raporteze separat la sfârșitul anului 2019, în mare parte din cauza concurenței din partea streaming-ului și a formatelor video de scurt metraj” pe aplicațiile mobile, cum ar fi TikTok, a precizat ea.

„Investiții responsabile”

Gigantul internetului suferă din cauza reducerilor de buget ale agenților de publicitate, în timp ce se confruntă cu inflația și creșterea ratelor dobânzilor. Iar rezultatele sale suferă în comparație cu anul 2021, când pandemia și restricțiile sanitare au favorizat în mare măsură activitățile digitale.

Ascensiunea fulminantă a TikTok a diminuat, de asemenea, dominația Google și Meta (Facebook, Instagram) pe piața globală de publicitate online.

Până în 2021, aplicația de divertisment a depășit Google ca fiind cel mai popular site web din lume, potrivit Cloudflare, o companie specializată în infrastructură și servicii de internet.

„Ne concentrăm pe priorități clare (…), pe investiții responsabile pe termen lung și pe un răspuns adecvat la mediul economic”, a declarat Sundar Pichai, șeful companiei din Mountain View, citat în comunicat.

„Numai anunțurile de produse pe care le-am făcut luna trecută au demonstrat acest lucru”, a spus el. „Am făcut îmbunătățiri semnificative în căutarea online și în cloud, datorită inteligenței artificiale, și am conceput noi modalități de a genera venituri din YouTube Shorts”, un format video scurt copiat de la TikTok.

În cadrul conferinței de afaceri Code din septembrie, el a explicat că dorește să își facă compania mai productivă. Acesta a recunoscut că dimensiunea sa uriașă – aproape 187.000 de angajați la 30 septembrie – îi încetinește procesul decizional.

Cloud și smartphone-uri

În urmă cu o lună, Google a anunțat închiderea platformei sale de jocuri online Stadia, la trei ani de la lansarea serviciului care permitea oamenilor să joace jocuri fără consolă sau computer, prin intermediul cloud-ului.

În același timp, compania și-a reafirmat ambițiile în materie de smartphone-uri prin lansarea Pixel 7. În perioada iulie 2021 – iunie 2022, au fost livrate aproximativ 6,2 milioane de telefoane ale mărcii, în creștere cu 129% față de anul precedent, potrivit cifrelor Canalys.

Dar cota de piață globală a Pixel rămâne mică.

Google Cloud se descurcă de asemenea bine: a continuat să crească, cu venituri trimestriale de 6,9 miliarde de dolari, în creștere de la 5 miliarde de dolari în aceeași perioadă a anului trecut.

Dar activitatea principală a companiei americane rămâne publicitatea targetată la scară largă.

Google a adăugat recent un nou instrument pentru a le oferi utilizatorilor un control mai mare asupra conținutului anunțurilor care apar în timp ce navighează pe internet, pe fondul concurenței acerbe din partea TikTok.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. E timpul sa mai puna vreo 2 reclame in google si inca vreo 2 in videoclipurile din youtube ca si asa sunt putine. Evident ca daca ai un site si faci ca ei te penalizeaza in motorul de cautare pentru poor user experiennce. Ar trebui amendati zilnic cu procente din cifra de afaceri pentru ceea ce fac. La fel si meta, adica facebook.