G4Media.ro

Comuna Sânmartin din Bihor, unde se află Băile Felix, va avea centură…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Comuna Sânmartin din Bihor, unde se află Băile Felix, va avea centură ocolitoare până în toamna anului viitor

Şoseaua de centură a comunei Sânmartin, ce va ocoli comuna cu staţiunile Băile Felix şi Băile 1 Mai, ar trebui să fie finalizată până în toamna anului 2023, când circulaţia rutieră la ieşirea din Oradea, spre Beiuş şi Deva se va face fluent, a declarat marţi preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Bihor, Ilie Bolojan, citat de Agerpres.

Potrivit unui comunicat al instituției, Ilie Bolojan a avut luni o întâlnire cu reprezentanţii firmei lider care a câştigat, în iunie, licitaţia pentru proiectarea şi execuţia Centurii Sânmartin.

„Compania Erbaşu a finalizat şi a predat proiectul tehnic, documentaţie care stă la baza obţinerii autorizaţiei de construire. În cursul acestei luni, proiectul va fi trimis spre avizare în comisiile de siguranţă rutieră şi tehnico-economică ale Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. În şedinţa ordinară a Consiliului Judeţean Bihor din luna septembrie va fi supus votului proiectul de hotărâre privind exproprierea suprafeţelor de teren necesare investiţiei. Autorizaţia de construire ar urma să fie eliberată de Ministerul Transporturilor până la finalul lunii septembrie”, se arată în comunicat.

Proiectul centurii Sânmartin a fost iniţiat de administraţia judeţeană, la fel ca altele în parteneriat cu CNAIR, precum cele pentru construirea şoselei de centură a oraşului Aleşd şi respectiv a municipiului Beiuş.

„Ne propunem să începem lucrările, pe toată lungimea centurii ocolitoare, de aproape 6 kilometri, în primele zile ale lunii octombrie. Constructorii au la dispoziţie 12 luni pentru finalizarea lucrărilor. Pe traseul centurii sunt două pasaje: un pasaj de 430 de metri lungime la intersecţia cu centura Oradea şi un pasaj în lungime de 720 de metri la intersecţia cu drumul spre băile 1 Mai şi calea ferată. Pentru finalizarea întregului proiect la termen este nevoie de o mobilizare serioasă din partea constructorilor, având în vedere etapele tehnologice ce trebuie respectate la acest tip de lucrări. Dacă nu vor apărea probleme deosebite, din toamna anului viitor circulaţia rutieră la ieşirea din Oradea, spre Beiuş şi Deva, se va face fluent”, a declarat Bolojan.

Traseul centurii Sânmartin va porni din Oradea, din strada Iancu de Hunedoara (din zona intersecţiei cu centura municipiului), şi va ocoli atât localitatea Sânmartin, cât şi staţiunile Băile 1 Mai şi Băile Felix, făcând joncţiunea cu DN 76 Oradea – Deva în zona intersecţiei cu drumul spre Cordău.

Contractul, în valoare de 148,9 milioane lei fără TVA, a fost semnat în luna iunie cu reprezentanţii firmelor care au câştigat licitaţia organizată în acest scop de CJ Bihor. şi anume asocierea Construcţii Erbaşu, Drumuri Orăşeneşti, Procons Group şi Vahostav SK.

Şoseaua va avea o lungime de 5,7 kilometri, la care se adaugă bretelele rutiere de legătură de peste 2 kilometri. Lăţimea drumului va fi de 10 metri, cu două benzi de circulaţie, câte una pe sens. De-a lungul acestuia este prevăzută o pistă de biciclete cu o lăţime de 3 metri.

Finanţarea va fi asigurată din fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014 – 2020.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Bocule ?! Ia uite pe estia de la bihor i-a lasat drulaul sa faca centura…. mama lor de trotinetisti…

  2. Doamne ajuta !